Sebastian Vettel verslaat Alonso in kwalificatie met 0.002 seconden
- Gepubliceerd op 24 jul 2010 15:10
-
107
- Door: Robin Smeets
Q1
De kwalificatie begon vrijwel meteen met een crash van Vitantonio Liuzzi. De Force India-coureur ging iets te wijd door de laatste bocht en kwam aan de andere kant van het rechte stuk hard tegen de muur. De Italiaan kon ongedeerd uitstappen, maar zorgde wel voor een code rood. Zijn kwalificatie zat er ook meteen op.
Nadat de baan weer werd vrijgegeven, waren er weinig verrassingen in het eerste deel. Heikki Kovalainen werd door teammaat Jarno Trulli verslagen en de Italiaan was daarmee de beste coureur van de nieuwe teams op de achttiende plaats. Kovalainen volgde, terwijl Timo Glock de twintigste positie pakte. Bruno Senna eindigde als 21e, Liuzzi was teruggevallen tot de 22e stek, terwijl Sakon Yamamoto en Lucas di Grassi, die versnellingsbakproblemen had, de laatste startij zullen bezetten.
Q2
In het tweede deel stonden beide Mercedes-coureurs lange tijd aan de verkeerde kant van de streep. Nico Rosberg en Michael Schumacher reden zichzelf daarna de top-tien in, maar Schumacher werd er alsnog uitgeduwd door Nico Hülkenberg. Ook Kamui Kobayashi werd teruggeduwd naar de twaalfde plaats.
Vitaly Petrov kwalificeerde zich op de dertiende positie, gevolgd door de Force India van Adrian Sutil. Sutil zal de race echter als negentiende aanvangen, nadat zijn versnellingsbak werd gewisseld. Pedro de la Rosa en het Toro Rosso-duo Jaime Alguersuari en Sebastien Buemi eindigden als vijftiende, zestiende en zeventiende.
Q3
Fernando Alonso liet meteen op het begin van de derde sessie zien dat het menens was en dat Ferrari zeker een kanshebber is om de pole position te veroveren. De Spanjaard sloeg meteen een gat van vier tienden naar Mark Webber, maar al snel kwam Sebastian Vettel langszij. Alonso kon nog dichtbij komen, maar kwam uiteindelijk 0.002 seconden tekort voor de eerste positie.
Teamgenoot Felipe Massa pakte een keurige derde stek op bijna een halve seconde van Vettel. Mark Webber werd teruggeduwd naar de vierde plaats, terwijl Jenson Button ditmaal de snellere McLaren-coureur was op de vijfde stek. Teammaat Lewis Hamilton volgde op de zesde stek, terwijl Robert Kubica met zijn Renault weer 'best of the rest' was. Rubens Barrichello, Nico Rosberg en Nico Hülkenberg completteerden de top-tien.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (107)
Login om te reagerenPosts: 73
Wat een baggerzooi.. 2 duizendste
Had gehoopt voor het seizoen dat Ferrari weer een keer pole zou pakken (en morgen de winst), want dan krijgen we nog een leuk einde van het seizoen met 3 strijdende teams :P
Maarja morgen worden de punten pas uitgedeeld dus wie weet kan Ferrari morgen het seizoen nog kleur geven, voor een mooi seizoenseinde.
Posts: 2.181
Wow wat een kwalificatie,Mooi voor de Ferrari\'s.
ben benieuwd naar de pace met full tank:)
Ik denk dat morgen spannend gaat worden bij de eerst bocht.
Posts: 15.285
Jaja... dat is nog maar afwachten. McLaren heeft een goede racepace, maar heeft Ferrari dat ook? De laatste tijd konden ze goed mee in de race. Maar nu een hele goede kwalificatie is natuurlijk nog geen garantie op een goede racepace. Ik hoop het wel, want we willen natuurlijk niet dat Vettel als een gek er vandoor gaat. ;)
Posts: 2.181
Dit is zo\'n beetje de kans voor ferrari vind ik:)
Posts: 413
Voor de race zou ik hiervoor tekenen maar nu ben ik enorm teleurgesteld..al ben ik blij voor de progressie van Ferrari!
Toch een super groot gat tssn nummer 1-2 en de rest
Posts: 412
Dit laat weer zien waarom Vettel de betere coreur is dan Alonso.
Ik verwacht dat morgen tijdens de race Ferrari weer terugvalt op de plek waar ze horen te staan.
Massa mag dan wel hoog staan maar racen kan hij toch niet.
Posts: 413
Lol..lachwekkende reactie..Ferrari waar het hoort..Ferrari hoort vooraan!
Posts: 2.049
Dat is wel onzin he. 2 duizendsten tussen de 2 zegt totaal niets over wie echt de betere is. 0,002 er tussenin; je gezicht superglad scheren maakt al dat verschil.
Posts: 1.745
Wie gaat hier nou nog serieus op reageren.
Denk is na mannen!
Posts: 866
Als jij alle energie die je in je echt hele zielige reacties stopt in normale reacties zou stoppen denk ik dat je best verstand van autosport kunt krijgen.....
Posts: 10.412
kan deze man/kind geen ip ban krijgen? aub...
Posts: 10.089
haha grappig om te zien dat mensen er toch steeds weer intrappen haha
dit zegt ie om zulke reacties te krijge haha
Posts: 11.414
Lol, nu heb je het moeilijk he? Je kunt nu niet zowel Alonso als Vettel afzeiken. Blijkbaar kies je dan toch voor \"kleuter\" vettel :)
Posts: 34
Toffe kwalificatie om naar te kijken. Hier doen we het voor. :)
Posts: 711
Jammer maar ook super voor Ferrari, het gaat close worden morgen. Toch verbazingwekkend om te zien dat het gat van alonso naar massa een halve seconden is. Webber had een fout gemaakt ofzo in zijn laatste ronden dus brak zijn ronden af.
Posts: 73
Je doet het er echt om he, met zo\'n reactie :P
Ik hoop voor je dat je niet zo voorbarig bent als je hier laat zien :)
Posts: 234
Weet iemand waarom Alonso zo dicht achter Massa ging rijden voor zijn laatste lap? Lijkt me toch alleen maar hinder op te leveren, zeker op een track met zoveel bochten en korte stukken. Machtig van Vettel, maar toch hoop ik op een Ferrari 1-2 morgen, kwestie van de spanning er nog wat in te houden :)
Posts: 1.745
Wat een top Q! Shitterende pole van Vettel. Ruim een halve seconde sneller dan \"the number two driver\"! Wow
En ik nog zeggen dat Alonso max. vierde wordt:S
Ik wist van de vorige twee races dat Ferrari de snelheid wel had, alleen dat ze zo snel zouden zijn. Heel knap van zowel Ferrari, Alonso en Massa.
Baalde wel enorm dat Rosberg 8 duizendste van een sec. sneller was dan Schumacher en hij dus niet naar Q3 kon. Ondanks dat heeft Schumacher dit weekend de zelfde snelheid als Rosberg, dat is wel een flinke opsteker!
Ook een opsteker voor Button dat hij sneller is dan Hamilton in de Q.
Posts: 15.285
Dat zeg je wel leuk over Rosberg en Schumacher, maar Schumacher had voor de kwalificatie een 5de of 6de positie in gedachte.... Dan is dit wel een deceptie hoor.
Posts: 1.745
Tuurlijk is dat zo, dat hoor je mij echt niet ontkennen.
Schumacher zei dat een 5e en 6e plaats mogelijk was als alles goed zou gaan. Dat is het dus niet gegaan voor zowel MS als NR.
Dat Schumacher tot nu toe dit weekend de zelfde snelheid heeft als Rosberg is voor hem een opsteker.
Dus ondanks dat hij teleurgesteld zal zijn over de elfde plek zal hij ook denken: ik ben iig even snel als Rosberg dus de kans dat de wagen gewoon niet sneller gaat is groter dan dat het aan mij ligt.
Posts: 15.285
Dat denk ik dus ook wel hoor.... De rek is er bij Mercedes GP volgens mij gewoon uit. Daar valt gewoon niet meer veel te halen dit jaar. Als ze slim zijn gaan ze nu gewoon alles zetten op de wagen van volgend jaar.
Posts: 1.745
Hoewel een derde plek voor Massa natuurlijk heel goed is, is het verschil met Alonso wel enorm. Dus \"Heel knap van zowel Ferrari, Alonso en Massa\" wordt: Heel knap van Ferrari en Alonso!
Posts: 11.414
Jammer dat Webber inderdaad zijn tweede snelle rondje niet tot een goed einde kon brengen.
Posts: 78
0.002 !!
YES YES BABY YES!
Posts: 15.285
Dit heeft toch niets met jou prestaties in bed te maken he????? ;)
Posts: 15.285
Van je vriend bedoel ik dus :D
Posts: 15.285
Het was wel een spannende kwalificatie. Jammer dat er weer een RB vooraan staat. En volgens mij werken de updates bij McLaren nog niet naar behoren. Ferrari heeft het hier wel goed voor elkaar. Dat ze geen pole hebben is niet zo\'n ramp, ze zitten er gewoon veel beter bij.
Wordt morgen nog spannend, zeker in het begin van de race. Van McLaren weten we dat ze wel een hele goede racepace hebben. Dat weten we van Ferrari nog niet. Dus maar hopen dat Red Bull (Vettel dus) niet meteen weg kan rijden.
En wie weet krijgen we nog regen ;)
Williams wel goed bezig.... in tegenstelling tot Force India. En bij Mercedes gaat het gewoon niet meer lijkt het op.
Posts: 10.412
een spanende start morgen en vettel mag zijn 1e start plek afstaan. ik hoop beide ferrari\'s er langs massa als buffer..
Posts: 15.285
Mogen Button en Hamilton ook meteen mee??? ;)
Posts: 2.181
Hier de lijst van Hockenheim race winners;)
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2006 Michael Schumacher - Ferrari
2005 Fernando Alonso - Renault
2004 Michael Schumacher Ferrari
2003 Juan Pablo Montoya Williams-BMW
2002 Michael Schumacher Ferrari
2001 Ralf Schumacher Williams-BMW
2000 Rubens Barrichello Ferrari
1999 Eddie Irvine Ferrari
1998 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1997 Gerhard Berger Benetton-Renault
1996 Damon Hill Williams-Renault
1995 Michael Schumacher Benetton-Renault
1994 Gerhard Berger Ferrari
1993 Alain Prost Williams-Renault
1992 Nigel Mansell Williams-Renault
1991 Nigel Mansell Williams-Renault
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda
1987 Nélson Piquet Williams-Honda
1986 Nélson Piquet Williams-Honda
1985 Michele Alboreto Ferrari
1984 Alain Prost McLaren-TAG
1983 René Arnoux - Ferrari
1982 Patrick Tambay Ferrari
1981 Nélson Piquet Brabham-Ford
1980 Jacques Laffite - Ligier
1979 Alan Jones Williams-Ford
1978 Mario Andretti Lotus-Ford
1977 Niki Lauda Ferrari
1970 Jochen Rindt Lotus-Ford
Posts: 15.285
Mooi lijstje... leuk om die namen weer te zien...
Mol had het volgens mij over 3 overwinningen van Schumacher, dat had ie dan fout... 3 voor Ferrari, en 1 voor Benneton-Renault.
Posts: 9.176
10x Ferrari. 6x McLaren. 9x Williams. (Teams in volgorde van aantal deelnames) Voor 1970 waren er toch ook F1 races op Hockenheim? Dan heeft Ferrari wel meer denk ik.
Posts: 962
Van Ferrari weten we wel degelijk dat ze een hele goede racepace hebben, die hebben ze vanaf het begin van het jaar. Beetje identiek aan McClaren, vanaf ongeveer de helft van de race zijn ze vaak even snel, in de kwalificatie hadden ze juist problemen. Die lijken nu verholpen! Jammer van die 2 duizendste zeg!! Maar goed, dat is veel dichterbij dan 8 tienden in ieder geval. Vettel een geweldige ronde eruit geperst want Alonso was echt bloedsnel. Webber een foutje gemaakt in de laatste ronde, ging iets te wijd in bocht 1, anders had ik hem wel derde zien staan eigenlijk. Maar goed, dat hoort erbij.
McClaren heeft ook weer een hoop updates meegebracht maar ze zitten toch wat achter op de Ferrari\'s en Red Bulls, zitten re-de-lijk in de buurt maar konden niet strijden voor de pole. Zonde van Kobayashi ook trouwens, die was goed bezig. De Williamsen weer beiden in de top 10, toch weer een goede prestatie! Kubica uiteraard ook :)
Posts: 15.285
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is of ze nog steeds een goede racepace hebben. Kijk om zo\'n goede kwalificatie (want dat was het) te rijden hebben ze misschien wel wat concessies moeten doen. Misschien ook niet hoor, dat weten wij niet. Ik hoop het wel dat ze een goede racepace hebben hoor. Dan gaan de eerste 6 er gezamelijk vandoor en hopelijk met z\'n zessen vechten voor het podium en de overwinning :)
Posts: 116
Ga je weer met je foute spelling van McLaren....
Posts: 15.285
Ik heb het ook al meerdere keren gezegd, maar ik heb alle hoop op verbetering maar laten varen.
Posts: 1.966
Tja Dennis, is het nu zo moeilijk om, naar mensen die je uit respect voor het team en voor jou willen verbeteren, te luisteren? Ik bedoel het niet verkeerd, je spelling en interpunctie kloppen aardig, maar dan kom je met McClaren, telkens weer...Waar komt dat vandaan??Please, doe je zelf een plezier (en ons) en schrijf a.j.b. McLaren, al is het maar om wijlen Bruce niet in zijn graf te laten omkeren!!Verder ben ik het trouwens geheel met je reactie eens ;)
Posts: 1.745
Ook interessant om te zien dat de verschillen tussen de coureurs van de vier topteams bij Mercedes het kleinste zijn. Dat ding zal waarschijnlijk niet veel sneller kunnen of MS en NR zijn allebei aan het prutsen. Ik ga voor het eerste.
Posts: 10.089
ik vind mercedes dit seizoen niet meer echt een topteam...
Posts: 1.745
Dat is waar, ze zijn dit seizoen idd nog nooit top geweest.
Maarja je weet wat ik bedoel...
Posts: 11.414
Ze hebben wel een top budget en het zijn de regerend kampioenen.
Rosberg gaf aan dat hij geen goede setup kon vinden. Dat hebben ze daar wel vaker. je kunt zeggen dat dat aan de auto ligt, maar dat kun je toch ook wel zien als dat ze dus wel degelijk beide aan het prutsen waren.
Posts: 1.745
Is mogelijk. Hoewel ik toch wel denk dat dat ding niet veel harder kan.
Posts: 2.852
Is het mogelijk om te zeggen dat de Mercedes een heel moeilijk af te stellen auto is, of is dat technisch gezien niet mogelijk en moet elke auto fatsoenlijk af te stellen zijn?
Posts: 11.414
Ze hebben heel weinig tijd om de auto af te stellen. Je kunt maar een beperkt aantal zaken proberen. In de beperkte tijd moeten ze de banden testen, een race setup bepalen en een kwalificatie setup.
Soms lukt dat gewoon niet in de beperkte tijd (aantal rondes) beschikbaar.
Bij McLaren kunnen ze dan blijkbaar de simulator heel goed gebruiken, want de setup waar die gasten op vrijdag mee beginnen is meestal al heel goed. Ik vermoed dat Red Bull de simulator ook wel goed gebruikt. al laten die dat Vrijdag minder zien.
Schumacher schijnt dan alleen niet te kunnen rijden in de simulator. Die wordt er ziek van. Van Raikkonen zeiden ze dat ook.
Dat is dan wellicht het verschil tussen de nieuwe generatie coureurs en de oude garde. Iedereen vraagt zich af waarom Hamilton zo snel een goede tijd neer zet, maar in de praktijk heeft hij wellicht al honderden rondjes gereden voordat hij fysiek in Duitsland was.
Posts: 1.745
@Patrickl
Haha, dat deed me lachen.
Ik geloof je wel hoor, heb alleen nog nooit ergens gelezen dat MS of KR ziek wordt van het rijden in een simulator :)
Bij MS zal t misschien met ouderdom (idd andere generatie) te maken hebben. KR had waarschijnlijk al een paar borrels op voordat hij in de simulator plaats nam :)
Posts: 10.089
dat raikkonen rijden in een simulator niet leuk vind geloof ik direct
Posts: 11.414
Anthony Davidson zei dat Schumacher er ziek van werd. Het is een gerucht inderdaad, maar het zou best kunnen. Het is namelijk best gebruikelijk dat mensen ziek worden in een simulator.
Posts: 2.714
Jammer voor Ferrari, laatse Pole 28 wedstrijden geleden.
Posts: 1.745
Ik zou blij zijn als ik Ferrari fan zou zijn. Kijk naar de stap die ze gemaakt hebben. Zoeen grote stap is dit seizoen volgens mij nog door geen een team gemaakt.
Posts: 2.181
Ik had eigenlijk niet verwacht dat RB(Vettel) de pol zou pakken,alonso was de hele tijd behoorlijk snel.tenminste weten ze waar ze staan :)
Posts: 2.181
Swearengen@
Nou ik heb al wilde sms\'s ontvangen van vrienden die ferrari fans zijn,die zeggen dat morgen een\'\'do or die\'\' moet gaan worden!!
Zijn ze blij??O yes:D:D
Posts: 15.285
\"Do or die\" dus???
Das dan mooi voor McLaren hahaha
Posts: 298
Vettel is geen goede starter. Webber wel, maar Webber staat aan de vuile kant, net als Alonso. Dus na bocht 1 denk ik de volgende volgorde: 1 Vettel, 2 Massa, 3 Alonso, 4 Webber en Schumacher van 11 naar 7 (ongeveer). En als we een beetje melee hebben in de eerste bocht dan kan zomaar Alonso op 1 rijden.
Posts: 15.285
Waar gaat Hamilton zich tussen mengen??? In Silverstone had ie ook een hele goede start.
Posts: 3.091
Vettel was in Bahrein, Australië en zeker Maleisië (van 3 naar 1) wel goed weg. Dus om te zeggen dat Vettel geen goede starter is vind ik een beetje overdreven. Waarschijnlijk baseer je dat op de vorige race. Daarnaast heeft Webber al wel meerdere slechte starts gekend. Australië bijvoorbeeld, en Valencia was gewoonweg rampzalig.
Posts: 11.414
Inderdaad, ik denk dat het aantal goede en slechte starts redelijk verdeeld zit. Ze hebben allemaal wel een (paar) keer een slechte of een goede start gehad.
Posts: 10.089
VVEEETTTEELLLL :D
Posts: 10.412
pracht van een q.. ik als alonso fan ben tevreden. ook mooi om te zien dat williams hun snelheid hebben gevonden even mercedes gp voorbij. en denk dat petrov toch echt voor zijn stoeltje mag vrezen.
Posts: 2.181
Ik ben geen alonso fan maar was wel mooi om hem te zien rijden,en massa ook trouwens:)
Posts: 3.091
Fantastische kwalificatie.
Wat een super rondjes van zowel Vettel als Alonso. Ik heb dit sinds Monza 2006 niet meer gezien.
Posts: 46
red bull pole ferrari de winst morgen echt wel duim ervoor massa 1 alonso 2 forza ferrari
Posts: 10.412
alonso 1 zal toch beter zijn.massa heeft weinig meer te zoeken in het wk.
Posts: 2.635
ik begin zo langzaamaan dat stomme vingertje van die duitser moe te worden hoor ......steeds dat nummer 1 gebaar wat ie helemaal niet verdient.Vettel is een goede rijder maar mist zoals Button zegt de ervaring en de slimheid nog.
Vandaar dat ik zeg dat ie dit jaar NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WK word......denk eerder aan Webber dan maar ook dat Alonso schrijf je best nog niet af hoor.Ik zie hem nog mooie races rijden .....evenals Hamilton maar dan zullen ze hun moeten reppen met McC.
Het beloofd een mooie race te worden morgen denk ik.
Posts: 1.745
Ik geniet van zijn vingertje, vooral wetende dat anderen zich er enorm aan irriteren. Soort van leedvermaak denk ik :).
Vettel nr. 1!!!
Posts: 10.089
hierboven
idd!!
ik vind dat vingertje ook wel leuk
Posts: 10.412
waar krijg ik mijn taarten?:P
Posts: 1.650
Ik ook om eerlijk te zijn. Je kunt wel eens uitbundig zijn maar dat vingertje constant omhoog is inderdaad een beetje veel van het goede. Maar goed, hij heeft het toch maar weer gedaan. Toch vind ik dat Fernando alle lof verdient. Het verschil met Felipe is toch weer redelijk groot. Mocht Fernando in de RedBull zitten dan zou je pas zien hoe goed die kerel wel is.
Ferrari is terug van weggeweest (voor alle duidelijkheid waren ze ook doed in Canada, Valencia en Silverstone waren ze heel goed maar dat kwam niet uit de verf door de incidenten)maar toch denk ik dat RedBull nog altijd erboven uitsteekt in de kwalificatie.
Dankzij een briljante coureur als Alonso waren ze bijna de pole kwijt. Ik hoop dat het morgen in de race de Ferrari\'s wat beter vergaat dan daarvoor.
Ik hoop dat diegene die vinden dat Ferrari stilaan naar de middelmoot verhuist eens gaan inzien dat je een team met zo\'n verleden, ervaring, expertise èn vooral de wil om te winnen, niet zomaar kunt afschrijven; nooit of te nimmer !
Las gisteren een interview waarin Withmarsh hoopt dat ze ooit een beter merk zullen worden als Ferrari. Hij heeft toe dat zij nu het nec plus ultra zijn en het is hun streven om hen voorbij te steken. Zal misschien 10 of 20 jaar duren, stelt hij...
Dit om aan te tonen hoeveel respect er is voor Maranello.
Zal wel eventjes duren vooraleer zij, net als Ferrari, alles zèlf gaan bouwen en bovendien alsmaar nieuwe modellen supercars uit de hoed toveren die iedereen doet watertanden.
Velen hier schijnen te vergeten dat zij alles maar dan ook alles zèlf bouwen. Daarom hebben zij ook veel meer vaste kosten dan andere teams en ook daarom hebben zij het lastiger met de kostenbesparingen.
Posts: 1.966
Hoop dat Alonso morgen goed weg is, want daar heeft hij dit seizoen best moeite mee...Hoop op een 1-2 voor Ferrari met dan Alonso op 1!Hopelijk kan Kubica voor Renault ook goed scoren...
Posts: 1.175
Byt he way: dhr. B. Ecclestone heeft er meer dan 200 en met alleen maar peop!
Posts: 1.966
Oh w8t ff...
Posts: 1.966
Als ik nog...
Posts: 1.966
twee reacties type, heb ik er 800 ;)!
Posts: 1.745
:)
Posts: 1.745
ik ben mijn 250ste vergeten te vieren :(
Posts: 1.175
Nou gefeliciteerd dan maar: wanneer ga je voor ons koken?
Niets vegetarisch en graag bier en wijn erbij;D
Posts: 1.175
@Swaerengen: en ik mijn 300e........
Posts: 412
Dit is mijn 244 reactie
Posts: 1.175
Toch maar bij de juisten comment posten( scheelt weer in reacties!):
By he way: dhr. B. Ecclestone heeft er meer dan 200 en met alleen maar peop!
Posts: 1.745
244 onnozele reacties. Best knap eigenlijk, ga zo door!
Posts: 15.285
Hier net over de 600 heen... Als ik de 1000 heb rammel ik wel een keertje ;)
Nathie: Ik mag jou wel.... Niets vegetarisch en bier en wijn TOPPIE :)
Posts: 11.414
Pffft, beginners ...
Posts: 1.745
lol
PatrickL is de Barrichello van deze site.
Posts: 15.285
hehehe... Opa Patrick ;)
Posts: 866
Nee Pat is de De Cesaris van deze site......
Posts: 15.285
Ik zie nu pas dat ik straks een foutje had gemaakt....
Nathie moet AlYnsa zijn (bier wijn en vlees) hahaha
Posts: 15.285
@De Autoverkoper: Je kunt het ook heel erg maken en daar maak je PatrickL natuurlijk niet blij mee.... Als je \'m de Ecclestone van F1 Today gaat noemen ;)
Posts: 11.414
Ik ben liever een middelmatig sucesvolle F1 coureur met 200+ starts dan een tweedehands autoverkoper. Alhoewel zo is Bernie Ecclestone ook begonnen ...
Posts: 10.412
waar heb ik mijn feest?:P
Posts: 1.650
Patrick zal het niet graag horen maar hij is eerder de \"Ferrari\" van deze site...
Posts: 15.285
@PatrickL: Kiek \'ns an... We hebben het allemaal goed met je voor. Nou natuurlijk nog een paar miljard ala Bernie. Neem aan dat je met een fractie ook al wel genoegen neemt ;)
Posts: 15.285
@Alonso-Fan: In jou achtertuin... Wat eten we??? Paëlla of Pizza??? ;)
Posts: 1.308
hoe ge het ook bekijkt, alonso is misschien MAAR 0,002 seconden langzamer, ma het zal vettel niet veel interresseren, als hij nu 0.002 of 2.00 seconden langzamer is. Hoeveel dan ook, VETTEL BLIJFT OP POLE
Posts: 73
Echt wel dat het Vettel wat boeit, want ze zijn hun dominantie kwijt,.. wat betekend dat ze nu al helemaal geen fouten meer in de race kunnen maken. Red Bull heeft gewoon mega veel punten laten liggen in het begin van het seizoen toen ze nog domineerde, nu is het over met die ongein!! =)
Posts: 10.089
nou ik weet 100% zeker dat Vettel liever heeft dat de nr.2 2.00sc langzamer dan hem is, dan 0.002
Posts: 1.308
nu, als het nu 0.002seconde zijn, of het zijn er meer, de afstand tussen de startplaatsen blijft hetzelfde
@Bernie Ecclestone:
ge zei: Dhr. Bernie Ecclestone(245) Vandaag om 17:12 reply Dit is mijn 244 reactie
ge zit wel mis, want het was nr 245 ;-))))
Posts: 73
Wat een kwalificatie, mooi om te zien dat Ferrari het geheim van Red Bull heeft weten te achterhalen, de geblazen diff. + constante aandrijving vanuit de uitlaatgassen..
Ik denk dat vanaf deze race Ferrari wel weer eens zou kunnen gaan domineren. Alonso is een van de beste rijders en de auto is nu ook top.
Wel jammer van mijn andere held Schumacher, maar die maakt tijdens de start wel 3a4 plekken goed en dan hopen dat ie er nog een paar kan inhalen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Posts: 439
de afstand op de grid blijft misschien wel gelijk, maar Vettel ziet Alonso heel dicht komen. En hij weet dat de de spanjaard volgende keer evengoed sneller kan zijn.
Posts: 302
Als Alonso een supersnelle start maakt, is Vettel die 0,002 sec kwijt!
Posts: 298
Wat zit iedereen toch te zeuren om het aantal posts...Het gaat toch om racen? Of zit ik hier dan verkeerd?
Voor wie de site nog niet kent:
www.f1grandprixmanager.com
Posts: 15.285
Nog gefeliciteerd met je 153ste post ;)
Ken de site al
Posts: 333
Beetje Mclaren(Pat) in de Ferrari, hmmm zou nog best spannend kunnen worden, de rest van het seizoen. Ik ben zeker wel verast met de kwalificatie en vorm van Ferrari. Alleen de race nog morgen,...voel de spanning van de start nu al!
Posts: 439
Ja die start wordt inderdaad spannend. Als Vettel zich maar kalm houdt en Alonso niet van de baan rijdt, of anders! :-P
Posts: 10.089
ik heb een ideale start voor me
de nr.2 t/m 6 glijd eraf in de eerste bocht :D
Vettel wint
Schumacher
Rosberg ;D
Posts: 15.285
Volgens mij zit je nog te dromen.... Zet eens een sterke bak koffie :D
Posts: 1.745
Had ik vorige x (Silverstone) ook. Zei ik dat Webber Hamilton eraf zou tikken vanwege zijn frustratie over die vleugel. Pakte allemaal iets anders uit :S Ik voorspel niet meer!
Posts: 1.650
Ik hoop maar dat Fernando het hoofd koel kan houden bij de start want die kerel staat onder zo\'n gigantische druk.
Toch top wat hij laat zien. Niet voor niets als beste verkozen door zijn collega\'s. Ik hoop het echt van harte voor hem want vorige week zat ik nog 4 dagen in Maranello en hij verdient eens wat geluk.
Posts: 15.285
Het kan zeker weten een boeiende start worden. Zoaals ik gisteren al zei:
Alonso wil meteen voorbij Vettel, die op zijn beurt z\'n 1ste plek met hand en tand wil en zal verdedigen. Massa is onduidelijk wat ie gaat doen, omdat je nog niet veel bijzonders van \'m gezien hebt. Webber baalt omdat ie maar van plek 4 mag starten en we weten dat hij ook soms teveel wilt. De rustige man zal Button zijn, hij is wat berekender en zal denk ik niet veel risico nemen (wat een voordeel voor hem kan zijn). En dan heb je nog Hammilton, die ook niet blij is en misschien ook nog wat extra risico zal nemen.
Ik zou er niet van opkijken als er een paar toppers in het begin al af vliegen of uitliggen. Hoop het niet, zie ze liever een hele race met elkaar vechten.