Helmut Marko hoopt op minder regels in de Formule 1

Nu de Formule 1 zich opmaakt voor de start van de Grote Prijs van Brazilië, zijn de stofwolken van de vorige race nog steeds niet helemaal opgetrokken. Ferrari wilde zelfs twee weken na de race in Mexico nog een straf aanvechten die Sebastian Vettel kreeg na de tumultueuze slotfase.

Het lijkt erop dat de meeste teams zich inmiddels tegen de vele regels in de Formule 1 hebben gekeerd. Daarom zullen de teams en Bernie Ecclestone er bij de volgende vergadering van de Strategy Group op aandringen dat de regels versimpeld worden door de FIA.

Ook Helmut Marko denkt dat de sport zichzelf nu in diskrediet brengt en geen garen spint bij een verdere uitwerking van de bestaande regels: "De laatste vier ronden tijdens de Grote Prijs van Mexico waren de mooiste van het seizoen. Maar we zijn nu twee weken verder en in plaats van dat we het hebben over een mooie slotfase, gaat het alleen maar over tijdstraffen en teams die tegen die straffen in beroep willen gaan. Ik vind dat je de coureurs gewoon hun ding moet laten doen."

+1 Helmut Marko

  • 1
  • 13 nov 2016 - 15:47

Reacties (12)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    1 regel, recht van de sterkste. Racen zoals racen bedoeld is. Echte helden in echte auto's.
    Not Life is a game, play it.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:08
  • Helmutje weet ook als geen ander als de regels vereenvoudugd worden en er meer echt geraced moet gaan worden, dat Max nog beter voor de dag zal komen.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:25
  • aap

    Posts: 1.366

    +1 Helmut Marko

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:25
  • Roe Buck

    Posts: 121

    Ik vind dat hij gelijk heeft. Gewoon geen regels ! tja een beetje regels maar de vertappen rule er uit. Dat gezeik over gevaarlijk. Dan moet die gene die zeikt een andere sport gaan doen. Dit gaat om veel geld dus er moeten risico's er aan verbonden zijn. Voetballers of iemand die een spring paard heeft neemt ook risico !

    De 2 grijze pijlen op 1 en 2 het hele jaar is voor de sport slecht. Van mij part moeten ze zijde starten als laatste :) dan zien we nog eens wat !

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:26
    • Als ze de kwalificatie nou zo doen dat de langzaamste coureur vooraan start en ze verplichten om tijdens de kwalificatie een uur lang op de baan te zijn dan hebben de fans langs de baan misschien ook een kans om wat handtekeningen te scoren.
      Dan starten de Mercedessen waarschijnlijk wel gewoon achteraan het veld.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:37
  • Dan moeten ze wel punten geven in de kwalificatie voor de snelste tijd Spielberg ! Anders kun je bewust een langzame ronde rijden .

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:44
    • Als zoals ROE BUCK verondersteld dat de Benzen achteraan moeten starten omdat die het snelst zijn dan zullen ze allemaal stapvoets rondrijden en hier en en daar een handtekening uitdelen om maar niet de snelste tijd neer te zetten. Gelijke monniken gelijke kappen.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 16:19
  • John6

    Posts: 11.618

    Als goed is komen in 2017 de echte Coureurs boven drijven, nu kan iedereen kampioen worden in een Mercedes van Nico of Lewis, oke niet iedereen maar wel vele.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 14:58
  • Tsja we hebben ook decennia die aanscherping van de regels niet nodig gehad omdat de coureurs allemaal snapten dat je zo niet hoort te blocken. En als iedereen het niet doet dan is het geen issue. Aan de andere kant, als iedereen het gaat doen dan kan er gewoon niet meer ingehaald worden. Zie hoe makkelijk Vettel een verloren verdediging omzet naar een succes met dat blocken.

    Het is inderdaad absurd dat dat soort regels nodig zijn, maar als de coureurs zich niet gedragen is het toch beter om dat soort regels wel af te spreken.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 15:28
  • No guts no glory. Ik weet niet meer waar de spreuk vandaan kwam.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 16:30
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Dacht dat het was No Nuts no Gloryhole. Weet ook niet meer hoe ik daar aan kom.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 21:39

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar