user icon

Nico Hülkenberg laat Le Mans in 2017 links liggen

  • Gepubliceerd op 22 feb 2017 14:08
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hülkenberg gaat dit jaar niet op jacht naar een nieuwe zege in de 24 uur van Le Mans. De Duitser won het evenement in 2015 met Porsche, maar vorig jaar kon hij zijn titel niet verdedigen omdat in hetzelfde weekend als Le Mans de Grand Prix van Europa plaatsvond. Komend seizoen is er geen Formule 1-race in het weekend van Le Mans, maar Hülkenberg concentreert zich liever op zijn werk bij Renault.

"Het heeft niets te maken met wat Pascal Wehrlein overkomen is bij de Race of Champions dit jaar, ik voelde gewoon niet de honger om aan Le Mans mee te doen", steekt hij van wal. "Als je jezelf verbindt aan een autofabrikant, dan vereist dat toewijding. Bij Force India was er geen autofabrikant in het spel, dat maakte het makkelijker. Het is prima zo. Ik heb de 24 uur van Le Mans gereden en met wat fortuin zelfs gewonnen. Daar laten we het voorlopig bij. Misschien kan ik in de verre toekomst nog terugkeren."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • "Ik heb de 24 uur van Le Mans gereden en met wat fortuin zelfs gewonnen."

    Wat een heerlijk eerlijk antwoord! Ik ben fan van de Hulk!

    • + 0
    • 22 feb 2017 - 14:20
    • Hij is net als Rosberg, de titel gepakt en nooit meer meedoen.
      De nieuwe ‘Duitse ziekte’?

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:39
    • Zonder een beetje geluk win je zowieso de 24h van Le Mans niet. Dat hebben we vorig jaar nog in extremis gezien met een stilvallende Toyota in de laatste ronde, terwijl ze aan kop lagen.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:41
  • rickf1

    Posts: 1.623

    "Mijn contract staat het niet toe"... lees ik, omdat hij het over fabrikanten heeft.

    • + 0
    • 22 feb 2017 - 14:24
    • Precies. Mooi praatje, maar hij mag gewoon niet of ze hebben het niet graag.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:32
    • Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat hij niks aan het toeval wil overlaten, jaren heeft hij er over gedaan om bij een fabrikant te mogen rijden en nu hij dat bereikt heeft wil hij daar het maximale uithalen zonder (onnodige) risico's van buitenaf.

      • + 1
      • 22 feb 2017 - 14:33
    • @mr marly ... zal ook zeker mee spelen lijkt me idd.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:41
    • Hé complotdenkers. Hij legt de redenen toch helder uit? Er zijn niet altijd beren op de weg hoor en Hulkenberg zou om zoiets niet gaan liegen, daar is hij veel te nuchter voor en het is geen broekie meer.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:45
  • De vergelijking met 'bij Force India kon het wel' vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Ongeacht autofabrikant of niet: heeft niets met toewijding te maken. Dit zou als argument niet het verschil moeten maken m.i.
    Maar misschien vat ik het verkeerd op of heeft hij het anders gezegd.
    Ach, wie ben ik? Ik begrijp het wel: zijn focus ligt vol op Renotjes.

    • + 0
    • 22 feb 2017 - 14:25
    • wibi

      Posts: 4.514

      Hij zal een contract hebben met de clausule dat hij voor 100% zich in moet zetten voor Renault...en die rijden niet met een opgevoerde Laguna Le Mans rond zover ik weet en mag Hulk niet meerijden met Porsche...

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:29
    • als je je verplaatst in de baas van Reanult, zou jij dan je eigen correur laten ee doenin een porsche of ander merk???

      ik zou dat niet doen ;-)

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:29
    • JV fan

      Posts: 2.131

      Als Renault een Alphine lmp2 zou laten rijden had hij denk ik wel mee gedaan :)

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:42
    • Hahaha Renault Alpine, fraaie auto indertijd... Jammer dat ze om de 100km een weekje garage-vrijaf namen

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 14:55
    • Van Renault's kant begrijp ik het zeker, kan ook contractueel zijn afgesproken. Ik vind de vergelijking en argumentatie rondom FI alleen niet zo sterk.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 16:44
    • Hansnah

      Posts: 312

      @JV FAN, volgens mij is het halve LMP2 veld voorzien van RENAULT motoren, met een NISSAN stickertje erop.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 21:33
  • Een coureur wil natuurlijk altijd racen en de 24H is ontzettend gaf, maar waarom zou hij? Hij heeft meegedaan én heeft gewonnen, alles minder dan dat is "slecht" bij een volgende deelname.

    • + 0
    • 22 feb 2017 - 15:10
  • Jammer. Zou leuk zijn wanneer wat meer actieve F1 rijders die race zouden doen. Was vroeger best gebruikelijk.

    Wellicht dat we Alonso zijn debuut zien maken wanneer McLaren hun Le Mans project (wellicht zelfs LMP1) doorzetten ... als Alonso dan nog in F1 rijdt..

    • + 0
    • 22 feb 2017 - 18:42

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 2
  • Grand Prix 196
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (34)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar