user icon
user icon

Giovinazzi in actie voor klantenteams Ferrari

  • Gepubliceerd op 22 dec 2016 11:26
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Antonio Giovinazzi is deze week benoemd tot derde rijder bij het team van Ferrari. Dat kwam als een grote verrassing voor de runner-up in de GP2 dit jaar. De 23-jarige Italiaan had niet verwacht dat Ferrari bij hem aan zou kloppen.

"Ik kan het nog steeds niet geloven, ik kan het nog niet bevatten", vertelde Giovinazzi aan Gazzetta dello Sport. "Ik denk dat ik het pas echt realiseer wanneer ik mijn rode overall aantrek en ik voor de eerste keer in de auto plaats mag nemen."

Ferrari praat met Sauber en Haas F1 Team over de mogelijkheid om Giovinazzi in 2017 ervaring op te laten doen in vrijdagtrainingen. Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene: "We praten met onze klantenteams zodat Antonio op vrijdagen bij Grands Prix in actie kan komen."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Met wat Ferrari steun zou ik gewoon proberen dat tweede stoeltje bij Sauber te krijgen. Het is niet veel, maar het is wel iets.

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 11:31
    • Bij Sauber hebben ze de laatste jaren de ervaring dat een beetje paydriver minstens 10 miljoen mee brengt.
      Ik weet niet of Giovinazzi eigen sponsoren heeft, maar Ferrari (of welke motorfabrikant dan ook) gaat zeker geen 10 miljoen korting geven op de power Unit rekening...

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 11:59
    • Stitch

      Posts: 4.734

      @RAMSHOEK: dat zou kunnen. Een ander mogelijk scenario is dat de stoelen bij Haas en Sauber al verdeeld zijn maar dit nog niet bevestigd is, hoewel ik dat voornamelijk bij Sauber betwijfel ;-)

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 12:05
    • Haas is al bevestigd; dus daar is geen ruimte.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 12:16
    • Stitch

      Posts: 4.734

      @ANDY: dat zeiden ze vorig jaar bij Sauber ook ;-)

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 14:05
    • lars75

      Posts: 8.908

      Denk dat wanneer meneer Gelael en Dennis de boel van Manor overnemen, de kans groter is dat hij daar komt te rijden.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 16:28
    • Sponsor heeft hij wel dus een stoeltje moet hij wel krijgen bij Sauber.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 20:26
  • Als Ferrari dat zo graag wilt, laat hem dan gewoon een vrijdag training in de Ferrari rijden.
    Dan weet hij ook gelijk hoe deze wagen aavoelt buiten de simulator om.

    Angst hazen.

    • + 1
    • 22 dec 2016 - 11:41
    • Testen tijdens het seizoen is erg beperkt (zeg maar: bestaat eigenlijk niet). De vrije trainingen op vrijdag zijn dan ook erg waardevol voor de ontwikkeling van de wagen en de kennis en ervaring die de vaste rijders daarmee opdoen.

      Dat kleinere teams op vrijdag talenten inzetten heeft niets te maken met de ontwikkeling van die talenten, maar alles met het extra budget dat zo'n testrijder mee brengt.

      • + 2
      • 22 dec 2016 - 12:03

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 14 dec 1993 (26)
  • Geb. plaats Martina Franca, Italië
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar