Raikkonen: "Er zijn meer dingen in het leven dan Formule 1"
- Gepubliceerd op 22 aug 2010 20:40
-
21
- Door: Robin Smeets
Alleen Renault heeft op dit moment nog een stoeltje vrij, terwijl alle topzitjes bij Ferrari, McLaren en Red Bull al vergeven zijn. "Ja kunt het nooit zeker weten, maar misschien keer ik wel helemaal nooit meer terug naar de Formule 1", vertelde Raikkonen tegen de Franse krant L'Equipe.
"Formule 1 is iets wat ik vele jaren heb gedaan en ik heb veel prachtige momenten beleefd. Ik heb een wereldtitel gewonnen en dat is iets wat ik altijd al wilde. Echter, de tijden zijn veranderd. Ik ben nu een rally-coureur en er zijn meerdere dingen in het leven naast de Formule 1."
Verder gaf de Fin aan dat hij best geïnteresseerd is in een Le Mans-contract. "Ik zou het best eens willen proberen, maar je moet er wel het juiste team voor vinden. Als ik daadwerkelijk wil winnen zijn er maar twee kandidaten en dat zijn Audi en Peugeot. Ik hoop dat ik ooit nog die kans krijg."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 210
oja? voor mij bestaat alleen formule 1 (ookal vind m\'n vriendin da nie zo leuk:P)
maar Raikkonen heeft wel gelijk. Hij moet niet terug keren als hij niet voor een winnend team kan racen!
Posts: 562
Waarom niet? Als jij alle sporten leuk zou vinden zou je veel minder tijd over hebben. Ze moet juist blij zijn ;)
Posts: 1.481
Ja maar dit is een van die \"schijndooien\" (die je ook weleens in het verkeer tegenkomt die dan 17 km/u rijden) als hij voor de TV zit, nog net niet vergeten te ademen zeg maar. (heb ik trouwens ook hoor)
Bij hun (en bij mij ziet een dag met F1 er ongeveer zo uit: slapen, wakker worden, TV aan <zombiemode>Formule 1</zombiemode> :)
Posts: 18.535
Ja inderdaad en dan je vriendin die komt zeuren \'Kom je niet ...\' NEE! Om 4 uur pas!
Posts: 2.714
Ik zie Raikkoning niet meer terugkomen naar de F1.
Posts: 8.004
Ik weet niet waarom maar heb soms het gevoel mocht Schumacher volgend of het jaar daarop zijn helm in de wilgen gooien, dat Raikkonen daar instapt. Moet uiteraard tegen die tijd de Mercedes wel competief zijn (wat ik dan verwacht). Dus 1 jaar rally dan weer wennen aan het asfalt door de Le Mans Serie en dan BAM! weer de F-1. Haug is daar niet alleen naar afgereisd voor de koffie.
Posts: 1.481
Ik zie hem Mr Le Mans (Kristensen) nog wel verslaan :)
Posts: 408
Nou aangezien Citroen en Peugeot hetzelfde bedrijf is/moederbedrijf heeft lijkt me een zitje bij Peugeot niet zo ontzettend moeilijk te regelen voor hem. Echter, Le Mans vereist focus en geen fouten maken en daarvoor moet Raikkonen net zijn dag hebben. Hij lijkt te vinden dat hij niets meer te bewijzen heeft en dat is ook het hele probleem met hem mijns inziens.
Posts: 1.278
Ik denk dat Raikkonen volledig zijn zinnen op de rally heeft gezet en hoopt om binnen een tweetal jaar te kunnen meedingen naar de wereldtitel, misschien Loeb opvolgen bij Citroen?
Posts: 408
Laat hij eerst zijn teammaat Ogier maar eens verslaan. Die staat momenteel 2e en Raikkonen 10e.
Posts: 10.089
kimi is goed bezig hoor, het is nog een beginner he, is vaak heel snel maar maakt nog al wat schuivertjes
Posts: 18.535
Intussen zijn we toch al 8 races ver, volgens mij heeft hij Ogier nog niet één keer weten te verslaan, zo briljant is dat nou ook weer niet dan.
Posts: 10.089
ik heb het idee dat die wel terug wil komen, maar dat die niet nog een keer zin heeft in al die Pers
Posts: 18.535
Ik heb het idee dat hij vooral zijn marktwaarde hoog wil houden voor als hij er toch nog eens zin in krijgt :)
Posts: 1.315
Wat valt er te winnen voor hem in de F1? Een tweede titel? Who cares, hij staat al in de geschiedenisboeken als F1 kampioen. Hij kan zichzelf onsterfelijk maken door iets te winnen als het WRC, LeMans of Indy etc.
Posts: 10.089
ja dat klopt ook wel
ik zie hem nu liever iets presteren in een andere sport, dan dat die weer iets presteert in de F1.
in de F1 weet ik wel wat die kan, in een andere sport zijn talent zien is ook leuk
Posts: 5.397
Er is meer in het leven dan Formule 1. En er zijn veel meer goede coureurs dan alleen Raikkonen. Formule 1 heeft hem niet nodig. Ja, het is een goede coureur. Maar verder echt een kleurloos en arrogant figuur. En met 5 coureurs die nu strijden voor de titel is het seizoen enorm spannend geworden. Ik heb Kimi nog geen moment gemist hoor. Laat em maar lekker Rally rijden als die dat zo graag wilt. En stop a.u.b. met iedere week weer een item over zijn comeback.
Posts: 7.033
Kimi kleurloos en arrogant? Vertel mij eens waarop dat is gebasseerd dan? Omdat Kimi niet mediageil was? Ja dat is de reden dat Kimi geen trek meer heeft in de F1. In de WRC wordt hij veel meer met rust gelaten, op die manier heeft hij er veel meer plezier in en kan hij lekker zichzelf zijn en voor het geld hoeft hij het niet meer te doen, voor zijn reputatie ook niet meer dusja...
Posts: 10.089
beter dan L.Hamilton kan ik het niet zeggen
waarschijnlijk is Kevin Stik jaloers op kimi dat Raikkonen zo overal aan bak kan, en hij niet
Posts: 5.397
www.youtube.com/watch?v=VGvoGqB-j_U&amp;translated=1
En Raikkonen-FAN. Van mij mag je fan zijn van Raikkonen maar je hoeft niet direct persoonlijk te worden wanneer ik mijn mening geef over jouw grote idool. Dat jij een poster van em boven je bed hebt hangen moet jij weten.
Posts: 5.792
Ik begrijp hem wel hij zoekt en vind meer spanning in het rally rijden.De rondjes op hoge snelheid kent hij nu wel.Hij heeft ook altijd al gezegd dat wanneer hij wereldkampioen zou worden het einddoel bereikt zou zijn en daar heeft hij zich aan gehouden.Finacieel heeft ferrari hem helemaal afhankelijk gemaakt dus kan hij nu doen wat hij wil