user icon
user icon

Gutierrez huurt Fernandez in als zaakwaarnemer

  • Gepubliceerd op 30 nov 2016 16:03
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Gutierrez heeft Adrian Fernandez benoemd tot zijn nieuwe manager. Aan de voormalig CART/IndyCar-coureur de taak om de Mexicaan voor 2017 een zitje in de Formule 1 te bezorgen. Gutierrez keerde dit seizoen bij Haas F1 Team terug op het hoogste niveau, maar hij wist geen punten te scoren.

Voor volgend jaar kan hij alleen nog terecht bij achterhoedeteams Sauber en Manor. Didier Coton heeft een stapje terug gedaan als zaakwaarnemer van Gutierrez, die zich nu laat bijstaan door landgenoot Fernandez. De Mexicaan vertelde aan Autosport: "Ik werk samen met Adrian Fernandez. We hebben altijd met elkaar in contact gestaan en nu is afgesproken dat we nauwer met elkaar gaan samenwerken."

"Didier is een paar jaar mijn manager geweest en hij blijft op de achtergrond aanwezig als een soort adviseur. We zijn goede vrienden, kennen elkaar door en door en ik respecteer hem enorm. Hij is een goed persoon, rechtdoorzee net als ik, en hij blijft ook tot mijn begeleidingsteam behoren. Maar Adrian Fernandez heeft het nu voor het zeggen, hij is mijn nieuwe manager."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dus hij wil naar Indycar? Dan kan hij de contacten van Fernandez goed gebruiken en is de stap logisch, maar voor Sauber of Manor? Geloof dus dat we afscheid van hem hebben genomen in F1. Ik zal hem in elk geval niet gaan missen.

    • + 1
    • 30 nov 2016 - 16:17
    • Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 23:17
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Verfukt nog aan toe!
    Zet hem lekker weg in een Mexicaanse race klasse. De Sombrerocross of zo.

    • + 4
    • 30 nov 2016 - 16:18
  • Als Fernandez het niet naar tevredenheid doet, kan hij natuurlijk altijd mij nog inschakelen!

    • + 0
    • 30 nov 2016 - 16:29
    • Snap niet goed dat ie dat niet meteen heeft gedaan. Vettel bij Ferrari onderbrengen was vast ook niet makkelijk na dat drama seizoen van 'm, en das ook gelukt, met een dijk van een salaris ook nog eens :)

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 17:00
    • Hemex

      Posts: 991

      Hij had eerst Max op het oog. Maar dat was na zondag natuurlijk direct afgelopen.

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 18:35
  • Gutierrez doet mij denken aan een kind die bij de stoere kinderen wil horen.. Al keer op keer is het duidelijk geworden dat hij daar niet bijhoort, maar toch doet hij er alles aan om bij de stoere groep aan te haken..

    • + 1
    • 30 nov 2016 - 17:24
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Denk niet dat we het merken als hij niet meer mee doet, op de blauwe vlag situaties na dan ... :-)

    • + 1
    • 30 nov 2016 - 17:26
  • Esteban moet zou zich beter kun focussen op Indycar of LMP2. Esteban heeft in de lagere categorieën bovengemiddeld gedaan. Ik had meer van hem verwacht in de F1. Hij heeft de GP3 gewonnen en in zijn tweede jaar 3de geëindigd in de GP2. Het komt er in de F1 alleen niet altijd uit tijdens de race's. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat hij in het begin van jaar nog roestig was. Werd makkelijk verslagen door Grosjean, plus de auto kon toen nog tegenstand bieden in de middenmoot. Esteban was pas na de zomerstop echt 100%. Grosjean was 12/21 sneller dan Esteban in de kwalificatie.

    Verdient Gutierrez nog één extra kans? Ik vind dat hij dit jaar, toch iets te weinig heeft laten zien. Maar, of Magnussen nou zo'n grote verbetering is ten opzichte van Esteban, weet ik ook eigenlijk niet. Denk dat HaasF1 in 2017 beter af is met een Esteban die het team kent en 100% is na zijn afwezigheid van 1 jaar, dan met Magnussen die toch niet veel beter was dan Palmer.

    HaasF1 was beter afgeweest om Vergne er in te zetten, kent de Ferrari en die schat ik persoonlijk hoger in als Magnussen en Esteban. Magnussen ipv Gutierrez is voor mij geen significante verbetering.

    • + 1
    • 30 nov 2016 - 17:59
    • Magnussen op afgelopen jaar beoordelen is niet helemaal fair, want hoe slecht was die Renault? Palmer heeft geen F1 ervaring dus is niet tegen anderen af te zetten. Misschien zijn het allebei wel prima coureurs. Vergne daar tegenover zetten, seriously? Die is er echt al te lang uit, zie niet wat hij nog in F1 te zoeken heeft. Nee, ik zou als ik Steiner en Haas was dezelfde keuze maken, maar dan wel met de clausule er na een jaar uit te kieperen is als hij niet presteert.

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 20:08
  • Indien de overname van Manor doorgaat, schijnt Gutierrez nog een serieuze kandidaat te zijn vanwege zijn afkomst. Het wordt tijd dat Mexico een tweede goede coureur naar voren schuift!

    • + 0
    • 30 nov 2016 - 21:50
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Van die superzoete drankjes?

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 00:31
  • Voor een F1 zitje zal het allemaal niet meer baten, vrees ik

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 12:08

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel