user icon

Alonso heeft nog steeds pijn van crash in Australië

  • Gepubliceerd op 23 jul 2016 11:35
  • comments 8
  • Door: Bjorn Smit

Ondanks zijn snelle terugkeer in de Formule 1 na een horrorcrash in Australië, voelt Fernando Alonso zich nog steeds niet helemaal de oude.

Bij de crash op Albert Park, waarbij hij hard de muur in ging en vervolgens enkele malen over de kop sloeg, brak Alonso een aantal ribben en had hij een gedeeltelijk ingeklapte long. Bij zijn terugkeer verkondigde de Spanjaard dat hij weer '100 procent fit' was, maar tegen The Sun heeft de McLaren-coureur toegegeven dat hij toch nog wat last heeft van zijn ribben. "Als ik aan het rijden ben, gebruik ik een aantal spieren rond mijn ribben. Dan voel ik dat het nog niet helemaal zo is als aan de andere kant."

In de vrije training ging Alonso's voormalig teamgenoot Lewis Hamilton een stuk minder hard de bandenstapel in. De Brit bracht toch een bezoek aan het medisch centrum. "In de MotoGP rijden ze met gebroken sleutelbenen en hier mag je met een zere vinger niet rijden. Gelukkig heb ik geen problemen, het medisch team heeft me goed onderzocht", zei Hamilton tegen Focus.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Daar kunnen de heren voetbalprofs nog eens iets van leren. Die moeten eens kijken naar deze coureurs maar ook naar wielrenners.

    Zou chronisch kunnen zijn voor Alonso zoiets?

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 11:47
    • Grappig dat je het zegt. Alhoewel ik graag een EK en WK voetbal volg erger ik me aan het overdreven diva gedrag en eerst 3 volledige rollen maken op het veld, terwijl als het spel verder gaat de speler totaal geen pijn blijkt te hebben. Continu die show en het nepgedrag, bah!

      Genoeg daarover! Ben blij dat het goed gaat met Alonso!

      • + 2
      • 23 jul 2016 - 12:00
    • l3x1c0n

      Posts: 338

      Vergeet de MotoGP jongens niet. Dat zijn ook echte bikkels

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 12:10
    • Tony

      Posts: 1.002

      F1-coureurs zijn vergeleken met de mannen op tweewielers, grotere mietjes dan voetballers.
      Een Hopkins die met een gebroken ruggenwervel start, een Lorenzo die een gebroken sleutelbeen oploopt en dan dezelfde nacht vliegt om geopereerd te worden en volgende dag aan de start staat, Pedrosa die start met een gebroken hand, Herlings die start met een gebroken schouderblad of een sleutelbeen.

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 12:44
    • DBGates

      Posts: 2.601

      @tony dat is toch eigenlijk ongeloofelijk stom

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 22:52
    • Tony

      Posts: 1.002

      Kom op, het zijn mannen geen balletdanseressen of F1-coureurs :)

      • + 0
      • 23 jul 2016 - 23:37
  • Uit eigen ervaring (kartincident) weet ik dat stukke ribben veel langer na blijven "zeuren" dan je zou verwachten. Ik was pas na 3 weken weer op de been maar heb er veel meer dan een half jaar last van gehad. Het kon een hele week ok gaan en dan opeens een paar dagen minder.
    Het verbaast me dus helemaal niets dat Alonso er nog steeds last van heeft, al is hij enorm veel fitter dan ik was en ben.

    • + 1
    • 23 jul 2016 - 12:28
  • Kan meer dan een jaar duren voordat je er niks meer van merkt... Zolang kan het duren voordat al je zenuwbanen etc, weer hersteld zijn.

    • + 0
    • 23 jul 2016 - 12:37

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar