VT2: Alonso ook in opdrogende tweede training snelste
- Gepubliceerd op 27 aug 2010 15:34
-
69
- Door: Robin Smeets
Ondanks dat er niet veel regen meer gevallen was tussen de eerste en tweede training was het circuit nog altijd behoorlijk nat. De coureurs besloten hun eerste runs op intermediates te rijden, wat een prima keus was. Michael Schumacher reed op full wets, maar verloor daarmee veel tijd in het middelste gedeelte waar het dus duidelijk droger was.
Enkele minuten later raakten zowel Timo Glock als Vitantonio Liuzzi in de banden, gelukkig niet op dezelfde plaats. Glock's Virgin was behoorlik beschadigd, maar de Duitser kon ongedeerd uitstappen. De Force India van Liuzzi had wat kleine schade aan de voorkant, maar de Italiaan kon zijn bolide gewoon terugbrengen naar de pits en even later zijn training vervolgen.
Met nog drie kwartier te gaan in de tweede training besloot Jaime Alguersuari als eerste coureur de slicks onder zin auto te laten monteren. Na twee ronden wennen ging de Spanjaard meteen erg snel. Ook Kamui Kobayashi ging kort daarna naar de slicks en ging nóg sneller. Daarna besloot iedereen over te stappen naar de droogweerbanden en doken de tijden omlaag.
[LEFT_IMG=4175][/LEFT_IMG]Echter, met nog vijftien minuten te gaan werd de rode vlag uitgehangen. De wedstrijdleiding vond dat sommige toeschouwers zich op een gevaarlijke plaats bevonden naast het circuit en wilde de boel even inspecteren. Er bleek niks aan de hand te zijn en met nog vijf minuten op de klok konden alle coureurs nog welgeteld één snelle ronde rijden. Hierbij versloeg Fernando Alonso Adrian Sutil met 0.125 seconden. Lewis Hamilton en Robert Kubica volgden op een dikke twee tienden achterstand, terwijl Felipe Massa, Sebastian Vettel en Jenson Button de laatste coureurs waren binnen een seconde van Alonso.
Pedro de la Rosa reed de achtste tijd op een seconde van Alonso, gevolgd door Rubens Barrichello en Kamui Kobayashi op de tiende stek. Vitaly Petrov eindigde als elfde, Michael Schumacher als twaalfde en Nico Rosberg als dertiende. Kampioenschapsleider Mark Webber kende midden in de training wat problemen aan zijn Red Bull en kwam niet verder dan de achttiende tijd.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (69)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Mclaren en Ferrari zijn hier duidelijk sneller dan Redbull. En Sutil mag je morgen ook wel bij de top 5 rekenen.
Posts: 413
De pole van vorig jaar was wel iets van een 1.46.3 (en dat was niet met een lege tank)
Posts: 2.250
Hoevaak moeten we het nog zeggen? Geen conclusies trekken, zelfs al is het een volledig droog weekend. Al lijkt het er idd op, maar het is nog maar vrijdag.
Posts: 2.885
Maar wel op een droge baan. En dat scheelt meer dan een beetje benzine...
Posts: 7.033
Ik trek niet snel conclussies na een vrije training want het zegt idd vaak weinig of niks maar deze keer ben ik er echt van overtuigt dat Mclaren of Ferrari er met de winst vandoor gaat en het samen zullen uitvechten.
Posts: 711
Nou ik weet het nog zo net niet of je het nu wel zo zeker kunt weten. De kans is groot dat ze er hard voor moeten vechten, de rechte stukken zijn welliswaar lang maar redbull kan echt wel wat heb ik zo het idee, tenzij ze in het geheim allerlei aanpassingen hebben moeten doen vanwegen het aanpassen van de controles!
Posts: 7.033
Nee die controlles zijn nu bezig, zouden ze na de 2de vrije training doen. Maar echt telkens op het rechte stuk verliest Redbull aardig wat tijd hoor. Meer tijd dan mclaren in de gedeeltes waar de redbull wat beter uit de verf komt dusja ik acht de kansen voor Redbull heel laag in voor Spa en al helemaal voor Monza.
Posts: 7.033
En dat zal morgen met een lege tank niet veel anders zijn in de kwalificatie naar mijn verwachting want het ligt puur aan die renaultmotor met minder vermogen!
Posts: 287
hahaha, dat ze met z\'n alle in de pits achter elkaar stonden zag er echt gaaf uit!
Toen deden Alonso en massa een mini raceje, en ook grappig in de \'uitloopronde\' alonso bij de grid parkeerde \'m op pole en
die kobayashi zet \'m gewoon op p2! hij zal waarscheinlijk gedacht hebben \' O, dus zo ziet het hier eruit! \'
haha briljant,kan niet wachten voor morgen en zondag
Posts: 116
Prachtig die shot. Nu maar wachten op foto\'s
Posts: 631
Jammer van Sutil, hij stond eerst tot de tijd voorbij was. En toen de allerlaatste ronde van Alonso ging Alonso naar 1.. Denk dat het spannend wordt morgen als ik deze tijden zo zie. Er kan van alles gebeuren zeker met die regen.
@ Martijn01
Waar kijk je de vrije trainingen? Ik heb nog op internet zitten zoeken maar kan er geen 1 vinden. :)
Posts: 1.652
Even snel een vraagje tussendoor voor de mensen die zondag naar Spa gaan. Hoelaat zorg je ervoor dat je op het circuit bent? Ik heb nu van mijn vriendin kaartje brons gekregen maar ik heb geen flauw idee hoelaat we op het circuit moeten zijn.
Posts: 154
Zaterdag haha of zondag heeeel vroeg . Denk dat er wel andere op deze site zijn die je goede raad kunnen geven maar aangezien het daar altijd druk kun je niet vroeg genoeg zijn om een mooie plaats uit te zoeken en het voor programma te volgen. Voor alleen zondag zou ik het niet weten want ben paar jaar geleden een heel weekend geweest, in ieder geval veel plezier veel plezier .
Posts: 711
Moet je even op de formule 1 site kijken, en het raceprogramma opzoeken. Dan zie je precies wanneer wat is en kun je zelf weten hoelaat je er wilt zijn, ik weet niet uit mijn hoofd hoelang het rijden is met de auto, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar het is bijv. wel leuk om ook de GP2 te zien.
Posts: 3.145
Zorg ervoor dat je er rond de klok van 12:00 binnen de muren van Spa staat, het vervoer is er erg goed geregeld. Je parkeert op mage parkaargelegenheden buiten het circuit en vanaf daar rijden bussen/shuttles naar het circuit, staat erg duidelijk aangegeven en is bijzonder goed geregeld. Dus \'n uurtje of 11:00 parkeren / bus pakken, en vanaf het punt waar de bus stopt tot aan Spa is toch nog wel \'n 20-25 minuten lopen, maar wel breath taking! ... Je kunt eau rouge, als je aan komt lopen, links achter de omheining net een stuk weg zien lopen ... Erg gaaf.
Heel veel plezier!
Posts: 11.414
Met die staanplaatsen moet je verdomd vroeg zijn wil je nog een beetje vooraan staan.
Posts: 1.745
Wat is er met Mark aan de hand
?
Posts: 7.033
Problemen met de motor had hij ofzoiets. Reed ineens heel langzaam en toen ging hij naar binnen toe en is vervolgens niet meer terug de baan opgekomen.
Posts: 7.033
Dus op het einde toen de baan steeds droger werd heeft hij geen tijden kunnen neerzetten.
Posts: 1.745
Thx voor de info.
Posts: 154
Weet iemand waarom Lewis maar 14 rondes heeft gedaan ?
Dit was in VT1 maar 7 dus totaal 21, waarom zo weinig je wil toch data verzamelen en al helemaal als het nat en opdrogend is.
Natuurlijk netjes dat hij er beide keren goed bij zit , maar kan me niet voorstellen dat je niet meer wil rijden .
maar zoals gewoonlijk zeggen deze tijden niet veel het is wachten tot morgen en Zondag .
Posts: 711
Dat vraag ik me ook wel eens af, sommige rijden echt weinig vergeleken met anderen. Maar waarschijnlijk hebben ze genoeg aan de gegevens die ze opdoen die rondjes om meteen door te evalueren. Ze zitten echt niet niks te doen, maar zou eigenlijk niet weten waarom ze zo weinig rijden. Het blijft nat dit weekend dus info wil je wel hebben over die omstandigheden.
Posts: 489
Eerlijk gezegd, ik zou het ook niet weten..
Posts: 42
@Schumi uit Deventer, rond een uur of 10. Zie je ook nog de coureursparade en wat andere races.
Posts: 81
Ik zou er als ik jou was rond een uur of 07.00-07.30 uur uiterlijk zijn. Dan kan je je auto ook nog redelijk dicht bij het circuit zetten. Ontbijten en nog wat lopen bij de F1-vilagge. Zeker omdat je voor de bronze ook nog een stukje moet lopen.....Veel plezier.
Posts: 321
Ik vind het wel weer geweldig van die Sutil.
Tip voor Bernie :
In een Red Bull had hij races gewonnen
Posts: 365
Toch knap van Alonso dat die Adrian Sutil heeft verslagen.
Posts: 87
Het zijn maar trainingen maar toch zit Alonso er goed bij. En tis zoals Ronald uit Belgie al zei, laat maar komen die vt2 nadat Alonso de beste tijd had gereden in vt1. Hamilton alweer maar heel weinig ronden gereden, werken de updates nog niet bij McLaren.
Posts: 365
Wagen sparen voor de race.
Posts: 322
Voor al die Alonso/Ferrari azijnpissers,
I TOLD YOU SO!!! Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik na Hockenheim zei dat Alonso/Ferrari weer helemaal terug waren en vanaf dat moment zouden gaan ownen, om uit eindelijk het kampioenschap te gaan winnen!!
Maargoed, ik hoop dat al die azijnpissers lekker kiespijn krijgen, zodat ze stoppen met het \"uitlachen\"..
Voor de rest wens ik iedereen een fijne race toe!!
Posts: 10.412
ik ben tevreden tot nu toe hoor..:P
Posts: 1.481
Ey ik wil niet veel zeggen maar: \"It\'s only Friday.\"
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ze weer terug zouden komen, en vooral niet zo snel, maar laten we nou maar tot de race afwachten want dan kunnen we echt zien wat wat is.
Posts: 1.650
Ferrari was er al terug vanaf Canada. Ze hebben gewoon door pech veel punten laten liggen.
Ferrari was vanaf het begin het tweede team. In de race zelfs de snelste. Nadien zijn ze wat achtergelopen maar nadien weer de draad goed te pakken.
Toch zal het dit weekend een loterij worden, vrees ik.
Posts: 8.004
Dhr. Todt; eerst kon ik me een beetje irriteren van je berichten. Nu kan ik er wel om lachen. Betreft Ferrari; het zij je gegunt, zoals Werner zegt de tekenen waren er al sind Canada maar dat die stijgende lijn verticaal liep had ik ook niet verwacht.
Jij ook een fijn weekend, ik hoop er ongeacht mijn kiespijn ook van te kunnen genieten :P
Posts: 8.004
P.S ik hoop van harte dat er gevochten gaat worden zoals in Canada, dus tussen Ferrari en McLaren en dan asjeblieft zonder gekonkel maar een eerlijk gevecht (liefst Alonso/Hamilton).
Posts: 39
ahhaahaha dhr todtje
ik hoop dat ze niet door de keuring komen die rode jongentjes van jou,maar het voordeel zal wel weeeeeer aan hun kant zijn want zoals jij ook weeet mannetje zijn ze niks zonder illegalen onderdelen .
hahahhahh ik lach me rot als het niks word.
greetz je vriend hahaaahaah todjeeeeeeeeeeeeee
Posts: 412
Hij heeft gelijk die Erard
Posts: 412
Bedoel Edward wij delen de zelfde mening
Posts: 365
<< Dhr. Jean Todt: zodat ze stoppen met het \"uitlachen\"..>>
Wij zijn nog aan het inlachen. Het uitlachen komt zondag.
Ik ga er lekker voor zitten met een pilsje en als hij zijn
auto uitknalt zuip ik een krat leeg.
Edward uit Fijnaart
Ik hoop dat wij kunnen genieten.
Posts: 174
Blijkbaar worden hier bepaalde mensen een hand boven het hoofd gehouden en mogen die de grootste bullsh$@t verkopen. zoals bernie met \'n nieuwe vriendje edward.
Maar als je er een eerlijke reactie geeft sensureren ze je.
Alonso gaat SPA winnen. luister maar naar Jean.
Posts: 9.176
Lekker \"ownen\" is p10 in Quali op 1,7 sec achterstand ;)
Posts: 322
Wacht de race morgen nog maar af, voor dat je begint met te hard lachen.. Straks krijg je kiespijn!!!
Posts: 45
alonso is goed bezig in zijn ferrari ga zo door alonso
Posts: 365
Misschien vallen zijn wielen er wel vanaf, slijt die plank goed van.
Posts: 1.650
Ik las dat de Red Bull al door de test is gekomen en dat de Ferrari nog moet worden getest.
Posts: 2.250
Is niet verwonderlijk, beide teams gaan in de fabriek die test al eens uitgevoerd hebben om absoluut zeker te zijn.
Posts: 45
heer werner vraagje waar heb u dat gelezen ik zou het graag ook willen weten bvd
Posts: 39
dhr. todt ahaahaaaahhah die fiaaries moeten hun bodemplaat aanpassen en hun vleugeltjes.
nu lach ik me rot als jou weekend verziekt is hahahhahahahahaahahaahhaahh
Posts: 1.481
Oké ik snap dat je niet voor Ferrari bent. (die mensen hebben helaas een soort ongeneselijke ziekte ofzo) :)
Maar als je zo anti-Fiaarie bent (zoals jij het noemt) dan kan je beter zelf een team oprichten om Fiaarie te verslaan en ze het leven zuur te maken, of heb je dat nog niet bereikt in het leven?
Probeer voortaan Fiaarie goed te spellen (ik ben wel voor mKlerun maar ik spel Runo ook goed) en probeer iets zinnigs te zeggen want het enige wat ik zie is een gefrustreerde kijker die er niet tegen kan dat Ferrari op dit moment de pace heeft.
Posts: 1.175
En we hebben weer een trolletje van het niveau AltifisR en B. Ecclestone tussen ons midden.
Welkom!
Wil je de linker of de rechterborst?
Posts: 365
Hoi,
Zij had toch twee knopjes daar hoef ik niet aan te lurken.
Posts: 39
geintje van die keuring maar ik hoop het wel zonder illegale dingen komen ze niet ver die rode jongentjes.
slaap lkkr dhr todtje
Posts: 365
Ik heb gehoord dat er nu al teamorders zijn gegeven.
Posts: 395
volgens mij heeft de regie t gemist maar vlak voordat Liuzzi er in Rivage af ging, spinde hij ook al in Eau Rouge. Was ooggetuige :)
Posts: 1.481
In Eau Rouge spinnen.....oehhh geluk met een hele auto dan hè? :)
Posts: 395
idd. Maar de snelheden lagen aan het begin van de sessie wat lager ivm de regen
Posts: 3
Gaat een leuke race worden, ben blij dat de renault weer een stuk beter gaat met de F-duct, kan Kubica weer vanvoor mee strijden waar hij hoort :)
Posts: 412
Zeker weinig benzine met 25 rondes meer.
En Alonso WK kampioen? laat me niet lachen
Posts: 1.481
WK Kampioen? is dat dubbel kampioen?
Weet je zeker dat er wel benzine in zat, en geen illegale ezelstront ofzo?
Fanboy, zoek een leven, ga een team aanmoedigen i.p.v. een team te haten.
Posts: 365
Misschien een illegaal tankie tussen zijn benen!
Posts: 9.176
WereldKampioenschap Kampioen. Dus WK K kan wel
Posts: 333
Hmmm,... waz gebeur met Red Bull??! Lust Zondag nu al ;-)wat een spanning weer !!
Posts: 39
ik zit de boel een beetje op te naaien is voor dhr.todt bedoelt,als jullie lezen zit hij altijd te zeiken tegen anderen daarom dit.
en ik ben zeker niet voor ferrari in de afgelopen jaren komen ze bijna met alles weg.
Posts: 39
illegaal tankie dat kan kloppen ik zag kwalonso en baby massa wel erg wijd lopen competitie vervalsers.
en jongens dhr. todtje loopt tegen iedereeen te zeuren dus ik maak geintje terug.
ps. ik ben zeker niet voor ferrari
Posts: 8.004
Hij deed dat ook, dus mag ik dat ook! Zijn teksten van een kind van 5, moet je niet naar Herbie kijken, F-1 is voor grote mensen. Oja jij zegt geintje, ik zeg slecht gevoel voor humor.
Posts: 9.176
@ Edward
Kun je nog 1x zeggen dat je niet voor Ferrari bent, want dat had ik nog niet gelezen...
Posts: 10.412
komt helemaal goed. alonso 1 ham 2 massa 3 zondag.
Posts: 39
mr marly ik ben 3 jaar dus ik klink best wijs voor me leeftijd dan.
thanks
Posts: 8.004
Sorry voor mijn reactie, ik moet types als jou eigenlijk niet voeren, stom van me.