user icon

Felipe Nasr hoopt op regen en punten in Brazilië

  • Gepubliceerd op 05 nov 2016 14:40
  • comments 14
  • Door: Rutger Lauvenberg

Hoewel Marcus Ericsson en Felipe Nasr allebei nog geen enkel punt hebben kunnen scoren voor Sauber in 2016, hoopt laatstgenoemde tijdens zijn thuisrace in Brazilië eindelijk van de hatelijke nul af te komen. De vraag is echter of de Sauber, die door financiële problemen aan het begin van het seizoen nauwelijks doorontwikkeld kon worden, snel genoeg is op Autódromo José Carlos Pace.

"Wij kunnen zeker punten halen in São Paulo, zeker gezien de onzekerheid over het weer die daar altijd heerst. Het kan zelfs dezelfde dag heel verschillend zijn en dit kan natuurlijk in ons voordeel werken. We zullen ervan moeten profiteren als we te maken krijgen met een regenrace of een, gedurende de race, opdrogend circuit."

"We moeten echter ervan uitgaan dat als we niet te maken krijgen met zware weersomstandigheden, wij niet snel genoeg zullen zijn om in de top 10 te eindigen. Misschien dat het thuisvoordeel mij persoonlijk ook nog een handje helpt, maar al met al zullen we het moeten hebben van tricky omstandigheden."

De Braziliaan wilde echter ook nog iets kwijt over zijn toekomst in de Formule 1 aan Reuters: "Er is nog niks 100% zeker, ik ben alleen zeker ervan dat ik ook volgend jaar in de Formule 1 rijdt. Iedereen wil graag weten waar hij terechtkomt volgend seizoen, maar ik weet het zelf gewoon nog niet, hopelijk komt daar snel verandering in."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.506

    Kan hij wel vergeten: regen mag niet meer van de FIA, dus ook geen punten. Verklap het alvast... de kans op regen in Bahrein schat ik op 0.12%........

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 15:02
    • Stitch

      Posts: 5.311

      uh.. WIBI, we gaan naar Brazilie. Niet naar Bahrein...

      • + 1
      • 5 nov 2016 - 15:37
    • Hemex

      Posts: 991

      Wibi weet van niks. Die is in zijn Chevy onderweg naar de A2 om daar midden in de nacht de beest uit te hangen.

      • + 1
      • 5 nov 2016 - 15:51
    • Ik hoop niet dat je deze race gaat bezoeken want anders sta je op een leeg circuit in Bahrein..:)

      • + 0
      • 5 nov 2016 - 17:21
    • Als de gp er wel is in Bahrein is het niet veel drukker :-p.......

      • + 0
      • 6 nov 2016 - 02:43
    • wibi

      Posts: 4.506

      Begrijpend leren lezen Stitch... er staat: het mag niet meer regenen van de FIA EN dat doet het in Bahrein OOK niet... Gelukkig voor jou ben je niet de enige !

      • + 0
      • 6 nov 2016 - 10:54
  • Stitch

    Posts: 5.311

    Tja, hij wil dus naar FI, maar zolang die hun kaken op elkaar houden, is dat dus niet zeker. Het is de vraag of Monisha zolang zal willen wachten met het vastleggen van een coureur naast Ericsson. Als hij te lang wacht, valt ie buiten de boot. Is zelfs met ene Michael Schumacher gebeurd. Plotseling zat Lewis in zijn stoel...

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 15:05
  • Sauber hoopt op puntenregen...

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 15:55
  • Hoopt op regen lol mag ik hopen dat monisha wel betaald heeft voor de regenbanden .

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 15:56
  • J-HO

    Posts: 172

    Het wordt hoog tijd dat Nasr weer eens gaat vlammen, z'n reputatie als talent staat op het spel. F1 is een voor de fan diffuse industrie vol commerciele en politieke belangen, en ik zou het volledig verkeerd vinden als een Braziliaan op de grid gehouden wordt 'omdat er een Braziliaan op de grid moet staan'.

    Een slechte ontwikkeling. Ergens leeft bij ons het idee dat een F1 coureur per definitie sneller moet zijn dan een rijder uit een andere klasse, dat lijkt me ook niet waar. Er zullen best DTM, Indy of NASCAR coureurs zijn die het F1 drivers op een kartbaan meer dan lastig zullen maken, maar toch. F1 is toch de koningsklasse, en de grid hoort zorgvuldig uitgeselecteerd te zijn op kwaliteit. Nationaliteit zou niet terzake moeten doen.

    • + 1
    • 5 nov 2016 - 19:44
  • jd2000

    Posts: 4.833

    Ja dat is het lot van Sauber, hopen, nog eens hopen en.......

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 19:49
  • Na Gutierrez de meest overbodige F1 coureur. Zwaar tegenvallend.

    • + 0
    • 5 nov 2016 - 22:21
  • Die zekerheid dat Nasr F1 rijdt in 2017 komt bij Bernie vandaan, de grote vraag waar? Waarschijnlijk gewoon bij Sauber

    • + 0
    • 6 nov 2016 - 02:45
  • John6

    Posts: 5.283

    Volgens mij is er al regen, en komende week ook, maar 11 november kan het wel geheel anders zijn.

    • + 0
    • 6 nov 2016 - 08:04

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar