user icon
user icon

Sauber scoort eindelijk punten: "We hebben het gered!"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 21:22
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Naast Max Verstappen was Felipe Nasr de andere held van de knotsgekke Grand Prix van Brazilië. De Braziliaan scoorde twee punten in de armlastige C35, een ongelofelijke prestatie gezien het feit de Braziliaan van de een na laatste plaats aan de race begon. De opluchting bij Sauber is enorm.

Even leek het er dit jaar op dat Sauber het seizoen niet eens af kon maken vanwege grote financiële problemen. In de zomerstop werd de Zwitserse renstal gered door een groep investeerders en ging het langzaam beter. In de buurt van de punten kwam tot dusver alleen Marcus Ericsson dankzij een elfde plaats in Mexico. De twee punten die Nasr in Brazilië scoorde zijn enorm belangrijk omdat de renstal uit Hinwil nu niet meer laatste staat bij de constructeurs. Die twijfelachtige eer is nu toebedeeld aan het kleine Manor Racing.

Nasr is in de wolken met zijn prestatie:"Is dit echt ? Het lijkt wel een droom ! Dat we hier twee punten scoren is enorm belangrijk en ik vind het fantastisch dat ik dit voor mijn eigen publiek kon doen. Het was een erg lastige race, gelukkig heb ik de auto op de baan kunnen houden. Dit voelt als een zege al dacht ik dat het op een bepaald moment beter was de race helemaal te stoppen. De omstandigheden waren loodzwaar vandaag."

Ook teambazin Monisha Kaltenborn is blij met het resultaat, maar beseft ook dat Sauber nog een race te gaan heeft en Manor de renstal alsnog van een tiende plaats kan houden: "Er is nog een race te gaan, niets is nog zeker. Deze twee punten zijn echter het bewijs dat we als team de goede kant op gaan. We hadden geluk met de regen, in droge omstandigheden was het enorm moeilijk geweest dit resultaat te behalen. Felipe Nasr hield het hoofd koel en deze twee punten zijn de beloning. Het was enorm spannend, maar we hebben het gered!"

Reacties (15)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Monisha wil nu met Felipe naar bed om samen een Max te maken.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 21:36
  • Geld in t laatje van Kaltenborn

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 21:37
  • Geluk maar echt heel knap gedaan van Nasr, zeker voor zijn thuispubliek dat in Brazilië voor iedere Braziliaan extra druk met zich meebrengt. Echt heel knap.

    Het brengt vele miljoenen in het laatje maar ik denk dat Sauber toch voor 2 pay-drivers gaat kiezen volgend jaar...

    • + 5
    • 13 nov 2016 - 21:37
  • REDNECK

    Posts: 373

    Monisha gaat een mooie taart bakken..

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 21:40
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Of ze gaan lekker nassen.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 22:06
  • Dp1998

    Posts: 994

    gun het team het wel na al die problemen van dit seizoen.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 21:41
    • idd, Ik hekel de manier van werken van Sauber en de hele mentaliteit, maar wel vet dat ze punten hebben. Principieel dat ik ben, vind ik dat Manor dan eigenlijk ook nog wel 2 puntjes verdienen mag. Sauber mag wel laatste worden, maar dan met punten graag.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 21:43
  • Yes, wat Nasr hoopte is gelukt. DOTD ook voor mij... gewoon omdat ik het gun.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 21:42
  • Adjo83

    Posts: 904

    Ik gun Sauber echt die 2 punten....maar die Monisha K. totaal niet. Bah nu baal echt dat Manor het niet geworden is...

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 22:10
  • That Guy...

    Posts: 7

    Post race interview Nasr:

    youtu.be/uWh4FmCwZbk

    --------------------------------------------
    Post race interview Monisha Kaltenborn:

    youtu.be/z99Az_dnfCU

    (Weekend F1 Action)

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 22:55
  • Niet te vroeg juichen! Ze hebben een technisch directeur aangetrokken, dus misschien moet ze er nog 2 afkopen

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 01:14
  • Heel goed resultaat van Nasr voor zijn eigen en Saubers toekomst, win win situatie.

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 02:46
  • aap

    Posts: 1.366

    mooi voor hem en dat in eigen land

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 08:11
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Toch een van de interessantere teams van het afgelopen jaar. Mooi voor alle betrokkenen dat ze het eea nu hebben veiliggesteld.

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 08:45
  • Wat mooi is dat er geen team met lege handen blijft want 0 punten scoren op een gans seizoen is zo ontmoedigend gezien het harde werk dat het team achter zich heeft

    • + 0
    • 14 nov 2016 - 10:42

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar