user icon
user icon

Laatste bandentest voor 2017 van start gegaan

  • Gepubliceerd op 29 nov 2016 08:54
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Bandenleverancier Pirelli is samen met Ferrari, Red Bull Racing en Mercedes begonnen aan de laatste testdag van dit jaar. Max Verstappen komt vanmiddag in actie met de RB12. Kimi Raikkonen rijdt voor Ferrari, Lewis Hamilton en Pascal Wehrlein testen namens Mercedes en Daniel Ricciardo neemt in de ochtend de werkzaamheden namens Red Bull Racing voor zijn rekening. Deze test dient als validatie voor de banden voor 2017.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • RemkoDJ

    Posts: 93

    Ze zijn wel erg breed he... Op deze wagens vind ik ze niet echt mooi staan, hopelijk passen ze beter bij de looks van die van volgend jaar.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 09:25
    • CTRA

      Posts: 3.507

      Ik zat ook al te kijken, vooral op de foto van de Mercedes ziet het er niet uit.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 09:27
    • Ik vind het op deze auto's juist ook al wel mooi.
      Er straalt wel iets 'ruigs' vanaf.

      • + 2
      • 29 nov 2016 - 09:29
    • CTRA

      Posts: 3.507

      Dat mag.
      Ik vind het er een beetje uit zien as bij een puppy, waar de poten en de kop te groot zijn.
      Alleen bij een puppy staat dat klunzig en lief.
      Bij een F1 auto alleen klunzig.

      Maar zoals REMKODJ al zegt zal het volgend jaar wel beter bij de looks passen.
      En ieder heeft natuurlijk ook zijn eigen smaak (gelukkig)

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 09:33
    • Logisch dat de banden nog niet echt ogen t.o.v. achtervleugel en bodywork. De auto van 2017 krijgt een totaal ander look. Neem bijvoorbeeld de achtervleugel en de luchtinlaat die komen beide een stuk lager te liggen in 2017, plus het bodywork zelf (sidepots) wordt een stuk breder waardoor het geheel een stuk agressiever er uit komt te zien.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 10:30
    • voorbeeld: www.google.nl/url?(...)st=1480498280452322

      • + 1
      • 29 nov 2016 - 10:32
    • CTRA

      Posts: 3.507

      Klopt Dutchtreath.

      En soms is het ook een kwestie van wennen.
      Als we een jaar naar die auto's die hier op de foto staan hadden zitten kijken en
      nu in 1 keer de auto's van dit jaar zouden zien dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 10:41
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Het is iedere keer weer wennen maar op een bepaald moment weet je niet beter. Ooit vond men bv de smalle achtervleugel niks en recentelijk het geluid - maar ook daarvan is het geklaag verstomd.
      Het enige waar niet aan te wennen viel waren die afschuwelijke stofzuiger- en penisneuzen uit seizoen 2014.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 10:43
  • RoRO

    Posts: 123

    raar dat ferrari als enige eigenlijk met die bredere achtervleugel rijdt in dit soort tests.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 09:34
    • Volgens mij heeft dat te maken met de downforce die ze moeten simuleren op de auto voor de banden. De RedBull en Mercedes kunnen dat waarschijnlijk veranderen met wat andere afstellingen of 'een vleugeltje hier, een vleugeltje daar'. Ferrari kiest er voor om een speciaal hiervoor gemaakte vleugel op te bouwen. Kan ook.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 10:11
  • micky

    Posts: 228

    Nog meer G-krachten, nog meer dikke nekken!

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 09:35
  • Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor rondetijden ze nu halen met deze banden. Maar die tijden worden niet vrijgegeven geloof ik.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 10:49
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Dat men tegenwoordig enthousiast raakt van undercuts vind ik veelzeggend.
    Ik zou graag per seizoen twee races zien waarin helemaal niet van banden gewisseld mag worden. Puur voor het contrast.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 10:50
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Hoe dan ook we zijn ver af van de mooiste F1 auto's ooit, en dat heeft vooral met onderlinge verhoudingen te maken. Ze zien eruit als een meisje met brede heupen en smalle schouders. Het is ongelooflijk hoe lang de auto's anno nu zijn in vergelijking met begin jaren 80.
    imgur.com/a/94P4C

    lh3.googleusercont(...)rari%2B126%2BC3.jpg

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 11:31
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Ikzelf vind de auto's van nu mooier dan jouw voorbeelden. Ze hadden iets korter gemogen, maar dat hele korte vind ik niet mooi. Dus allemaal persoonlijk.

      • + 0
      • 29 nov 2016 - 12:46
    • astridf1

      Posts: 332

      Ik vind de auto's van nu veel mooier.

      • + 0
      • 30 nov 2016 - 00:38
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik denk dat de huidige pitstoprecords met die dikke sloffen niet meer gebroken gaan worden.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 14:01

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar