Officieel: Sakon Yamamoto racet ook in Hongarije voor HRT
- Gepubliceerd op 27 jul 2010 17:10
-
19
- Door: Robin Smeets
Yamamoto verving opeens uit het niets Bruno Senna in Silverstone en nam de plaats van Chandhok in tijdens de Grand Prix van Duitsland. Hispania Racing heeft zojuist bekend gemaakt dat Yamamoto ook in Hongarije Chandhok zal vervangen.
"Ik kan niet wachten om terug te keren naar de Hungaroring", vertelde Yamamoto in een teampreview. "Ik ken het circuit al van mijn dagen in de Formule 1 bij Super Aguri en Spyker en uit de GP2 bij ART Grand Prix."
Verder stond in een verklaring dat Chandhok deel blijft uitmaken van het team en dat de kans bestaat dat hij later dit seizoen weer terugkeert als racecoureur bij HRT. Ook gaan er geruchten dat Christian Klien, de andere testcoureur bij Hispania, nog een kans krijgt om te racen dit jaar.
Trending nieuws
-
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam ART
- Basis Villeneuve-La-Guyard, Frankrijk
- Jake Hughes
- George Russell
- Jack Aitken
- Rene Binder
- Callum Ilott 1
- Charles Leclerc 1
- Nobuharu Matsushita 1
- Valtteri Bottas 1
- Nirei Fukuzumi 2
- Sergey Sirotkin 2
- Lewis Hamilton 2
- Nikita Mazepin 3
- George Russell 3
- Alexander Albon 3
- Nyck de Vries 4
- Nyck de Vries 4
- Stoffel Vandoorne 5
- Nobuharu Matsushita 7
- Marcus Ericsson 7
- Alexander Albon 8
- Sergey Sirotkin 8
- Nico Rosberg 9
- Stoffel Vandoorne 10
3.118 reacties op ART
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over ART

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 594
jammer , ik was wel fan van die Chandhok , normale aardige vent , die echt realiseerde dat het heel wat is om in F1 te rijden als Indier , ,
Posts: 10.089
Liever Sa kon Ya Ma Mo To dan zandhok
Posts: 594
jah , HRT denk dat ook vanwege al die miljoenen die hij meebrengt
Posts: 540
klopt het gaat alleen om het geld.
Posts: 2.885
Nee, ik ben het met Raikkonen-FAN eens, het zal puur en alleen aan de naam liggen...
[/sarcasme]
Posts: 25
Jammer, ik zie liever Chandhok dan Yamamamamtoto. Chandhok is niet alleen (iets) sneller, maar rijd ook constanter en komt een stuk beter over op TV.
Posts: 2.885
Moeilijk, hé, een naam schrijven?
Posts: 4.679
Als ie dan belooft niet meer op de pit-limiter te starten zoals afgelopen zondag, dan mag ie het nog eens proberen :p
Posts: 9.253
Schande voor de F1 die man. En Kolles ook!
Posts: 2.885
O? Leg uit. Want ik geloof dat ik al een paar keer heb geprobeerd uit te leggen waarom Kolles juist goed is om een team uit het slob te helpen. Of lees jij geen reacties die jou niet uitkomen? Die indruk krijg ik namelijk een beetje uit jouw gefrustreerde, ongefundeerde uitspraak.
Posts: 9.253
Er zijn legio coureurs die meer een plek op de grid verdienen dan paydriver Yamamoto. Reken jij hem tot de 24 besten ter wereld? En Kolles kan heeft niets noemenswaardigs aan de F1 ergo de gehele autosport toegevoegd behalve carrieres om zeep geholpen door met aftands materiaal mee te rijden. Ik ben dus niet gefrustreerd, ik ben alleen geinteresseerd in mensen die in de sport zitten met de ambitie om te winnen.
Posts: 4
Wees gegroet want ik zie gij zult wereldkampioen worden.
Posts: 62
who care\'s, beetje achterin rondjes meerijden!
Posts: 739
Niemand....tot hij er iemand aframt:) maar dat zal allemaal wel loslopen.
Als iemand 5 mln voor een race kan neerleggen en nog redelijk kan rijden, dan snap ik goed waarom hij rijd...
Posts: 24
jammer en helaas deze sport draait alleen nog maar om geld. Daarom ga ik steeds minder kijken op de zondag middag. Geen actie meer en als er actie is dan krijgen ze een straf.
Posts: 15.285
Tsja het maakt niet zo heel veel uit wie ze in de HRT zetten. Hopelijk kunnen ze de deal rondkrijgen met Toyota en dan volgend jaar wat vooruit kunnen komen.
Posts: 3.471
Chandhok zie ik liever Liuzzi vervangen bij Force India... Want die maakt dit seizoen ook niks klaar. En Chandhok lijkt me wel iemand die goed is in die auto.
Posts: 234
Jammer voor Chandhok, ik heb het ook meer voor de indiër. Maar puur vanuit teammanagement-perspectief gezien is dit een logische zet. Achteraan rijden met Chandhok of achteraan rijden met Yamamoto; het is hetzelfde. Alleen brengt Yamamoto meer centjes binnen.
Posts: 1.278
Yamamoto is een puur financiële beslissing. Ik zou graag Christian Klien een paar races zien instappen. Denk nog steeds dat die gewoon te jong in de F1 is gekomen en nog niet helemaal klaar was.