user icon
user icon

Ferrari rekruteert talenten Armstrong en Fittipaldi

  • Gepubliceerd op 23 dec 2016 12:45
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Ferrari heeft aangekondigd dat Marcus Armstrong en Enzo Fittipaldi zich na de jaarwisseling bij het opleidingsprogramma van de Scuderia zullen voegen. De twee hebben bij een evaluatie op Fiorano met drie anderen de beste indruk achtergelaten.

Armstrong is geboren op 29 juli 2000 en afkomstig uit Nieuw-Zeeland. Enzo Fittipaldi is van 18 juli 2001 en de Braziliaan is de kleinzoon van tweevoudig Formule 1-kampioen Emerson Fittipaldi. Zij sluiten aan bij de andere talenten uit de Ferrari Driver Academy, te weten Charles Leclerc, Giuliano Alesi, Antonio Fuoco en Guan Yu Zhou.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • koopmaro

    Posts: 17

    Weer twee carrières op een zijspoor gezet....

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:51
  • GreenEye

    Posts: 29

    Daar gaan we dus nooit meer iets van horen. ;-)

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:53
  • wat jammer voor die jongens, het had misschien ooit wat kunnen worden met hen....

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 12:58
  • Een van de twee wordt dus wellicht de toekomstige teamgenoot van Kimi Raikkonen!

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 13:07
    • Arran

      Posts: 974

      Tegen de tijd dat deze twee eindelijk mogen rijden, is Kimi allen meervoudig WC rollator races.

      • + 1
      • 23 dec 2016 - 13:16
  • Goh, heeft Sebastian ook werk na 2017.
    In plaats van een eenzitter een babysitter..;-)

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 13:18
    • HONESTLY!

      Is dat wel zo'n goed idee? Dan gaan die twee zich straks ook zo gedragen over de boordradio :(

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 13:39
    • Vroem!

      Posts: 285

      Ik hoor die kleintjes al over de baby-phone:

      "OK, I made contact. I had no chance to avoid, I had the Red Bull coming up the inside like a mad man and I hit Kimi." Just to copy you again, Kvyat's attack was suicidal. There was always going to be a crash, no way with the speed he had he could have done the corner." Vettel beklaagde zich in China over de acties van Daniil Kvyat in de eerste bocht.

      "Oh for f--- sake, man! Who the f---! Oh, I'm out. Crash. Somebody hit me in the f---ing rear in Turn 2, then someone hit me in the f---ing rear again in Turn 3. Honestly. What the f--- are we doing here?" Vettel ging in Rusland tekeer nadat Kvyat hem in de eerste ronde uit de wedstrijd had geramd.

      "If I don't avoid that he is just going straight into my car. Honestly, what are we doing? Racing or ping pong?" Het commentaar van de Duitser op een inhaalactie van Daniel Ricciardo tijdens de Grand Prix van Spanje. Ricciardo kwam van ver en remde extreem laat, maar zijn poging om Vettel voorbij te gaan lukte net niet.

      "Get this traffic out of the way! Mama mia what the hell is going on!?" Vettel uitte in Canada zijn ongenoegen over de achterblijvers. Dat zou een terugkerend fenomeen worden. Bijvoorbeeld in Hongarije: "Come on, blue flag! [Censored] that's ridiculous. I mean come on -- seriously!"

      En in Japan verloor hij helemaal zijn gedulded: "Honestly it's ridiculous, it's ridiculous. Lost a second -- for nothing! [censored]" En: "Pity sake, make him go! What do you want to know, quick track, difficult to pass, you lose behind another car. It's ridiculous!" En: "Blue flags! I mean it can't be true can it!"

      Tot slot Mexico, waar Vettel zijn woede over het feit dat Max Verstappen zijn positie verdedigde door de baan te verlaten en vervolgens weigerde de plek af te staan de vrije loop liet. "Move, move for f---s sake. He's a [censored], that's what he is. I mean, am I the only one or are you not seeing what I'm seeing!? He's just backing me off into Ricciardo [censored]." Om vervolgens uit te halen richting FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting: "You know what, here's the message to Charlie: f--k off! Honestly f--k off."

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 21:49
  • Japiooo

    Posts: 413

    Leuk hoor, zulke beroemde en historische achternamen. Die zien we nooit meer terug.

    Maar ik hoop dat binnen een aantal jaren namen als Timmeman, De Boer, Janssen, Van Dijk, of De Bakker in de F1 te horen zijn.

    Of Hendriks, Pietersen, Nijhof, Van der Poel, Lagendijk, Van der Kroon, Van Veen, Bergsma, Maassen, Van den Berg, Zwart, De Jong, Groenendijk...

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 14:36
    • CTRA

      Posts: 3.454

      Japiooo bekt ook wel lekker

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 15:40
    • Timmeman nog wel haha.

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 17:45
    • Japiooo

      Posts: 413

      @Sanderf1 Je leest goed mee, complimenten!

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 22:30
  • mediF1

    Posts: 2.663

    Mooi maar wanneer komen ze er mee in de F1 ???????????

    • + 0
    • 23 dec 2016 - 16:56
    • AUDI_F1

      Posts: 1.422

      Nooit. Er is maar 1 team die de opleiding doet voor F1 coureurs. Een 2e team laat zich betalen voor opleindings coureurs te laten rijden. Wordt tijd dat Ferrari een opleidingsteam krijgt, met bv Alfa Romeo (Ook onderdeel van Fiat).

      • + 0
      • 23 dec 2016 - 17:23
  • Giuliano Alesi is geene vetten, niet zen pa!

    • + 0
    • 24 dec 2016 - 17:23

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Charouz Racing System
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 20 mei 1996 (23)
  • Geb. plaats Cariati, IT
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar