user icon


Frederic Vasseur: "Onze line-up laat onze ambities zien"

  • Gepubliceerd op 18 dec 2016 10:07
  • comments 11
  • Door: Mathijs Carolus

Renault keerde begin dit jaar terug als fabrieksteam in de Formule 1. De Franse renstal kende door de late overname van Lotus een moeizaam jaar en eindigde als negende in het constructeurskampioenschap. Komend seizoen rijdt Renault met de hoog aangeschreven Nico Hülkenberg en zal Jolyon Palmer aan zijn tweede seizoen in de koningsklasse van de autosport beginnen.

Teambaas Frederic Vasseur denkt dat de line-up van Renault het bewijs vormt voor de ambities van de Franse renstal: "Onze line-up laat de intenties en ambities voor de komende jaren zien. Nico Hülkenberg komt precies op goede moment: hij heeft met meerdere teams gewerkt en is erg ervaren. Hij kent ook de teams waar we volgend jaar waarschijnlijk mee zullen strijden. Zijn ervaring en motivatie het team bij de hand te nemen zijn de juiste ingrediënten voor een succesvolle samenwerking."

Vasseur heeft ook lovende woorden voor Jolyon Palmer. De Brit begon moeizaam aan zijn eerste seizoen in de sport, maar liet in de tweede helft van het jaar goede dingen zien: "Palmer heeft zich gedurende het jaar erg goed ontwikkelt. Hij is gemotiveerd en deelt die motivatie met het team. Samen met Nico Hülkenberg hebben we een perfecte line-up voor 2017 en zij gaan ons helpen onze ambities waar te maken."


Reacties (11)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik hoop vooral dat Renault zijn gele kleur behoudt; ik vind dat een mooie aanvulling.
    Tot zo ver mijn mening over Renault.

    • + 1
    • 18 dec 2016 - 10:42
    • Ja die gele kleur valt tenminste goed op! Er zijn al zoveel teams met donkere kleuren.

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 10:45
  • Ik gun Renault het allerbeste voor 2017 maar om nu te beweren dat hun nieuwe lineup bij hun ambities past voor de aankomende jaren dan ben ik teleurgesteld in de door Vasseur gestelde ambities. Ik mag Jolyon en Nico wel maar ze zijn niet coureurs die straks om de kampioenschappen kunnen strijden. Wil Renault dit eigenlijk zelf wel vraag je je dan af. Ik vermoed dat Sainz net als zijn grote voorbeeld Alonso de Renault route op gaat na 2017.

    • + 2
    • 18 dec 2016 - 11:09
    • delange

      Posts: 1.023

      wellicht niet voor het kampioenschap maar Nico zou wel op voorwaarde dat de wagen goed is veel puntjes kunnen rijden ..........die Jolyon....hhmmmzzz ik weet het niet.

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 11:54
    • skypeter

      Posts: 110

      Waarom niet?
      Renault probeert de aansluiting te vinden met de top en dan hebben ze met Hulkenberg toch een goede slag geslagen, Force India is ook gestegen dank Nico, hij blijkt toch wel in staat een auto, als rijder, verder te kunnen ontwikkelen en dat is wat Renault nu nodig heeft.
      Laat Nico in 2017 maar lekker zijn gang gaan met Jolyon op sleeptouw en dan zien we wel in 2018 of er misschien een WK kandidaat in de Renault plaats nemen kan.

      • + 1
      • 18 dec 2016 - 12:31
  • Renault komt er wel de meeste mensen die daar werken waren er ook al in de Benetton tijd en geld hebben ze ook. Ik zie ze volgend jaar wel strijden om plek vier in het kampioenschap.

    • + 0
    • 18 dec 2016 - 12:07
    • Plek vier? Dat zou me enorm verrassen! We zullen zien...

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 12:22
    • De mensen die ertoe deden tijdens die periode werken er allang niet meer. Die zijn toen naar Ferrari gegaan en zijn niet meer actief of zitten bij andere teams. Neemt niet weg dat ze serieuze plannen hebben, maar dat heeft niks met Benetton te maken

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 12:54
    • Mee eens, BT50. Daarom zou die vierde plek mij dan ook zéér verbazen.

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 18:25
    • Er zijn verschillende teams die voor kunnen gaan vechten Williams, Renault, Force India, Toro Rosso en McLaren. Hopelijk wordt het spannend.

      • + 0
      • 18 dec 2016 - 18:29
  • Ik vrees met grote vrezen dat Renault geen risico's wil nemen in 2017. Andere aerodynamica formule, weer andere regels, weer overgangsjaar. Palmer mag de rekeningen betalen, Hulk kan de punten scoren die hun kant opvallen

    • + 1
    • 18 dec 2016 - 12:24

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar