user icon

Sauber bevestigt Kamui Kobayashi voor 2011

  • Gepubliceerd op 07 sep 2010 09:09
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Kamui Kobayashi verdedigt ook volgend jaar de kleuren van het team van Sauber. Dat heeft de Zwitserse renstal bevestigd. De Japanner is bezig aan zijn eerste volledige Formule 1-seizoen en scoorde al 21 punten namens Sauber.

Teambaas Peter Sauber: “We hebben nooit getwijfeld om hem voor 2011 te behouden. Kamui heeft voldaan aan onze verwachtingen wat betreft snelheid en vechtersmentaliteit. Daarbij komt dat hij qua werk met de engineers en technische kennis een goede ontwikkeling door maakt. De ervaring die hij in zijn eerste volledige seizoen heeft opgedaan zal hem goed van pas komen in 2011. Ons doel is om hem vanaf het begin een snelle en betrouwbare auto te bieden.”

Kobayashi: “De start van het seizoen was moeizaam, maar door goed samenwerken hebben we elkaar uit die situatie getrokken. Ik voel me thuis bij Sauber en het doet me deugd dat we met elkaar door gaan. Echter, ik focus me nog volledig op het restant van dit jaar. Er staan nog zes races op het programma en we hopen daarin op nog wat mooie resultaten.”

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Goed nieuws voor Kobayashi, gun het hem van harte.

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 09:12
    • okkie

      Posts: 302

      Ben het volledig met je eens.

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 10:53
  • En nu Pedro eruit en Sergio Perez erin plus telemex sponsering van onze grote vriend Carlos Slim, dan kan Sauber weer een paar jaar door.

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 09:25
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @kooleracer: Carlos Slim als titelsponsor.
      Dan kan team Sauber doorgaan als Slimme Sauber ;D
      OT: terecht dat Kobasan vaststaat,heeft nu al leuke dingen laten zien.

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 10:49
  • Nice!En volledig terecht natuurlijk...Het is geen eendagsvlieg gebleken;)

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 11:12
  • Dennoow

    Posts: 962

    Mooi! Nu Pedro de La Rosa eruit en Nick Heidfeld erin, dan hebben we een competatief team volgend jaar! Heidfeld is met z\'n F1-ervaring en uiteraard de opgedane kennis bij Pirelli nu helemaal van onschatbare waarde voor zo\'n team als Sauber. Zet er een groot talent als Kobayashi naast en je hebt in potentie qua drivers\'lineup iig een team meer dat voor de titel gaat. Nu nog een goede auto, goede motor etc. Het blijft een teamprestatie.

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 11:18
    • Hermanski

      Posts: 343

      Pedro eruit en Nick erin?, nou daar schieten ze (en wij) wat mee op zeg. Poeh hee.

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 12:08
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ja daar schieten we wel wat mee op. Heidfeld is een veel, veel betere coureur dan De La Rosa. Heeft al z\'n teamgenoten (inclusief Massa, Raikkonen en Kubica) verslagen, iets dat je van DLR niet kunt zeggen en met z\'n ervaring bij Pirelli hebben ze een voordeel ten opzichte van de concurrentie als het om banden gaat. Dus hij is sneller, betrouwbaarder en heeft ervaring waar het telt. Argumenten genoeg lijkt me. Peter Sauber heeft overigens zelf ook aangegeven interesse te hebben.

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 14:56
    • Ik ben voorzitter van de Heidfeld fanclub! :)

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 16:51
    • En ik de secretaris...

      • + 0
      • 7 sep 2010 - 17:07
    • Hermanski

      Posts: 343

      @Dennis
      Ik zal niet ontkennen, dat Nick iets beter is.
      Dat verslaan van teamgenoten is allemaal leuk en aardig, maar waarom kiest McLaren voor Kimi dan? Daar is een reden voor, hoor.

      Dat testen van banden daar heb je niets aan. Zodra die banden op een andere auto komen, gedragen ze zich heel anders. Die “extra waarde” van Heidfeld is te verwaarlozen, denk ik.

      En dan nog even dat betrouwbaarder zijn.... ik zie liever een coureur 15 ronden vechten voor het podium en dan uitvallen (om welke reden dan ook), dan dat hij elke race uitrijdt buiten de punten.

      Maar misschien dat je gelijk hebt, als je het bekijkt van af de kant van Sauber. Ik zou (en daarom ben ik geen teambaas) Heidfeld niet willen hebben.
      Zet dan die 15 miljoen er maar in...ehmm, Petrov bedoel ik. Daar schiet Sauber echt veel meer mee op.

      • + 0
      • 8 sep 2010 - 13:06
  • Geen verrassing, Fatastisch

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 11:18
  • Jeuj...

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 16:09
  • toine

    Posts: 2

    Lekker KAMUI!!

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 16:13
  • TJ

    Posts: 619

    Hij heeft het verdient. Kobayashi is een held! Hij weet hoe je nog een leuke race moet rijden.

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 17:53
  • Heerlijk z\'n kamikaze piloot, heerlijk iemand die ballen heeft om in te halen wanneer het eigenlijk niet kan.
    Dit heeft de F1 nodig

    • + 0
    • 7 sep 2010 - 19:54

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar