user icon
user icon

Esteban Ocon: "Als ik niet voor hen getest had, had Force India niet eens aan mij gedacht"

  • Gepubliceerd op 30 dec 2016 11:12
  • comments 11
  • Door: Rutger Lauvenberg

Esteban Ocon prijst zich gelukkig met de kans die hij volgend jaar bij Force India krijgt. De Fransman die in 2014 kampioen werd in de Europese Formule 3, krijgt op deze manier de kans om zijn talent te laten zien, naast een hooggewaardeerde teamgenoot Sergio Perez. Force India eindigde vorig jaar als vierde in het constructeurskampioenschap en wil die lijn natuurlijk graag doortrekken in 2017.

"Dat ik al heb mogen testen bij Force India heeft zeker geholpen in het feit dat ze me voor volgend jaar graag wilden hebben," zei de jonge Fransman aan F1i.com. "Ik denk zelfs dat als ik die test toen niet had mogen doen, dat ze niet eens aan mij gedacht zouden hebben. Het was eigenlijk puur toeval dat ik die dag in hun auto mocht rijden, maar uiteindelijk heeft het me wel maar mooi een zitje voor volgend jaar opgeleverd."

"Ik kan me nog herinneren dat die test toen erg goed verliep, volgens mij eindigden we zelfs op de tweede plaats die dag. Ik denk echt dat het een van de beste dagen uit mijn carrière was. Het is natuurlijk mooi dat een team als Force India mij graag wilde hebben maar het zet je ook wel een beetje onder druk. Ze verwachten dat ik meteen goed werk zal afleveren en ik ga er natuurlijk alles aan doen om dat te bereiken. Ik heb nog niks bewezen voor hen, dus er is nog veel werk aan de winkel."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 816

    Zijn feedback naar de monteurs en dergelijke zal van niveau geweest zijn, dit alles zal zeker hebben geholpen, helemaal nadat ze Wehrlein hadden gehad en Ocon is natuurlijk ook een mercedes jongen.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 11:29
  • Avanti

    Posts: 395

    Als hij die test toen niet had mogen doen, hadden ze minder toevallig aan hem gedacht en reed hij als geminacht talent in 2017 nog steeds naast Wehrlein; dan wel achter hem. Hij is lekker media-getrained die goede Ocon. Hij tempert de verwachting ondanks zijn sterke optreden

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:02
    • Avanti

      Posts: 395

      (ik bedoel minder NIET toevallig aan hem gedacht)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:03
    • Avanti

      Posts: 395

      hadden ze minder toevallig niet aan hem gedacht (volgens Esteban)

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:11
  • Ocon is gewoon één van de echte talenten en het zitje bij Force India gun ik hem van harte. Ik schat hem op het niveau Sainz en Vandoorne. Net een miniem tikkie onder Verstappen dus.

    • + 0
    • 30 dec 2016 - 12:14
    • bwahahahaaaaaaa ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:49
    • En er zal nog veel gelachen worden ..

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 12:50
    • @Beemerdude Ik ben het helemaal met je eens. Het is heel knap wat Ocon in slechts 9 races heeft laten zien tov Wehrlein. Ocon was in de laatst 5 Gps er maar liefst 4 sneller, ook in de regen is hij een stuk beter gebleken. En blijkbaar is hij niet alleen sneller, maar ook nog eens prettiger in de omgang en geeft hij de engineers goede feedback. Ik heb ook begrepen dat hij een meerjarig contract heeft getekend bij FI, dus die hebben ook veel vertrouwen in hem.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • v12

      Posts: 7

      Mooi zo Donshere, lachen is gezond!

      OT: Ocon heeft natuurlijk laten zien over een behoorlijke portie talent te beschikken, en heeft zich overall kennelijk wat beter gemanifesteerd dan Wehrlein. Zelf verdiend/afgedwongen dus.

      • + 1
      • 30 dec 2016 - 13:13
    • eerst zien of ze die FI weer aan de praat krijgen en dan zien of ie Checo bij kan houden.

      • + 0
      • 30 dec 2016 - 13:14
  • mediF1

    Posts: 2.662

    Ocon zal het beter doen dan Wehrlein maar of hij ook tegen Perez een langere neus kan maken daar ben ik nog echt niet zo zeker van . Lukt hem dat wel dan is voor hem de weg vrij naar het grote Mercedes team de komende jaren . Zie namelijk niet dat deze door Pascal zal worden bewandeld .

    • + 0
    • 1 jan 2017 - 15:40

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (29)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar