user icon
user icon

Kevin Magnussen: "Dit is een geweldige mogelijkheid voor mij"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2016 19:03
  • comments 8
  • Door: Mathijs Carolus

Het Haas F1-team maakte zojuist bekend wie de rijders zijn voor het volgende seizoen. Naast Romain Grosjean is Kevin Magnussen het nieuwe gezicht bij het dit jaar gedebuteerde team. De Deen komt over van het fabrieksteam van Renault en moet met zijn ervaring en die van Grosjean de Amerikaanse renstal naar een hoger niveau tillen in 2017.

Magnussen leek lange tijd een belangrijke gedadigde voor een langer verblijf bij zijn huidige werkgever, maar nadat deze week enigzins verrassend Jolyon Palmer als tweede rijder werd aangekondigd door Renault, begonnen de geruchten over een toekomst van Magnussen bij Haas steeds sterker te worden.

De puzzelstukjes vielen helemaal op hun plaats toen Esteban Gutierrez bekend maakte zijn plaats bij Haas F1 te hebben verloren. Magnussen is uiteraard verheugd met het nieuws:"Dit is een geweldige mogelijkheid voor mij en ik ben blij dat ik deel uit maak van Haas F1. Het moge duidelijk zijn dat ik niet twijfel aan mijn eigen kunnen als coureur, maar ik geloof ook in Haas F1. Ik ben er vrij zeker van dat we het volgend jaar goed kunnen doen en ons in het seizoen erna verder kunnen verder verbeteren. De visie van Gene Haas is altijd helder geweest toen hij zijn Formule 1 ambities bekend maakte. Ik heb Haas F1 aandachtig bekeken dit jaar en heb dus een idee van wat we kunnen. Ik kan niet wachten om volgend jaar achter het stuur te kruipen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Q3FI

    Posts: 461

    Ik help Kevin hopen dat Haas komend seizoen net zo'n bliksemstart maakt als dit seizoen. Maar de voortekenen vind ik niet heel best. Toch gun ik hem alle succes, vind het een sympathieke gast die best een potje kan sturen.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:18
  • Mooie kans, ben benieuwd hoe hij het gaat doen tov braketester Grosjean.
    Oei, zei/schreef ik dat hardop?

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:20
  • Kans nummer 3 na 2 andere mislukte pogingen voor Magnussen. Past ook wel bij Haas, coureurs aannemen die eigenlijk al te veel kansen hebben verprutst.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:30
  • reesfan

    Posts: 143

    Bij MC Laren deed hij het niet echt slecht, bij Renault wisten ze dat het een moeilijk jaar zou worden. Hoop dat bij Haas de coureur Magnusson zich echt laat gelden.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 19:45
  • Ben gewoon benieuwd hoe hij er straks afsteekt t.o.v. Grosjean, dan kan je pas echt zien zien wat zijn capaciteiten zijn. In zijn eerste jaar deed hij het niet zo slecht vergeleken met Button.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 20:14
    • Button 126 punten, Magnussen 55 punten. Na de eerste race van Magnussen bij McLaren was het niet veel meer. Bij Renault ook op 1 race na gewoon niks laten zien en wordt nu regelmatig verslagen door Palmer.

      Bij Haas kunnen ze beter kijken of voor de rest van het team wat meer ervaring gevonden kan worden. De "ervaring" van Grosjean lijkt ze ook niet echt veel te brengen.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 20:22
  • loutje1962

    Posts: 61

    Palmer zal er waarschijnlijk blijven zitten voor de centjes dat hij mee brengt....persoonlijk vind ik toch Magnussen een betere coureur.... Misschien had Magnussen ook zelf wel liever bij Renault gebleven, maar ja...dat zullen we nooit (althans voorlopig niet) horen ! Schat Renault toch iets hoger in volgend jaar als Haas !

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 21:46
  • Man man man. Was er echt niets anders beschikbaar voor Haas? Had dan Vergne gevraagd. Die zit nu rondjes in de simulator te draaien. En die deed niet veel onder voor Ricciardo.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 23:00

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 111
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar