user icon

Officieel: Sakon Yamamoto racet ook in Hongarije voor HRT

  • Gepubliceerd op 27 jul 2010 17:10
  • comments 19
  • Door: Robin Smeets
Sakon Yamamoto zal ook komend weekend weer voor Hispania Racing in actie komen. De Japanner, die de afgelopen twee races al in actie kwam voor het Spaanse team, vervangt in Hongarije de Indiër Karun Chandhok.

Yamamoto verving opeens uit het niets Bruno Senna in Silverstone en nam de plaats van Chandhok in tijdens de Grand Prix van Duitsland. Hispania Racing heeft zojuist bekend gemaakt dat Yamamoto ook in Hongarije Chandhok zal vervangen.

"Ik kan niet wachten om terug te keren naar de Hungaroring", vertelde Yamamoto in een teampreview. "Ik ken het circuit al van mijn dagen in de Formule 1 bij Super Aguri en Spyker en uit de GP2 bij ART Grand Prix."

Verder stond in een verklaring dat Chandhok deel blijft uitmaken van het team en dat de kans bestaat dat hij later dit seizoen weer terugkeert als racecoureur bij HRT. Ook gaan er geruchten dat Christian Klien, de andere testcoureur bij Hispania, nog een kans krijgt om te racen dit jaar.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    jammer , ik was wel fan van die Chandhok , normale aardige vent , die echt realiseerde dat het heel wat is om in F1 te rijden als Indier , ,

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 17:11
  • Liever Sa kon Ya Ma Mo To dan zandhok

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 17:12
    • reprep

      Posts: 547

      jah , HRT denk dat ook vanwege al die miljoenen die hij meebrengt

      • + 0
      • 27 jul 2010 - 17:13
    • LucaF1

      Posts: 179

      klopt het gaat alleen om het geld.

      • + 0
      • 27 jul 2010 - 17:26
    • Nee, ik ben het met Raikkonen-FAN eens, het zal puur en alleen aan de naam liggen...
      [/sarcasme]

      • + 0
      • 28 jul 2010 - 06:36
  • Moarten

    Posts: 25

    Jammer, ik zie liever Chandhok dan Yamamamamtoto. Chandhok is niet alleen (iets) sneller, maar rijd ook constanter en komt een stuk beter over op TV.

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 17:14
    • Moeilijk, hé, een naam schrijven?

      • + 0
      • 28 jul 2010 - 09:00
  • Als ie dan belooft niet meer op de pit-limiter te starten zoals afgelopen zondag, dan mag ie het nog eens proberen :p

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 17:19
  • Schande voor de F1 die man. En Kolles ook!

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 18:24
    • O? Leg uit. Want ik geloof dat ik al een paar keer heb geprobeerd uit te leggen waarom Kolles juist goed is om een team uit het slob te helpen. Of lees jij geen reacties die jou niet uitkomen? Die indruk krijg ik namelijk een beetje uit jouw gefrustreerde, ongefundeerde uitspraak.

      • + 0
      • 28 jul 2010 - 06:38
    • Er zijn legio coureurs die meer een plek op de grid verdienen dan paydriver Yamamoto. Reken jij hem tot de 24 besten ter wereld? En Kolles kan heeft niets noemenswaardigs aan de F1 ergo de gehele autosport toegevoegd behalve carrieres om zeep geholpen door met aftands materiaal mee te rijden. Ik ben dus niet gefrustreerd, ik ben alleen geinteresseerd in mensen die in de sport zitten met de ambitie om te winnen.

      • + 0
      • 28 jul 2010 - 23:14
  • Wees gegroet want ik zie gij zult wereldkampioen worden.

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 20:48
  • de chief

    Posts: 62

    who care\'s, beetje achterin rondjes meerijden!

    • + 0
    • 27 jul 2010 - 22:09
    • Jenssie

      Posts: 736

      Niemand....tot hij er iemand aframt:) maar dat zal allemaal wel loslopen.

      Als iemand 5 mln voor een race kan neerleggen en nog redelijk kan rijden, dan snap ik goed waarom hij rijd...

      • + 0
      • 28 jul 2010 - 09:22
  • F1 Italia

    Posts: 24

    jammer en helaas deze sport draait alleen nog maar om geld. Daarom ga ik steeds minder kijken op de zondag middag. Geen actie meer en als er actie is dan krijgen ze een straf.

    • + 0
    • 28 jul 2010 - 09:56
  • mario

    Posts: 7.600

    Tsja het maakt niet zo heel veel uit wie ze in de HRT zetten. Hopelijk kunnen ze de deal rondkrijgen met Toyota en dan volgend jaar wat vooruit kunnen komen.

    • + 0
    • 28 jul 2010 - 10:34
  • Chandhok zie ik liever Liuzzi vervangen bij Force India... Want die maakt dit seizoen ook niks klaar. En Chandhok lijkt me wel iemand die goed is in die auto.

    • + 0
    • 28 jul 2010 - 17:17
  • Gonfa

    Posts: 234

    Jammer voor Chandhok, ik heb het ook meer voor de indiër. Maar puur vanuit teammanagement-perspectief gezien is dit een logische zet. Achteraan rijden met Chandhok of achteraan rijden met Yamamoto; het is hetzelfde. Alleen brengt Yamamoto meer centjes binnen.

    • + 0
    • 28 jul 2010 - 18:55
  • ives

    Posts: 1.227

    Yamamoto is een puur financiële beslissing. Ik zou graag Christian Klien een paar races zien instappen. Denk nog steeds dat die gewoon te jong in de F1 is gekomen en nog niet helemaal klaar was.

    • + 0
    • 30 jul 2010 - 10:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar