user icon

Ook op dag twee motorproblemen voor McLaren-Honda

  • Gepubliceerd op 28 feb 2017 14:59
  • comments 22
  • Door: Rutger Lauvenberg

Voor McLaren verloopt de eerste testweek voorlopig dramatisch, nadat Fernando Alonso gisteren door een motorisch probleem niet verder kwam dan 29 ronden, lijkt ook Stoffel Vandoorne niet verder te komen dan dat aantal ronden. De McLaren staat al sinds een halfuur voor de middagpauze in de pitbox en lijkt daar ook niet meer uit te komen aangezien er voor de tweede keer in 24 uur een nieuwe motor moet worden ingebouwd in de MCL32, zo meldt Auto, Motor und Sport.

Het probleem zat gisteren in het ontwerp van de olietank bij de MCL32, deze is kleiner en anders gevormd dan de olietank van vorig jaar. Afgelopen nacht werd al geprobeerd een tijdelijke oplossing te zoeken voor het probleem, deze zal echter niet kunnen worden toegepast tijdens de races en er zal dus hoe dan ook een nieuwe olietank ontworpen moeten worden.

Wat er vandaag precies kapot is aan de motor, wordt momenteel door Honda onderzocht. Het probleem voor McLaren is dat er nog maar een reservemotor over is voor tijdens de tests en dus zal er zo snel mogelijk een vierde motor naar Barcelona worden vervoerd. Al met al is er veel werk aan de winkel voor McLaren dat in de eerste week vooral wilde testen in hoeverre de data uit de simulators en de windtunnels overeenstemden met de realiteit, hun testprogramma loopt hierdoor natuurlijk veel vertraging op.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Elpeos

    Posts: 312

    Wat een getob zeg......................................... Om sikkeneurig van te worden!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 15:25
    • Met nog 2 u 30 te gaan....

      Max 31 en Stoff 29, fruuuuustrerend idd
      Fernando <> Stoff stand 1-1 in motorwissels, triest...
      dat is pas echt TESTEN..... Lol
      Hopelijk komt er nog wat vandaag... En deze week, grrrr !!!

      • + 1
      • 28 feb 2017 - 15:35
  • Die Alonso staat straks met grijze haren aan de start in Melbourne, of hij heeft al zijn haren er al preventief uitgetrokken ;)

    • + 1
    • 28 feb 2017 - 15:31
    • Arran

      Posts: 1.094

      Het schijnt dat er extra klapstoelen en zonnebrand is ingeslagen bij McL..


      Alle gekheid op een stokje, ik hoop begod dat dit niet blijft doorzetten voor ze door het seizoen heen. Ik had echt gehoopt dit jaar op een mooie comeback van McL in de top 10 thenminste

      • + 3
      • 28 feb 2017 - 15:41
  • Als Ron Dennis in camouflagekleren door de bosjes van Barcelona kruipt weten we de oorzaak.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 15:51
  • John6

    Posts: 5.283

    Alls zo door gaat dan hebben ze een 100 Motoren nodig voor seizoen 2017

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 15:56
  • McLaren komt er nog wel, daar heb ik alle vertrouwen in. Maar wat een fantastische auto is dat zeg. Die achtervleugel en voorvleugel zien er schitterend uit. Voor mij echt veruit de mooiste auto van dit seizoen!

    • + 1
    • 28 feb 2017 - 15:57
  • ives

    Posts: 1.233

    Triest hoe dit voormalig topteam zo is weggegleden. Helemaal het Williams verhaal van enkele jaren geleden. En nu hebben ze nog Alonso, maar als die na dit seizoen verkast, hebben ze geen toprijder meer (Schat Vandoorne hoog in, maar moet zich nog eerst bewijzen), geen hoofdsponsor, geen resultaten en alleen nog een mooie naam.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 16:10
    • "Goed nieuws" noemt men het : hij kan vandaag nog op weg, je zou voor minder
      alleeja, 't is goe
      Hopelijk hebben ze nog motoren in voorraad, anders maar naar huis deze week en na het weekend es terugkomen met iets beters zou ik zeggen

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 16:32
    • Kraai

      Posts: 682

      Neem aan dat deze gebruikte motoren, niet meetellen voor dit seizoen.
      Kan iemand hier meer over vertellen?
      hebben ze tijdens deze testdagen onbeperkt gebruik van alle units en motoren, of is daar ook een beperking aan?

      Heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 19:44
  • Als dit redbull was, dan zijn er nog steeds die roepen dat dit er allemaal bijhoort. En liever vandaag dan morgen. Of iets v dergelijke strekking. Natuurlijk is dit echt n ramp om met zo'n enorme achterstand te moeyen beginnen, ook psychisch. McL kwam ook van ver, had weer aansluiting met t middenveld en was op de weg naar boven. Dan is dit wel n hele schrijnende kink in de kabel.
    Ik wil verdorie zo graag weer McL voorin zien. Bah, erg bittere pil dit.

    • + 3
    • 28 feb 2017 - 16:37
    • Ben er idd ook weer best flauw van...

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 17:21
    • @zeswieler, Mja dat klopt, aangezien RBR vorig jaar best een goede comeback heeft gemaakt terwijl McLaren blijft tobben. Dat is toch een verschilletje. Maar uiteraard hoop ik op beterschap. Niets mooiers dan meerdere teams die strijden om het podium. Maar ik hou mijn hart vast voor Alonso.

      • + 1
      • 28 feb 2017 - 17:49
    • Nee hoor, dit hoort er voor MCL ook bij. Alleen extra pijnlijk dat ze al jaren zo veel motorproblemen hebben. Gun ze nu een beter jaar, zeker nu Stoffel een kans krijgt. Ook als RBR fanboy hoop ik voor MCL betere tijden, strijden doe je op de baan.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 18:57
  • Kevin

    Posts: 4.933

    Men geeft op Twitter aan dat het nog naar buiten gaat vanmiddag. Ik hoop wel dat Alonso morgen zonder al teveel problemen kan rijden. Je hebt nu al een gigantische achterstand op het seizoen. Krijg er een deja vu gevoel bij.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 16:45
    • Niiek

      Posts: 675

      2015 all over again...

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 19:10
  • Dit was wel te verwachten (niet gehoopt) met een compleet nieuwe motor.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 19:02
    • Big Daddy

      Posts: 96

      Er zijn toch meer teams die.met een compleet nieuwe motor rondrijden? Het is ondertussen wel duidelijk geworden dat hier weer ernstig gefaald is door honda. Nu al 2 dramatische dagen en het einde is nog niet in zicht. Zonde!

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 20:59
    • Ik zie verschil tussen compleet opnieuw bouwen (Honda) of aanpassen van (Renault) bestaande onderdelen.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 21:27
    • @HondaRA271: er is inderdaad een verschil tussen een compleet nieuwe motor of een bestaande aanpassen, maar de Renault motor is ook nieuw. Honda mag zich nu toch wel een beetje gaan schamen. Doen inmiddels al weer even mee, techniek is ook niet meer nieuw, hebben maar 1 partner om aan te leveren en voor te ontwikkelen....

      • + 1
      • 28 feb 2017 - 22:39
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Is de olie tank van Honda, of gebouwd door McLaren?

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 23:24
  • Japiooo

    Posts: 414

    Hoop dat ze het voor elkaar krijgen!
    Heeft iig nog 40 rondjes gereden, dat is meer dan Stroll en 39.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 20:40

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov