user icon

Liuzzi mikt op podiumplek voor Spa-Francorchamps

  • Gepubliceerd op 10 aug 2010 12:12
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Force India-coureur Vitantonio Liuzzi sluit zich aan bij de woorden van teamgenoot Adrian Sutil dat een evenaring van het topweekend dat zijn werkgever vorig jaar in België meemaakte dit jaar niet voor de hand ligt. Giancarlo Fisichella zette Force India vorig jaar op pole position en reed naar een knappe tweede plek, met zicht op winnaar Kimi Raikkonen.

Liuzzi zet echter toch hoog in. Hij deelde aan Autosport mede: “Ik denk wel dat we weer competitief zullen zijn op Spa-Francorchamps, maar een herhaling van vorig jaar wordt heel moeilijk. Toen was er veel anders, de auto's verschillen, je had KERS. Sommige andere teams hebben zich verbeterd wat betreft drag en topsnelheid, dus dat voordeel zijn we kwijt. Maar de vooruitzichten zijn desalniettemin goed, goed genoeg om voor het podium te gaan denk ik.”

“Dat hebben we begin dit jaar als doelstelling geformuleerd en daar willen we voor gaan. En ik denk dat we voor een top drie kunnen vechten. Makkelijk zal het niet zijn, de rest zit niet te slapen, maar onze auto past bij dit circuit en we hebben in Canada laten zien welke potentie we op dit soort banen hebben. In Montreal zouden we zonder dat probleem met Felipe Massa in de eerste bocht in de top vijf geëindigd zijn. Ik ben vol vertrouwen voor een interessant weekend in België.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • hahaha wat een grapjas die Liuzzi...

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 12:25
  • miauw

    Posts: 1.136

    Het wordt tijd dat ze liuzzi gaan vervangen voor hun testrijder. Hij praat wel veel en heeft overal een verklaring voor en over, maar hij is het in mijn ogen toch echt net niet.
    Ik denk dat Sutil toch wat realistischer is in zijn voorspellingen als bovengenoemde

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 12:32
    • Ben het wel met je eens. Liuzzi presteert duidelijk minder in vergelijking tot Sutil. Nu heb ik die wel hoog, maar Liuzzi zal volgend jaar geen stoeltje hebben vrees ik. Van mij mogen ze Di Resta wel een keer een grand prix in de wagen zetten, ook al vrees ik dat die ook niet over uitzonderlijk talent beschikt. Maar goed, dan weet je dat ook meteen.

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 14:34
  • 2fast

    Posts: 118

    Toen ik de titel las dacht ik HUH! En nu ik de artikel heb gelezen denk ik nog steeds HUH! Beetje realisme mag wel Tonio, in een superclose strijd tussen de 3 topteams voor het kampioenschap wil je even voor het podium vechten?

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 13:07
  • Ik wil best een voorspelling doen, de FI van Sutil staat op Spa boven de Ferrari van Massa, en misschien nog wel gelijk aan de Ferrari van Alonso, dus alleen voor Spa.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 14:46
  • reprep

    Posts: 547

    en ik voorspel , let op Force India tijdens Monza.
    hun mercedes motor en hun lowdownforce pakket zou wel eens goed van pas kunnen komen.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 19:12
  • de chief

    Posts: 62

    ze halen niet eens een top 6!

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 22:29
  • mario

    Posts: 8.664

    Ik zie eerder Sutil op het podium komen dan Luizzi. Maar gezien de de top erg breed is dit jaar denk ik dat dat ook niet gaat gebeuren. Red Bull, McLaren en Ferrari zijn gewoon te sterk.

    • + 0
    • 11 aug 2010 - 09:24
  • germain

    Posts: 1.748

    Succes ermee jij gokt dus op regen.

    • + 0
    • 11 aug 2010 - 12:09

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar