user icon

Podiumklant Perez 'Rijder van de Dag' in Bakoe

  • Gepubliceerd op 20 jun 2016 15:31
  • comments 44
  • Door: Rob Veenstra

Force India-coureur Sergio Perez is verkozen tot Rijder van de Dag voor zijn optreden in de Europese Grand Prix in Bakoe. De Mexicaan startte na een grid straf als zevende in de Azerbeidzjaanse hoofdstad en hij finishte als derde. Net als in Monaco mocht hij na afloop naar het podium en leverde dat hem een eervolle vermelding voor Rijder van de Dag op.

 

Reacties (44)

Login om te reageren
  • Terecht! Mooie prestatie!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:35
    • Maximo

      Posts: 6.753

      Zeker, die is goed bezig!

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 15:37
    • NicoS

      Posts: 12.471

      Goede prestatie dat is zeker, maar om echt indruk op de top teams te maken, zal hij constanter moeten worden. Vorige race van hem vond ik verre van goed, zeg maar gerust zeer matig.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:03
    • Perez is gewoon een goede coureur, racer pur sang.
      Kwalificatie goed, bandenmanagement goed, racepace goed.
      Ik zou het wel weten als ik Ferrari-bobo was. Maar ze zijn bij Ferrari tevreden over Raikkonen als gehoorzame 2e rijder. Dus daar gaan ze volgend jaar gewoon mee door

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:40
  • Op naar Ferrari

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:39
  • Terecht. Heel knap ook, zo'n kwalificatie en race rijden na die crash in VT3. Voor hetzelfde geld krijgt je zelfvertrouwen dan toch een tikje.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:39
    • Yes. Racer pur sang. Ook mooie woorden voor het team. Hij excuseerde zichzelf.
      Ik mag hem wel. Geen heel groot ego, voor zover ik kan beoordelen.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:51
  • Thuru

    Posts: 333

    Prima gedaan. Een zitje bij topteam komt dichter en dichterbij.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:41
  • Zeer terecht en verdient.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:45
  • absoluut verdiend! Die zet zichzelf echt wel goed op de kaart!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:49
  • Dp1998

    Posts: 994

    terecht. klaar voor een topteam: ja. maar is het verstandig: Nee, omdat stel hij gaat naar Ferrari en hij wordt zoek gereden door Vettel dan zeggen wij allemaal: domme keuze.
    dus laat Perez excelleren bij FI

    • + 1
    • 20 jun 2016 - 15:51
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Hij wil zelf ook naar een topteam om wereldkampioen te worden. Dus als hij de kans krijgt. Zo zijn de meerderen nu ook positiever over Sainz. Laat lekker gaan. Kan er alleen maar spannender op worden.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 16:44
    • DP1998

      Je zegt stellig dat het onverstandig is om over te stappen om daarna met een voorbeeld te komen hoe het fout kan gaan. Zo kan je natuurlijk elke overstap in elke sport vooraf als onverstandig bestempelen.

      Ik denk dat het wel verstandig is. Elke sportman wil het hoogst mogelijke behalen en alleen door de top van je kunnen op te zoeken weet je je grens. Met FI gaat hij geen wereld kampioen worden, althans het is niet erg waarschijnlijk. Bij Ferrari is die kans vele malen groter.

      Daarnaast zal hij het zichzelf waarschijnlijk nooit kunnen vergeven als hij nu Ferrari weigert en er in de jaren daarna geen aanbiedingen meer komen van andere top teams.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 17:17
    • Dp1998, Ferrari budget is wel behoorlijk groter en blijft een topteam. Denk dat, als hij de kans zou krijgen, het wel slim is om te doen.
      Het is maar de vraag of FI het volgend jaar voor elkaar krijgt. Dat weet je bij Ferrari ook niet, maar ik acht de kans wel iets groter, al was het alleen maar om de betere faciliteiten, groter team en hoger budget.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:54
  • Roy

    Posts: 2.172

    Zeker terecht, naar Ferrari? ik weet het niet hoor. Met zijn 27 jaar kan dat opzich, want Ferrari neemt nooit echt "broekies" aan. Mooi wel die strijd tussen hem en Hulkenberg.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 15:54
  • Guru

    Posts: 48

    Terecht! Nu al een aantal keer het podium gehaald...rijdt zich lekker in de kijker en bewijst zich op de baan. Stuk beter dan onze spaanse vriend die een keertje per ongelukt 6e wordt, en verder p8,9´s rijdt en zich presenteert als het beste dat F1 de laatste jaren is overkomen. Perez naar Ferrari, het zou zomaar kunnen...

    • + 1
    • 20 jun 2016 - 16:00
  • l3x1c0n

    Posts: 337

    Helemaal terecht. Vind het ook een fijne vent. Naar de kwalificatie nog boos op zichzelf zijn over VT3

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:02
  • Geheel terecht, mooie prestatie en van harte gegund!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:04
  • Sirhenry

    Posts: 759

    Helemaal terecht..toen hij net begon, krijg hij veel kritiek. Ik vond hem toen geen F1 waardig. In de afgelopen jaren alleen maar gegroeid...mooi om te zien!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:06
    • Bij Sauber kon je al zien dat hij talent had, maar ook dat het een verschrikkelijk arrogant mannetje was. Ik moest er toen ook niet veel van hebben persoonlijk. Nu zou je zeggen dat hij volwassen geworden is, wellicht heeft het mislukte McL jaar toch geholpen om weer met beide benen op de grond te komen.
      Is laatste tijd consequent sneller/beter onderweg dan Hulkenberg, harde werker en een rijder die ik het wel gun.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 16:14
    • Is dat zo, jean? Arrogant? Ok, dat beeld had ik niet. Goh.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:58
  • Terrecht .... Niets meer aan toe te voegen...

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:10
  • IRBoNZi

    Posts: 159

    Was te verwachten, wel terecht vind ik.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:11
  • Dikkedop

    Posts: 694

    Terecht!!!! Dikke vinger naar mclaren!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:20
    • NicoS

      Posts: 12.471

      Hoezo? Je kan toch moeilijk zeggen dat het goed ging bij McLaren destijds.
      Sommige coureurs hebben meerdere jaren nodig om te groeien, wellicht is hij nu wel klaar voor een top team.
      Maar ook dat is afwachten als het zover is.
      Bij FI is er geen druk, bij een top team wel, sommige kunnen daar onder bezwijken.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 18:56
  • sailor

    Posts: 10.268

    Absoluut terecht

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:26
  • Chiel

    Posts: 93

    Terecht.....Saaie GP, Saai karakter, saai hoofd, saaie interviews, oftewel Saaie coureur. Geen wonder dat ie dee "prijs" heeft gewonnen

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 16:40
    • Chiel: Saaie naam, saaie inbreng, saaie profielfoto, saai aantal posts, saaie 20 juni 2016..

      Geen wonder dat ik de enige ben die op je reageer;-)

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 17:53
    • Chiel

      Posts: 93

      BRRACING : Comediant. Dat je gewoon de moeite hebt genomen om mijn profiel te bekijken zegt wat over jouw saaie leven. Maar geeft niet joh, ben blij dat ik jouw saaie leventje even voor een minuutje heb opgefleurd :)

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 18:51
    • Maak jezelf geen illusies Chiel, het staat gewoon onder je naam op het beeld;-)

      Maar je maakt me wel nieuwsgierig wat je verder in te brengen hebt, beloofd veel goeds na je uitdagende reactie bijtertje

      • + 1
      • 20 jun 2016 - 19:06
    • Chiel

      Posts: 93

      Ik heb al weer genoeg van je

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 19:08
  • Atlaz

    Posts: 748

    De meeste reacties op dit artikel vind ik 'terecht' ;-)

    • + 2
    • 20 jun 2016 - 16:42
    • Chiel

      Posts: 93

      hahaha ik kan me er ook wel in vinden

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 16:48
    • Dikkedop

      Posts: 694

      Haha, Ik lig tekrom van het lachen!

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 17:50
  • Omdat hij Kimi heeft ingehaald? Kleurloze race dat Omgedoopte gp van Europa

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 17:52
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Wellicht omdat hij een Force India naar P2 in kwalificatie rijdt en P3 in de race, terwijl Hulkenberg de top 6 niet eens haalt.

      • + 0
      • 20 jun 2016 - 21:27
    • Dat je nog de moeite neemt op serieus op deze idioterie te reageren :)

      • + 0
      • 21 jun 2016 - 09:26
  • Ik heb niks met perez , maar het is terecht verdiend.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 18:24
  • Terechte keus, zeker als je op de baan Raikönnen ook echt verslaat, ook al hoefde dat niet eens persé meer door de penalty voor de Fin. Sjappoo!

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 18:30
  • Ze zouden naast een 'drivers vote' ook het circuit moeten laten beoordelen door de kijkers. Een cijfer van 1 - 5 bijvoorbeeld. 5 = top, 1 = beroerd.

    Perez is imo terecht degene die de credits krijgt, alhoewel ik ook anderen hard heb zien werken om plaatsen te winnn.

    • + 0
    • 20 jun 2016 - 22:43
  • danny1977

    Posts: 297

    Gewoon een goed weekend.... strak gereden en als je dan een force india op het podium stuurt is toch gewoon netjes te noemen.....

    • + 0
    • 21 jun 2016 - 12:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar