user icon
user icon

Ferrari Driver Academy evalueert vijf talenten

  • Gepubliceerd op 10 nov 2016 10:58
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

De Ferrari Driver Academy heeft deze week benut om vijf jonge talenten te beoordelen. Het opleidingsinstituut van de Scuderia voelde het vijftal aan de tand via tests in de simulator, fysieke en mentale experimenten en tot slot een test met Formule 3-auto's op het circuit van Fiorano.

De uitverkoren talenten waren de 18-jarige Italiaan Simone Cunati en zijn 16-jarige landgenoot Lorenzo Colombo, de 16-jarige Marcus Armstrong uit Nieuw-Zeeland, de 14-jarige David Vidales uit Spanje en Enzo Fittipaldi, kleinzoon van tweevoudig wereldkampioen Emerson Fittipaldi.

Het is nog niet bekend of Ferrari een vervolgtraject met een van deze jongelingen ingaat. Op dit moment bestaat de Ferrari Driver Academy uit vier coureurs, te weten Charles Leclerc, Antonio Fuoco, Giuliano Alesi en Guan Yu Zhou.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Vraag me af of er ooit een dag komt dat Ferrari een van de 'talenten' stalt in hun eigen auto.

    • + 1
    • 10 nov 2016 - 11:04
    • Zal niet zo vlug gebeuren vrees ik

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 11:13
    • Denk eerder dat ze die coureurs dan zullen stallen bij een Haas of Sauber, tegen mooie kortingen betreffende de bestelde motoren.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 11:15
    • Stitch

      Posts: 4.916

      Zal nog een tijdje duren vrees ik. Misschien Enzo Fittipaldi ... Als die niet gekozen word, weet ik het niet meer. Met zo'n naam ;-)

      • + 1
      • 10 nov 2016 - 11:16
    • Ze hebben nu 2 ervaren rotten met bij elkaar 5 wereldtitels die niks met die wagen kunnen. Misschien moet je je gelukkig prijzen als je er niet terecht komt.

      • + 6
      • 10 nov 2016 - 11:43
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ja dat is dan wel pas nadat ze kampioen zijn geworden bij een ander team ;-)

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 12:25
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Of dat ze ook een satelliet/opleidingsteam in het leven roepen.

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 12:41
  • Maximo

    Posts: 6.350

    Mijn lieve hemel..... ik heb ze allemaal ff gecheckt, maar het is echt armoe troef als dit hun talenten voor de toekomst moeten worden.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 12:00
    • erwin93

      Posts: 893

      Ach ze hebben ook Leclerc en Giovinazzi :)

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 12:49
    • Patrace

      Posts: 2.233

      Ze hebben Giovinazzi niet in hun programma...

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 20:02
    • Leclerc ook gecheckt? Die heeft echt wel veel talent!

      • + 0
      • 10 nov 2016 - 21:03
  • geert61

    Posts: 1.099

    het is net als de auto's die ze bouwen ziet er mooi uit van buiten rest is twijfelachtig

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 12:43
  • MChrome

    Posts: 16

    De enige 'newbie' die Ferrari ooit heeft ingehuurd is Massa, maar die heeft dus eerst bij Sauber rondgereden. Verder blijven ze met 'known quantities werken, omdat ze bang zijn voor verandering, zoals de vorige 2 seizoenen al hebben aangegeven.

    Laten we even eerlijk zijn: Ferrari is op dit moment bar slecht bezig. De enige wereldtitels die ze hebben gekregen in de afgelopen 37 jaar, sinds de laatste met Schekter in 1979, zijn de titels die ze met Schumacher hebben gekregen! En dat is ook alleen maar op de vleugels van Brawn en Todt. Kimi heeft hier ook nog van kunnen genieten voor iedereen het ruimte koos daar.

    Alonso en Massa hebben veel gedaan met weinig materieel, maar uiteindelijk is het Ferrari zelf die hieraan schuldig zijn.

    Ik vind het daarom ook schandalig dat ze mensen nog lekker proberen te maken met een driver academy waaruit nooit een Ferrari rijder zal komen. Ze geven niets om de jeugd of om talent, ze geven alleen uit 'in het verleden behaalde resultaten'. Het is een team wat nog steeds pretendeert dat Enzo Ferrari nog leeft, en dat de gloriejaren van de 50' en 60's nog steeds met hen zijn. De enige reden dat ze überhaupt nog competitief zijn zijn hun motoren, welke wel gewoon goed zijn, en het geld wat ze hier tegen aan smijten - Dan maar kijken wat aan de muur blijft plakken.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 12:49
    • Je vergeet Kimi in 2007

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 06:00
    • Japiooo

      Posts: 413

      @MACGYVER : "Kimi heeft hier ook nog van kunnen genieten voor iedereen het ruimte koos daar.".

      Goedemorgen ;-)

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 09:38
  • Dit poste ik gisteren ook al.
    Ik denk ook zeker dat Ferrari volgend jaar het roer om gaat gooien.

    Ze hebben iemand als Max nodig, die het team weer verder kan helpen.
    Ik denk dat Max over twee jaar bij Ferrari zit en Giovinazzi tweede rijder zal worden. Commercieel zou dit heel erg goed zijn voor het team.
    Verder moeten de meesten eruit bij Ferrari en Maurizio als eerst. Er moeten weer een aantal Engelsen en Duitsers in dit team komen.
    Niet omdat de Italianen dit niet kunnen, maar omdat ze te arrogant zijn ,en niks aantrekken van wat een ander zegt. Max is wereld top, en dat zal niet veranderen. Dus Waarom wachten Ferrari?
    Ik denk dat de potentie van de wagen er zeker is, Maar moet naar een iets hoger level getild worden. Dit komt mede Door de coureur, door de vele feedback.

    • + 0
    • 10 nov 2016 - 13:35
    • Japiooo

      Posts: 413

      Ik ben het helemaal met je eens dat een type als Max bij Ferrari past. Je ziet dat hij geen nee accepteerd en zowel engineers als z'n teammaat op scherp zet. Inderdaad, vergelijkbaar met Schumacher.

      Of Ferrari dit ook inziet en daar naar zal handelen vraag ik me echter af.
      Ik zou het wel mooi vinden.

      • + 0
      • 11 nov 2016 - 09:40
  • Zou het eerste Ferrari talent ooit de F1 nog halen?

    • + 0
    • 11 nov 2016 - 01:52

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Italië
  • Geb. datum 20 mei 1996 (24)
  • Geb. plaats Cariati, Italië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,69 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar