user icon

Nasr tekent alleen bij als toekomst Sauber zeker is

  • Gepubliceerd op 19 jul 2016 12:25
  • comments 12
  • Door: Mathijs Carolus

Het team van Sauber wordt al sinds 2013 geplaagd door financiële problemen. De problemen werden vorig jaar steeds duidelijker en afgelopen winter was het zelfs een vraagteken of Sauber de seizoensstart zou gaan halen. Gedurende het seizoen was Monisha Kaltenborn een aantal keer afwezig bij de Grand Prix om aan het veiligstellen van de toekomst te werken. Kaltenborn bevestigde in Silverstone dat een oplossing nabij is, maar coureur Felipe Nasr laat zijn contract pas verlengen als het nieuws officieel is bevestigd.

Over de reddende engel van Sauber wordt veel gespeculeerd. Het zou gaan om de sponsor van Marcus Ericsson. Nasr laat het volgende weten over de situatie en zijn toekomst: "Ik teken bij als ik zeker weet dat de toekomst voor het team voor lange termijn is gewaarborgd. Daarnaast moet ik zien dat het team er aan werkt om het tij te keren. Ik heb vertrouwen in het team, vorig jaar kenden we een sterke eerste seizoenshelft. Als de puzzelstukjes op hun plek vallen is Sauber zeker een optie voor mij voor het volgende seizoen."

Sauber rijdt dit jaar met een bolide die nagenoeg gelijk is aan de auto van vorig jaar. Door geldgebrek zijn er nog geen updates geweest voor de auto. Sauber is het enige team dat dit jaar nog geen punten heeft behaald. Het team staat laatste bij de constructeurs. 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Frits Pits

    Posts: 81

    Heel bijzonder; de oplossing is al weken nabij en heeft Nasr uberhaubt een alternatief?

    • + 1
    • 19 jul 2016 - 12:43
    • " Als de puzzelstukjes op hun plek vallen is Sauber zeker een optie voor mij voor het volgende seizoen. " Tja.........met de vele opties Nasr in de F1 heeft mag Sauber blij zijn als Nasr nog wil bijtekenen.

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 11:50
  • Adjo83

    Posts: 904

    Bijzondere uitspraak van Nasr. Kan me zo voorstellen dat het team an Sauber voor Nasr al 10andere in de wacht heeft..(uiteraard met voldoende poen op zak. Verwacht dt Maldonado volgend jaar in stap bij Sauber.

    • + 0
    • 19 jul 2016 - 12:54
    • Ik snap Nasr zeer goed vergeet niet dat hij de grootste sponsor daar mee brengt Banco do Brasil

      • + 0
      • 19 jul 2016 - 13:13
    • Adjo83

      Posts: 904

      Zeker snap ik ook....maar zn reactie klinkt alleen logisch als er nog voldoende stoeltjes beschikbaar zijn.....en die zijn er praktisch niet!

      • + 1
      • 19 jul 2016 - 13:27
    • skypeter

      Posts: 112

      inkoppertje ? @ADJO83.
      Natuurlijk staan er tien andere klaar voor zijn stoeltje.
      Gaat alleen goed als Sauber ze niet allemaal een kontrakt laat tekenen.

      • + 0
      • 19 jul 2016 - 13:28
    • @ADJO83. en ik snap zeker dat hij niet weer wil dat ie geld brengt en vervolgens maar moet zien of ze wel de normale lonen wel kunnen betalen .

      • + 0
      • 19 jul 2016 - 13:32
  • John6

    Posts: 5.186

    Nasr heeft gelijk, laat Monisha Kaltenborn maar de deal bekend maken die eraan zit te komen, zoals ze zelf zei.

    • + 1
    • 19 jul 2016 - 13:47
    • indd die zak met 12 miljoen kan Nasr maar 1 keer droppen bij een team !

      • + 1
      • 19 jul 2016 - 13:51
    • Dat is waar JOSSPANJER@ maar zoveel keuze heeft meneer Nasr niet om zijn 12 miljoen te droppen binnen de F1.

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 11:54
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Toekomst Sauber alleen zeker als Nasr tekent :)
    Brengt het meeste sponsorgeld mee van de beschikbare rijders met een superlicentie?

    • + 0
    • 19 jul 2016 - 14:27
  • jd2000

    Posts: 4.680

    Nou Nasr heeft groot gelijk! Zo'n talent kan wel eisen stellen, geloof maar dat hij de teams voor het uitkiezen heeft. Gaap.

    • + 0
    • 19 jul 2016 - 22:17

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, Brazilië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar