user icon
user icon

Pascal Wehrlein: "We geven de strijd pas op als de vlag is gevallen in Abu Dhabi"

  • Gepubliceerd op 20 nov 2016 10:21
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Door een negende plaats van Sauber-coureur Felipe Nasr staat het team van Manor Racing weer laatste in het constructeurskampioenschap. Het kleinste team van de grid maakte dit jaar een enorme sprong voorwaarts en scoorde in juli een punt met Pascal Wehrlein. Het leek er lang op dat Manor Racing het Zwitserse Sauber zou gaan verslaan, maar die renstal beleefde haar beste race van het seizoen in Brazilië. Er is een wonder nodig voor Manor om de tiende plaats terug te pakken van Sauber, maar Pascal Wehrlein gelooft er wel in.

Pascal Wehrlein, die waarschijnlijk volgend jaar ook voor Manor uitkomt, blikt alvast vooruit op de laatste race volgende week in Abu Dhabi: "We moeten alles geven en dan zien we wel waar het schip strandt. We moeten wel realistisch zijn en zullen blijven knokken totdat de vlag is gevallen. Alles moet kloppen: als je problemen hebt in een van de vrije trainingen of kwalificatie dan heb je daar in de race last van. We zullen alle kansen grijpen en moeten het nog beter doen dan in Oostenrijk."

Voor Manor en Sauber is er beide alles aan gelegen om tiende te worden bij de constructeurs. Het verschil in prijzengeld tussen een tiende en elfde plek in de constructeurs is vijftien miljoen. Sauber heeft iets meer financiële lucht door de overname eerder dit jaar, maar voor Manor is het prijzengeld een belangrijke inkomstenbron voor een goed budget.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ocon:
    Het onmogelijke doen we meteen, wonderen duren iets langer en op verzoek kunnen we nog toveren ook.

    Sorry, ik kon het niet laten. Foei, fikkie.

    • + 6
    • 20 nov 2016 - 11:14
    • Van mij mogen Ocon en Wehrlein die wonderen, tovernaarij en onmogelijkheden wel verrichten aankomend weekend. Ik gun het Manor meer dan Sauber iig.

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 00:04
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Ach, met Sinterklaas voor de deur. Het is maar net waar je in geloofd.

    • + 0
    • 20 nov 2016 - 11:38
    • Nbtt: ik zie een kans voor je :-)

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 11:40
    • Ik wacht eigelijk nog op RIMMER met een geweldige post ; )

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 11:53
    • verfuktf1

      Posts: 511

      "kof, kof" beetje last van mijn keel.

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 12:08
    • Betekent die "kof, kof" wat ik denk dat het betekent?

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 12:29
    • Ik zie dagelijks tientallen kansen MAXIMAALVERSTAPPEN, maar ik doe het niet meer.
      Parels voor de zwijnen... Wie op de basisschool niet heeft opgelet en oliedomme fouten meent te kunnen/moeten/mogen maken, gaat zijn gang maar.

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 12:34
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Benno@ betekend idd wat jij denkt. Ik voel me in de positie dat ik fouten meen te kunnen/moeten/mogen maken. Ik kom hier niet om onderlegd te worden. Mensen die daar menen hun dagtaak uit te kunnen halen zijn mijnsziens....(ach, oliedom wil ik niet zeggen. Dat niveau haal ik niet helaas;)

      • + 2
      • 20 nov 2016 - 13:10
    • wibi

      Posts: 4.347

      Kan ik een grap over maken... doe ik maar niet. Is flauw.

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 13:33
    • Ach, verfuktf1: mag allemaal hoor. Het is maar een geintje.

      • + 0
      • 20 nov 2016 - 13:40
    • verfuktf1

      Posts: 511

      maximaalverstappen@ Gelukkig maar, ik ging het bijna serieus nemen hier :)

      • + 1
      • 20 nov 2016 - 14:09
    • Met zo'n nickname? :-)
      We moeten af en toe eens lachen, he!

      • + 1
      • 20 nov 2016 - 14:33
  • @MAXIMAALVERSTAPPEN
    Hij is leuk +

    • + 0
    • 20 nov 2016 - 11:51
  • Ik gun Manor die 10e plek wel, maar dan zal er wel een wereldwonder moeten gebeuren volgend weekend.

    • + 0
    • 20 nov 2016 - 15:36

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar