user icon
user icon

Nasr in de wachtkamer door sponsorperikelen

  • Gepubliceerd op 10 nov 2016 16:26
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Marcus Ericsson blijft zo goed als zeker bij het team van Sauber, terwijl teamgenoot Felipe Nasr in de wachtkamer is geplaatst. Dat bericht brengt Autosport. De Braziliaan zou graag nog een seizoen bij de Zwitserse renstal blijven, zeker nu de meeste andere stoeltjes voor 2017 inmiddels bezet zijn.

Nasr zal echter nog even geduld moeten betrachten, omdat de onderhandelingen tussen zijn begeleiders en sponsor Banco do Brasil stroef verlopen. Banco do Brasil is dit jaar onder leiding van een nieuwe voorzitter komen te staan en die houdt er andere ideeën over (de waarde van) de Formule 1 op na. Daardoor hebben de gesprekken met Sauber vertraging opgelopen.

"Ik ben niet gefrustreerd, dit is gewoon hoe de vlag erbij hangt", begint Nasr. "Sauber is een aantrekkelijke optie voor volgend jaar. Ze hebben veel nieuw personeel aangetrokken, de boel geherstructureerd en de weg naar boven ingeslagen. Ik zie veel positieve ontwikkelingen binnen het team met de focus op 2017. Sauber gaat volgend jaar heel anders voor de dag komen."

Ericsson over zijn situatie: "Er zijn niet zoveel opties meer. Het is waarschijnlijk dat ik verder ga bij Sauber. Het team gaat de goede kant op. Er zijn veel nieuwe mensen vastgelegd en het ziet er stukken beter uit dan aan het begin van het seizoen. Een paar maanden geleden was dit niet zo'n attractieve optie voor volgend jaar, maar nu zeker wel."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dat is exit voor Nasr.

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 16:29
    • Dat denk ik ook! Wie zou hem (en zijn sponsorgeld) kunnen vervangen? Guitterez?

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 16:36
    • Hopelijk staat er eens een keer een nieuw Braziliaans toptalent op.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 16:37
    • Mea Culpa: Guiterrez natuurlijk

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 16:39
    • Gutiérrez dan ;)

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 16:46
    • Ik vrees er voor. Het zal je maar gebeuren dat je eerste race gelijk het beste resultaat is.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 16:58
    • Oepsie.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 17:14
  • Thuru

    Posts: 306

    Heel anders inderdaad, dan gelijk in de staart meedraaien in plaats van een nog enigzins redelijke plek ondanks dat het puntloos blijft en zal blijven. Als ze een motorblok van 2017 zouden laten zetten ad het misschien nog een kans gehad, nu is het zeker kansloos en zal het voor de rode lantaarn aan zijn en mag het het stokje overnemen van manor.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 19:45
  • DBGates

    Posts: 2.340

    ze gaaN zeker hoge ogen gooien met een overjarig moter van Ferarri YEAH RIGHT

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 21:29
  • MadMax2.0

    Posts: 623

    Ziet er goed uit voor volgend jaar......voor het eerst met een oude motor dezelfde als dit jaar.......compleet nieuw chassis als een van de laatste nog geen complete rijders lineup......na een paar races weer de geruchten dat ze de volgende race niet halen.......gelukkig het enige team waarbij het niet spannend is waar ze volgend jaar ongeveer staan....... lekker achteraan.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 21:30
  • Is het bekend hoeveel rijders inmiddels een 2017 contract hebben ondertekend met Monisha?

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 08:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar