user icon


Esteban Ocon: "Als ik niet voor hen getest had, had Force India niet eens aan mij gedacht"

  • Gepubliceerd op 30 dec 2016 11:12
  • comments 11
  • Door: Rutger Lauvenberg

Esteban Ocon prijst zich gelukkig met de kans die hij volgend jaar bij Force India krijgt. De Fransman die in 2014 kampioen werd in de Europese Formule 3, krijgt op deze manier de kans om zijn talent te laten zien, naast een hooggewaardeerde teamgenoot Sergio Perez. Force India eindigde vorig jaar als vierde in het constructeurskampioenschap en wil die lijn natuurlijk graag doortrekken in 2017.

"Dat ik al heb mogen testen bij Force India heeft zeker geholpen in het feit dat ze me voor volgend jaar graag wilden hebben," zei de jonge Fransman aan F1i.com. "Ik denk zelfs dat als ik die test toen niet had mogen doen, dat ze niet eens aan mij gedacht zouden hebben. Het was eigenlijk puur toeval dat ik die dag in hun auto mocht rijden, maar uiteindelijk heeft het me wel maar mooi een zitje voor volgend jaar opgeleverd."

"Ik kan me nog herinneren dat die test toen erg goed verliep, volgens mij eindigden we zelfs op de tweede plaats die dag. Ik denk echt dat het een van de beste dagen uit mijn carrière was. Het is natuurlijk mooi dat een team als Force India mij graag wilde hebben maar het zet je ook wel een beetje onder druk. Ze verwachten dat ik meteen goed werk zal afleveren en ik ga er natuurlijk alles aan doen om dat te bereiken. Ik heb nog niks bewezen voor hen, dus er is nog veel werk aan de winkel."


Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 767

    Zijn feedback naar de monteurs en dergelijke zal van niveau geweest zijn, dit alles zal zeker hebben geholpen, helemaal nadat ze Wehrlein hadden gehad en Ocon is natuurlijk ook een mercedes jongen.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 11:29
  • Avanti

    Posts: 395

    Als hij die test toen niet had mogen doen, hadden ze minder toevallig aan hem gedacht en reed hij als geminacht talent in 2017 nog steeds naast Wehrlein; dan wel achter hem. Hij is lekker media-getrained die goede Ocon. Hij tempert de verwachting ondanks zijn sterke optreden

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:02
    • Avanti

      Posts: 395

      (ik bedoel minder NIET toevallig aan hem gedacht)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:03
    • Avanti

      Posts: 395

      hadden ze minder toevallig niet aan hem gedacht (volgens Esteban)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:11
  • Ocon is gewoon één van de echte talenten en het zitje bij Force India gun ik hem van harte. Ik schat hem op het niveau Sainz en Vandoorne. Net een miniem tikkie onder Verstappen dus.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:14
    • bwahahahaaaaaaa ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:49
    • En er zal nog veel gelachen worden ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:50
    • @Beemerdude Ik ben het helemaal met je eens. Het is heel knap wat Ocon in slechts 9 races heeft laten zien tov Wehrlein. Ocon was in de laatst 5 Gps er maar liefst 4 sneller, ook in de regen is hij een stuk beter gebleken. En blijkbaar is hij niet alleen sneller, maar ook nog eens prettiger in de omgang en geeft hij de engineers goede feedback. Ik heb ook begrepen dat hij een meerjarig contract heeft getekend bij FI, dus die hebben ook veel vertrouwen in hem.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • v12

      Posts: 7

      Mooi zo Donshere, lachen is gezond!

      OT: Ocon heeft natuurlijk laten zien over een behoorlijke portie talent te beschikken, en heeft zich overall kennelijk wat beter gemanifesteerd dan Wehrlein. Zelf verdiend/afgedwongen dus.

      • + 1
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • eerst zien of ze die FI weer aan de praat krijgen en dan zien of ie Checo bij kan houden.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:14
  • mediF1

    Posts: 2.500

    Ocon zal het beter doen dan Wehrlein maar of hij ook tegen Perez een langere neus kan maken daar ben ik nog echt niet zo zeker van . Lukt hem dat wel dan is voor hem de weg vrij naar het grote Mercedes team de komende jaren . Zie namelijk niet dat deze door Pascal zal worden bewandeld .

    • + 0
    • 1 jan 2017 - 15:40

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (29)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar