user icon

Fernando Alonso in actie met de McLaren MCL32

  • Gepubliceerd op 26 feb 2017 11:24
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso kreeg vanochtend de eer om de eerste meters van de McLaren MCL32 voor zijn rekening te nemen. De Britse renstal verricht vandaag een filmdag op Circuit de Catalunya nabij Barcelona. Het is nog niet duidelijk of Stoffel Vandoorne eveneens in actie zal komen. Anders moet de Belg wachten tot dinsdag voor zijn eerste kennismaking met de MCL32.

Het is weer een drukke dag in Barcelona vandaag. Van stilte voor de storm op weg naar de eerste wintertest is geen sprake. Naast McLaren heeft Scuderia Toro Rosso namelijk ook een filmdag. Het opleidingsteam van Red Bull presenteert de nieuwe STR12 om 18.00 uur. Red Bull Racing lanceert de nieuwe RB13 om 13.13 uur en Haas F1 Team onthult de nieuwe VF-17 om 15.00 uur.

 

Foto's McLaren MCL32

Reacties (27)

Login om te reageren
  • rossifan

    Posts: 165

    Het lijkt er echt op dat het geluid flink is verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Ferrari had ook al een agressief geluid.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 11:35
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      De Renault heeft ook veel beter geluid, minder stofzuiger.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:38
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.926

      De Honda lijkt zeker al beter te klinken. Nu alleen de toeren nog wat meer omhoog!

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:42
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ik vindt die fluit in het geluid heel gaaf

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 12:17
    • zijn we het echte geluid nu al vergeten...ter herinnering: https://youtu.be/0mHkfCmoMVs

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 14:22
    • Precies Prometheus.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 14:47
  • Godver, het oranje is te donker! Hij lijkt nu teveel op de Virgin/Marussia. Baal ik van. McL weet toch zelf wel welke tint oranje 'McLarenoranje' is?!

    • + 1
    • 26 feb 2017 - 11:39
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.926

      Precies dat dus! Zo zonde!

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:42
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Had ergens gelezen dat ze het Akzo (hier in NL) hadden laten bepalen.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:48
    • Kevin

      Posts: 5.022

      Dit is "Tarocco Orange", zoals ze het zelf noemen. Ontwikkeld door Akzo. Ferrari heeft verschillende tinten rood gebruikt door de jaren, Mercedes gebruikt ook 50 verschillende tinten grijs. Ik vind de kleur op zich niet zo verkeerd onder het directe zonlicht.

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 11:48
    • Ik dacht 'dat ligt aan de belichting of de foto zelf' omdat sommige wel de goede tint leek te hebben. Maar dit filmpje in daglicht... nee het is gewoon de verkeerde tint oranje. Wat slecht!!

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 11:48
    • Welnee, dat filmpje is met flink tegenlicht gemaakt. In werkelijkheid is het oranje waarschijnlijk niet te donker.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:53
    • Matn

      Posts: 953

      FF googelen leert dat er een licht en een donkere teint oranje is

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:53
    • Ik spaar 1:18McLarens en heb n goed beeld van welk oranje het originele oranje moet zijn. Dit is meer richting rood, terwijl t oranje moet zijn dat naar geel onderweg is. ?

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:58
    • Thnx trouwens jongens mbt de info van Akzo / tarocco orange.
      Dat wist ik niet dat t zo heette.

      En natuurlijk, Ferrari had ook andere tinten rood. Maar die was altijd rood! Nu zij terugkeren naar hun roots kon het imo niet anders dan dat ze de oertint oranje zouden aanmeten.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 12:02
    • Kevin

      Posts: 5.022

      Ik snap je punt, maar ik deel hem niet. Ik denk dat het oranje in de auto een goede hint is naar de historie van het team, terwijl de kleur wel past in de moderne tijd. Kleuren evolueren ook mee met de tijd. Zou het wel mooi vinden als ze volgend jaar een keer in het papaya orange rijden. In België, 50 jaar na de eerste overwinning :) Maar niet standaard.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 12:47
    • Schaik

      Posts: 199

      Het probleem is niet het oranje, maar de combinatie oranje met zwart. Dat ziet er niet uit in tegenstelling tot het geel met zwart van Renault. Dat is weer een geweldige combinatie.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 13:11
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Sorry hoor.. maar hoe meer ik er naar kijk lijkt het steeds meer op A1GP auto van het Nederlandse team..en dat vond ik al niets....

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 12:11
    • Ik was redelijk euforisch bij de presentatie. Maar daar is n groot deel al van verdampt. Ik mis gvd ook de logo's. Doordat ie zo lees is, is de Virgin/Marussia associatie nog groter. Ik vind t echt jammer..

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 12:18
  • Verreweg de mooiste auto van het veld. Zeker gezien vanaf de zijkant. Maar belangrijker: is die Honda motor goed? Klinkt wel lekker.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 12:28
  • Alonso14

    Posts: 202

    Als je dit geluid vergelijkt met 2 jaar geleden in jerez. Nog steeds vet, maar het geluid klinkt nu veel gezonder haha.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 12:47
  • Top voor het geluid !

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 12:57
  • Mooi geluid.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 14:17
  • SolarCell

    Posts: 980

    Lekker geluidje, zeg!

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 15:05
  • Klus

    Posts: 1.233

    Ik denk dat de kleurstelling betekent dat men er vertrouwen in heeft vooraan mee te kunnen doen.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 15:39
    • Of Max binnen te halen. Mooi oranje is Hollands.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 17:20
  • Echt 100 x beter, nu ook nog heel blijven en verdomde snel zijn zodat ze weer mee kunnen doen. Voor nu zeg ik goed werk geleverd door Honda.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 17:19

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar