user icon


Ferrari rekruteert talenten Armstrong en Fittipaldi

  • Gepubliceerd op 23 dec 2016 12:45
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Ferrari heeft aangekondigd dat Marcus Armstrong en Enzo Fittipaldi zich na de jaarwisseling bij het opleidingsprogramma van de Scuderia zullen voegen. De twee hebben bij een evaluatie op Fiorano met drie anderen de beste indruk achtergelaten.

Armstrong is geboren op 29 juli 2000 en afkomstig uit Nieuw-Zeeland. Enzo Fittipaldi is van 18 juli 2001 en de Braziliaan is de kleinzoon van tweevoudig Formule 1-kampioen Emerson Fittipaldi. Zij sluiten aan bij de andere talenten uit de Ferrari Driver Academy, te weten Charles Leclerc, Giuliano Alesi, Antonio Fuoco en Guan Yu Zhou.


Reacties (16)

Login om te reageren
  • koopmaro

    Posts: 17

    Weer twee carrières op een zijspoor gezet....

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:51
  • GreenEye

    Posts: 28

    Daar gaan we dus nooit meer iets van horen. ;-)

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:53
  • wat jammer voor die jongens, het had misschien ooit wat kunnen worden met hen....

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:58
  • Een van de twee wordt dus wellicht de toekomstige teamgenoot van Kimi Raikkonen!

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 13:07
    • Arran

      Posts: 968

      Tegen de tijd dat deze twee eindelijk mogen rijden, is Kimi allen meervoudig WC rollator races.

      • + 1
      • 23 dec 2016 - 13:16
  • Goh, heeft Sebastian ook werk na 2017.
    In plaats van een eenzitter een babysitter..;-)

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 13:18
    • HONESTLY!

      Is dat wel zo'n goed idee? Dan gaan die twee zich straks ook zo gedragen over de boordradio :(

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 13:39
    • Vroem!

      Posts: 281

      Ik hoor die kleintjes al over de baby-phone:

      "OK, I made contact. I had no chance to avoid, I had the Red Bull coming up the inside like a mad man and I hit Kimi." Just to copy you again, Kvyat's attack was suicidal. There was always going to be a crash, no way with the speed he had he could have done the corner." Vettel beklaagde zich in China over de acties van Daniil Kvyat in de eerste bocht.

      "Oh for f--- sake, man! Who the f---! Oh, I'm out. Crash. Somebody hit me in the f---ing rear in Turn 2, then someone hit me in the f---ing rear again in Turn 3. Honestly. What the f--- are we doing here?" Vettel ging in Rusland tekeer nadat Kvyat hem in de eerste ronde uit de wedstrijd had geramd.

      "If I don't avoid that he is just going straight into my car. Honestly, what are we doing? Racing or ping pong?" Het commentaar van de Duitser op een inhaalactie van Daniel Ricciardo tijdens de Grand Prix van Spanje. Ricciardo kwam van ver en remde extreem laat, maar zijn poging om Vettel voorbij te gaan lukte net niet.

      "Get this traffic out of the way! Mama mia what the hell is going on!?" Vettel uitte in Canada zijn ongenoegen over de achterblijvers. Dat zou een terugkerend fenomeen worden. Bijvoorbeeld in Hongarije: "Come on, blue flag! [Censored] that's ridiculous. I mean come on -- seriously!"

      En in Japan verloor hij helemaal zijn gedulded: "Honestly it's ridiculous, it's ridiculous. Lost a second -- for nothing! [censored]" En: "Pity sake, make him go! What do you want to know, quick track, difficult to pass, you lose behind another car. It's ridiculous!" En: "Blue flags! I mean it can't be true can it!"

      Tot slot Mexico, waar Vettel zijn woede over het feit dat Max Verstappen zijn positie verdedigde door de baan te verlaten en vervolgens weigerde de plek af te staan de vrije loop liet. "Move, move for f---s sake. He's a [censored], that's what he is. I mean, am I the only one or are you not seeing what I'm seeing!? He's just backing me off into Ricciardo [censored]." Om vervolgens uit te halen richting FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting: "You know what, here's the message to Charlie: f--k off! Honestly f--k off."

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 21:49
  • Japiooo

    Posts: 413

    Leuk hoor, zulke beroemde en historische achternamen. Die zien we nooit meer terug.

    Maar ik hoop dat binnen een aantal jaren namen als Timmeman, De Boer, Janssen, Van Dijk, of De Bakker in de F1 te horen zijn.

    Of Hendriks, Pietersen, Nijhof, Van der Poel, Lagendijk, Van der Kroon, Van Veen, Bergsma, Maassen, Van den Berg, Zwart, De Jong, Groenendijk...

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 14:36
    • CTRA

      Posts: 3.222

      Japiooo bekt ook wel lekker

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 15:40
    • Timmeman nog wel haha.

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 17:45
    • Japiooo

      Posts: 413

      @Sanderf1 Je leest goed mee, complimenten!

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 22:30
  • mediF1

    Posts: 2.507

    Mooi maar wanneer komen ze er mee in de F1 ???????????

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 16:56
    • AUDI_F1

      Posts: 1.311

      Nooit. Er is maar 1 team die de opleiding doet voor F1 coureurs. Een 2e team laat zich betalen voor opleindings coureurs te laten rijden. Wordt tijd dat Ferrari een opleidingsteam krijgt, met bv Alfa Romeo (Ook onderdeel van Fiat).

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 17:23
  • Giuliano Alesi is geene vetten, niet zen pa!

    • + 0
    • 24 dec 2016 - 17:23

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 20 mei 1996 (23)
  • Geb. plaats Cariati, Italië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar