user icon


McLaren wil Alonso drie jaar langer vastleggen

  • Gepubliceerd op 16 dec 2016 10:41
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

McLaren is van plan om Fernando Alonso een nieuw driejarig contract aan te bieden. Dat berichten diverse Spaanse media, waaronder Diario Sport. De huidige verbintenis van de 35-jarige Alonso loopt na volgend jaar af, maar als het aan McLaren ligt, dan blijft de Spanjaard minstens tot eind 2020.

Alonso zelf heeft de knoop nog niet doorgehakt en laat zijn besluit om langer door te gaan in de Formule 1 afhangen van hoeveel plezier hij volgend jaar aan het racen beleeft. Zak Brown, de nieuwe McLaren-directeur, wil echter niet te lang wachten met contractverlenging.

De Amerikaan is zeer gecharmeerd van Alonso en mikt op een meerjarig contract. Yusuke Hasegawa, Formule 1-baas bij McLaren-partner Honda, steunt hem daarin. "We moeten Fernando het vertrouwen geven dat hij het juiste team voor de toekomst heeft gekozen."


Reacties (35)

Login om te reageren
  • Jezus, dan is hij al bijna 40 jaar. Kan me niet voorstellen dat dit zijn scherpte ten goede komt... Maargoed, Mansell deed het in '94 ook nog... Maar in'95 was hij geen stuiver meer waard, haha.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 10:51
    • Jezus werd maar 33...

      • + 8
      • 16 dec 2016 - 10:58
    • Insure

      Posts: 1.182

      Dan kan het nauwelijks toeval zijn dat Max startnummer 33 heeft. Max is toch ook een soort Jezus? Als ik iedereen mag geloven.

      • + 11
      • 16 dec 2016 - 11:00
    • @ NBTT:

      Als je gewoon had gelezen had je gezien dat ik daar niet op doelde...

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 11:08
    • @Vettigeherder:

      Als je iets meer humor had gehad, had je er misschien om kunnen lachen.

      • + 4
      • 16 dec 2016 - 11:29
    • @ Trademark:

      Dan zal dit vast niet mijn humor zijn.

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 11:40
    • F1jos

      Posts: 698

      Psalm 23: Jezus is mijn herder, mij ontbreekt niets.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 12:52
    • Volgens mij werd Jezus 34

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 15:35
    • Ah vandaar dat mijn Motog held met #34 reed

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 16:21
    • Zit ik hier in de nachtmis??? :-)

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 17:51
  • Zolang bij Fernando het vuur nog brandt moeten ze dat zeker doen. Hij moet geen tussenstop nemen zoals Raikkonen en Schumacher deden. Gewoon in het F1 ritme blijven lijkt mij het beste.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 10:53
    • Zak Brown is een Amerikaan en die weet heel goed hoe je met een top coureur om moet gaan....en leeftijd speelt in die zin dan geen rol.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 15:03
    • Sjees

      Posts: 1.148

      Wat het nationaliteit met omgaan met een top coureur te maken Dutch? En hoe weet je dat Zak Brown goed met een top coureur om kan gaan? Deze logica ontgaat mij even....

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 16:14
    • Amerikanen weten dat wat goed is, ook een oudere coureur, je moet zien te behouden.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 16:46
  • Nog steeds de meest complete piloot op de grid.. zet hem in een topwagen en hij pakt alle huidige toppers. We missen hem nog altijd in Maranello ... Avanti Fer! Avantiii

    • + 1
    • 16 dec 2016 - 11:04
    • Precies, eeuwig zonde. Ik vond het DE Scuderia piloot bij uitstek.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 11:36
    • marcio

      Posts: 2.093

      Ik heb nooit begrepen waarom mensen Alonso de meest complete coureur vinden. Om compleet te zijn, moet je ook uitblinken tijdens de kwalificaties. Alonso is zonder enige twijfels éen van de toprijders van dit moment. Helaas voor hem zijn jongens als Verstappen, Ricciardo, Vettel en Hamilton sneller dan hem in de kwalificaties. Het feit dat hij pas op plek 13 met 'slechts' 22 poles te vinden is zegt volgens mij genoeg. Mannen als Schumacher, Senna, Hamilton en zelfs Verstappen waren (zijn) in mijn ogen meest complete rijders! Die waren (zijn) in zowel de races als kwalificaties moeilijk te verslaan.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 11:55
    • marcio

      Posts: 2.093

      De Scuderia piloot bij uitstek is in mijn ogen nog steeds Michael Schumacher. Toen hij daar reed zag je een duidelijke vooruitgang bij dat team. Alonso zijn periodes bij Ferrari werden gekenmerkt door wisselende succes en interne spanningen.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 11:58
    • MARCIO

      Je moet ook een auto hebben die EN pole kan trainen EN met die afstelling de race op de snelst mogelijke manier kan afleggen. Punten krijg je op zondag dus kan een auto het voorgaande niet, dan gaat de afstelling naar de race.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 12:04
    • Schumacher had het in die situatievan Alonso en nu Vettel ook niet gered. Die had de "mazzel" dat er toen wel een leider (Todt) met visie en een strategie qua personeel was. Zonder het team wat Todt bouwde en leiding aan gaf was dat allemaal niet gelukt.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 13:47
    • Ik als Alonso fan heb het nooit begrepen dat hij naar Ferrari ging en was dan ook blij dat hij naar McLaren toe is gegaan....ook al is dat tot op heden een niet zo goede auto (maar komt eraan).

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 15:06
  • Nog steeds even goed / in de categorie Ham, Ves, Vet (zelfs beter dan Vet). Bloedsnel, constant en in een goede wagen ALTIJD titelkandidaat.
    Goed voor de F1 als hij 3 jaar langer blijft!

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 11:24
    • Des Verstappen, balls of steel!
      youtu.be/qGdmWq4ooQo

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 11:39
    • Kimi op Fisi maakt bij mij meer indruk

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 12:06
    • Welke acties Pietje? Vind dit wel een hele brute iig. Net zoiets als Webber VS Alonso in Eau Rouge. Millimeter werk met 270+ op de klok :)

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 14:20
    • Jouw filmpje was Suzuka. De actie van Kimi ook en het was vergelijkbaar

      youtu.be/DhFCTMOd3Ks

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 14:39
    • Wow wat een race! Staat me niks meer van bij

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 15:43
  • Zou 'm vooral onder druk zetten om een 3 jarige overeenkomst te tekenen. Kunnen ze Mattiacci even vragen hoe dat aan te pakken :)

    • + 1
    • 16 dec 2016 - 11:35
  • Atlaz

    Posts: 748

    Ze zijn bij McLaren vooral bang dat Mercedes Alonso zal strikken voor 2018. Als Alonso het bij Mrcedes ineens wel heel goed zou doen, dan is dat gezichtsverlies voor McLaren. Ze hebben ook niet voor niets Button 'aan de ketting gelegd' bij McLaren, ondanks dat hij niet eens rijdt komend jaar.
    Het lijkt bij McLaren meer te gaan om imago (of imago-schade beperken) dan om prestaties.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 12:11
    • Mag ik vragen hoe je tot die, in mijn ogen enigzins vreemde, conclusie komt?
      Want door het aanhouden van Button (simulatie en test werk), Alonso (als stabiele en sterke coureur) en Vandoorne (het talent met de toekomst) vind ik dat het noujuist om de prestaties gaat.

      • + 2
      • 16 dec 2016 - 12:40
  • reesfan

    Posts: 143

    Als hij zin heeft om nog 3 jaar door te gaan moet hij het doen. Zie Mc Laren de komende jaren wel weer bij de beste teams op de grip horen. Samen met Honda komt het wel weer in orde met ze.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 12:46
    • Gebaseerd op wat? De echte grote successen van Honda zijn al weer bijna 30 jaar geleden. Ik hoop wel dat je gelijk krijgt overigens.

      • + 0
      • 16 dec 2016 - 15:06
  • LimboF1

    Posts: 3.820

    Ik denk dat als hij al door zou gaan, hij misschien wel een voor Mercedes kan gaan.
    Denk dat als Mercedes echt voor een overbruggingsjaar een coureur gaat, het na dat jaar wel eens weer tot veel speculaties kan gaan leiden. Dan zal het misschien wel eens tussen Vettel en Alonso kunnen gaan, maar het zal er allemaal om draaien hoe de teams er dan voor staan.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 12:56
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik hoop dat ie tekent. Ik wil weleens bevestigd zien dat dit een miskleun van de eerste orde is.

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 15:40
  • Het huidige motoren reglement ligt ook vast tot 2020, toeval?

    • + 0
    • 16 dec 2016 - 16:25

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar