user icon


McLaren wil Alonso binden voor periode na 2017

  • Gepubliceerd op 14 dec 2016 16:53
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Als het aan McLaren ligt, dan komt Fernando Alonso ook na volgend seizoen nog voor de Britse renstal uit. De 35-jarige Spanjaard heeft meermaals aangegeven dat hij zijn beslissing om al dan niet door te gaan in de Formule 1 laat afhangen van hoeveel plezier hij in 2017 beleeft.

McLaren is niet van plan om lang te wachten met een contractvoorstel voor Alonso. Directeur Zak Brown verkondigde aan Sky Sports: "Eric Boullier gaat over de line-up van het team, hij werkt nauw samen met de rijders, maar we zullen ergens volgend jaar de onderhandelingen openen."

"Fernando heeft een verbintenis die na 2017 afloopt, dus we kunnen niet te lang wachten en dat zullen we ook niet doen. In mijn ogen is hij nog steeds een van de beste coureurs ter wereld, dus natuurlijk willen we hem langer aan ons binden."


Reacties (22)

Login om te reageren
  • Na de eerste races zullen ze een aardig idee over de kwaliteit wagen hebben in verhouding tot de rest van het veld. Daar zal het mee staan of vallen

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:07
  • Snap ik ! Lijkt me een wijs besluit !

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:08
    • Is misschien wel voorsorteren op wat Mercedes na 2017 wil. Contractuele situatie indekken.
      Is wellicht wat vergezocht?

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 17:15
    • Boutsen

      Posts: 709

      @MV, da's helemaal niet vergezocht. In 2018 zijn er heel wat zitjes bij de topteams beschikbaar en dus ook top coureurs. Zo snel mogelijk Alonso vastleggen is dus geen slechte zaak met het oog op de paar seizoenen na 2017. In 2020 staat sowieso alles op de helling.

      Wel afwachten wat Alonso er zelf van denkt, natuurlijk. Dit seizoen heeft hij meermaals en uitdrukkelijk gezegd dat de nieuwe 2017 regels van doorslaggevend belang zullen zijn. Als de nieuwe formule hem aanstaat, blijft ie actief in de F1, zo niet is ie weg.

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 20:57
    • Eens, Boutsen.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 21:15
  • Als Mclaren volgend jaar een goede auto voor Alonso op de grid zet, dan hoop ik dat hij nog minimaal een jaartje doorgaat. Ik gun hem ook een afscheid in een goede auto, zodat hij ook op z'n hoogtepunt kan stoppen met nog wat podiumplekken en misschien wel een overwinning.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:08
    • Ja stoppen op zijn hoogtepunt zoals Rosberg

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 11:12
  • Alonso heeft de kaarten in handen. Gewoon afwachten als ik hem was.

    • + 1
    • 14 dec 2016 - 17:26
  • Alonso14

    Posts: 202

    Mooie positie voor alonso, als mclaren lekker gaat in de eerste races contract verlengen en anders al contact zoeken met toto om in 2017 mercedes te joinen.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:28
  • 6 races verder en een schamele 3 punten besluit Alonso te stoppen en moet Jenson Button terug komen van vakantie

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:45
    • 6 race's verder en 3 punten en Alonso blijft gewoon bij Mclaren rijden .
      Jenson komt jammer genoeg niet meer terug van vakantie.
      Die ligt met z'n hoofd in de boezem van zijn vriendin , en gelijk heeft ie

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 20:11
    • 6 race's verder en 3 punten en Alonso blijft gewoon bij Mclaren.
      Jenson komt jammer genoeg niet meer terug van vakantie. Die ligt met z'n hoofd in de boezem van zijn vriendin , en hij heeft natuurlijk gelijk.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 21:20
  • willen ze hem binden? wat heeft hij gedaan? LOL

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 20:08
  • aap

    Posts: 1.366

    Alonso moet blijven !! ik hoop dat hij nog een keer 2e wordt in zn McLaren achter max

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 21:05
    • Hij is nou al wel vaak genoeg 2e geworden.

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 21:35
  • Caramba

    Posts: 5.786

    McLaren heeft al veel grove fouten gemaakt, en dit is er weer zo een. Hoe goed Alonso ook is/was, de kans dat een 37-jarige nog het verschil kan maken is minimaal.
    Natuurlijk had hij in 2016 een vrij goed jaar, en natuurlijk kun je verval best lang maskeren met routine, maar op een gegeven moment komt het toch uit.
    Het zou me niet verbazen als de Alonso van 2018 de Button van nu is.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 23:43
    • Ik weet niet waarop gebaseerd is dat een 37-jarige NIET nog het verschil kan maken.

      Even wat leeftijden van wereldkampioenen....
      Mario Andretti 38 years, 193 days (1978)
      Alain Prost 38 years, 214 days (1993)
      Nigel Mansell 39 years, 8 days (1992)
      Graham Hill 39 years, 262 days (1968)

      en dan zijn er zelfs ook nog wat 40+ ers....
      Sir Jack Brabham, Giuseppe “Nino” Farina en Juan Manuel Fangio (op zijn 46ste!)

      • + 1
      • 15 dec 2016 - 10:29
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik kon erop wachten - zo voorspelbaar. Je lijst je toont het omgekeerde van wat je beoogt.

      Namelijk dat al 24 jaar lang geen enkele 37-jarige meer het verschil meer kan maken. Daarvoor is het veld te sterk geprofessionaliseerd. Ze vallen vroegtijdig uit de boom en de enkeling die wel weet door te dringen zoals Webber, Massa, Schumacher, zie je de een na de ander het onderspit delven.

      Op de tweede plaats toont het dat het op leeftijd alleen maar lukt met een duidelijk dominante wagen en een matige/onervaren coureur aan je zijde. Ook die combinatie is anno 2017 een zeldzaamheid.

      Maar goed, ook de elfstedentocht zou statistisch gezien deze eeuw nog een keer geschaatst moeten worden.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 14:03
    • Tussen de twee 39-jarigen zat ook 24 jaar....
      Zou mooi wanneer ALO de kans kreeg in een competitieve auto...

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 14:30
  • John6

    Posts: 2.969

    Als die een goed jaar rijd in 2017 zou ik stoppen als ik Alonso was, dan kan je met een goed gevoel ermee stoppen.

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 00:47
    • Hij heeft nog meer dan genoeg in z'n mars om veel langer door te gaan.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 20:00

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar