user icon
user icon

Esteban Ocon: "Als ik niet voor hen getest had, had Force India niet eens aan mij gedacht"

  • Gepubliceerd op 30 dec 2016 11:12
  • comments 11
  • Door: Rutger Lauvenberg

Esteban Ocon prijst zich gelukkig met de kans die hij volgend jaar bij Force India krijgt. De Fransman die in 2014 kampioen werd in de Europese Formule 3, krijgt op deze manier de kans om zijn talent te laten zien, naast een hooggewaardeerde teamgenoot Sergio Perez. Force India eindigde vorig jaar als vierde in het constructeurskampioenschap en wil die lijn natuurlijk graag doortrekken in 2017.

"Dat ik al heb mogen testen bij Force India heeft zeker geholpen in het feit dat ze me voor volgend jaar graag wilden hebben," zei de jonge Fransman aan F1i.com. "Ik denk zelfs dat als ik die test toen niet had mogen doen, dat ze niet eens aan mij gedacht zouden hebben. Het was eigenlijk puur toeval dat ik die dag in hun auto mocht rijden, maar uiteindelijk heeft het me wel maar mooi een zitje voor volgend jaar opgeleverd."

"Ik kan me nog herinneren dat die test toen erg goed verliep, volgens mij eindigden we zelfs op de tweede plaats die dag. Ik denk echt dat het een van de beste dagen uit mijn carrière was. Het is natuurlijk mooi dat een team als Force India mij graag wilde hebben maar het zet je ook wel een beetje onder druk. Ze verwachten dat ik meteen goed werk zal afleveren en ik ga er natuurlijk alles aan doen om dat te bereiken. Ik heb nog niks bewezen voor hen, dus er is nog veel werk aan de winkel."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 982

    Zijn feedback naar de monteurs en dergelijke zal van niveau geweest zijn, dit alles zal zeker hebben geholpen, helemaal nadat ze Wehrlein hadden gehad en Ocon is natuurlijk ook een mercedes jongen.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 11:29
  • Avanti

    Posts: 395

    Als hij die test toen niet had mogen doen, hadden ze minder toevallig aan hem gedacht en reed hij als geminacht talent in 2017 nog steeds naast Wehrlein; dan wel achter hem. Hij is lekker media-getrained die goede Ocon. Hij tempert de verwachting ondanks zijn sterke optreden

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:02
    • Avanti

      Posts: 395

      (ik bedoel minder NIET toevallig aan hem gedacht)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:03
    • Avanti

      Posts: 395

      hadden ze minder toevallig niet aan hem gedacht (volgens Esteban)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:11
  • Ocon is gewoon één van de echte talenten en het zitje bij Force India gun ik hem van harte. Ik schat hem op het niveau Sainz en Vandoorne. Net een miniem tikkie onder Verstappen dus.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:14
    • bwahahahaaaaaaa ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:49
    • En er zal nog veel gelachen worden ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:50
    • @Beemerdude Ik ben het helemaal met je eens. Het is heel knap wat Ocon in slechts 9 races heeft laten zien tov Wehrlein. Ocon was in de laatst 5 Gps er maar liefst 4 sneller, ook in de regen is hij een stuk beter gebleken. En blijkbaar is hij niet alleen sneller, maar ook nog eens prettiger in de omgang en geeft hij de engineers goede feedback. Ik heb ook begrepen dat hij een meerjarig contract heeft getekend bij FI, dus die hebben ook veel vertrouwen in hem.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • v12

      Posts: 7

      Mooi zo Donshere, lachen is gezond!

      OT: Ocon heeft natuurlijk laten zien over een behoorlijke portie talent te beschikken, en heeft zich overall kennelijk wat beter gemanifesteerd dan Wehrlein. Zelf verdiend/afgedwongen dus.

      • + 1
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • eerst zien of ze die FI weer aan de praat krijgen en dan zien of ie Checo bij kan houden.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:14
  • mediF1

    Posts: 2.735

    Ocon zal het beter doen dan Wehrlein maar of hij ook tegen Perez een langere neus kan maken daar ben ik nog echt niet zo zeker van . Lukt hem dat wel dan is voor hem de weg vrij naar het grote Mercedes team de komende jaren . Zie namelijk niet dat deze door Pascal zal worden bewandeld .

    • + 0
    • 1 jan 2017 - 15:40

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar