user icon

Wehrlein baalt van gemiste kans bij Force India

  • Gepubliceerd op 11 nov 2016 11:33
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Pascal Wehrlein is enigszins teleurgesteld dat Force India niet hem, maar Esteban Ocon koos als vervanger van Nico Hülkenberg. Wehrlein is net als Ocon een coureur uit de opleiding van Mercedes en beiden hebben getest voor Force India. Ondanks een prima debuutseizoen van Wehrlein bij Manor Racing, inclusief een puntje in Oostenrijk, ging de voorkeur toch uit naar Ocon.

Dat was even slikken voor de Duitser. "Ik weet niet of Force India deze beslissing heeft genomen aan de hand van de tests of dat er iets anders aan ten grondslag lag", begint Wehrlein. "Natuurlijk zal ik even navraag doen over waarom ze niet voor mij gekozen en wat ik moet verbeteren. Ik ben tevreden over mijn performance op de baan. Het is een gemiste kans, niet het einde van de wereld."

"Ik moet er maar mee omgaan. Ik kan nu allemaal lelijke dingen gaan roepen, maar dat zal me ook niet helpen. Het zat eraan te komen en gisteren kwam de bevestiging van wat ik eigenlijk al wist. Het enige dat ik nu nog kan doen is Esteban het beste wensen bij Force India. Ik moet doorgaan met op de baan laten zien wat ik in me heb. Dit is een kleine terugslag, meer niet."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ja ben ik ook benieuwd naar. Ik twijfelde nog eventjes of beide coureurs wel echt onder Mercedes vleugels vallen, maar dit is dus het geval

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 11:42
    • Ik denk dat de volgende korte conversatie tussen Engineer Peckett en Coureur Wehrlein een rol hebben gespeeld in de keuze...

      Peckett: "Can you get going?"
      Wehrlein: "Can they push me?"
      Peckett: "OK, just turn the car off I think mate, sorry."
      Wehrlein: "Wait another 10 seconds. I think they are coming."
      Peckett: "OK, Pascal, we need to turn the car off, please, turn the car off… For temperature. Turn off please, turn off."</p>
      Wehrlein: "Yeah, one second they are coming."
      Peckett: "They are not going to push you out Pascal, turn the car off please. We need to for temperature. Turn it off now."
      Peckett: "OK, Pascal, car off. Car off, now!"
      Peckett: "Car off, Pascal."

      • + 8
      • 11 nov 2016 - 12:16
    • Adjo83

      Posts: 904

      O.P je slaat de spijker op zn kop. Het oordeel/opdracht van je engineer in twijfel trekken is in deze killing geweest voo Wehrlein omtrend het stoeltje bij FI

      • + 3
      • 11 nov 2016 - 12:51
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @OFFICIAL

      En wellicht dat dit nog maar een deel van het complete verhaal is.
      Ik neem niet aan dat één enkel voorval de beslissing heeft doen omslaan.

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 12:56
    • Roy

      Posts: 2.172

      @officialpradero Was me even ontschoten, maar inderdaad zeg!!

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 13:13
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.655

      Kan iemand mij bijpraten want het is mij even ontschoten, is dit een moment tijdens een test voor Force India geweest?

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 13:28
    • @Sun-Tzu

      Nee, was in zijn Manor toen hij vaststond in het grind, weet even niet meer welke GP...

      • + 1
      • 11 nov 2016 - 14:05
    • @ Sun-Tzu / Blackpix

      Dit gebeurde tijdens de 3e vrije training van de Grand Prix van de Verenigde Staten ;-)

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 14:10
  • Het lijkt wel of ik Kvyat hoor

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 11:47
  • Het lijkt wel of ik Sainz hoor.

    • + 2
    • 11 nov 2016 - 11:51
    • Adjo83

      Posts: 904

      Sainz wie is dat?

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 12:52
  • Ik denk dat Ocon zijn kans aan zijn F3 seizoen heeft te danken waarin hij heeft laten zien te kunnen vechten met Max (ook al was het in een betere auto).

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 11:51
    • @Skibeest: zijn GP3 seizoen was ook een mooie graadmeter. Hij won de eerste race en scoorde de rest van het seizoen heel veel tweede plaatsen. Terwijl zijn grootste rivaal Luca Ghiotto voortdurend op en neer jojode tussen goede en slechte weekends. Snelheid in de F3 (plus een beetje vechtlust) en constantie in de GP3.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 13:27
  • Dikkedop

    Posts: 694

    Het lijkt wel of ik wehrlein hoor... Ohh wacht.

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 11:56
  • Q3FI

    Posts: 495

    Een tijd terug was hier al te lezen dat de engineers van FI niet onder de indruk waren van Wehrlein. Neem aan dat dat best de doorslag gegeven kan hebben.

    • + 1
    • 11 nov 2016 - 12:03
  • Daar gaat Wolff's investering. Ben benieuwd wat Ocon gaat brengen..

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 13:21
  • mediF1

    Posts: 2.786

    Alweer een rijder uit de DTM die het niet gaat reden in de F1

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 16:55
  • mediF1

    Posts: 2.786

    Redden

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 17:31

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, DE
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar