Fernando Alonso accepteert straf voor inhaalactie op Kubica
- Gepubliceerd op 11 jul 2010 16:21
-
101
- Door: Robin Smeets
De straf verpestte de hele race van Alonso, die daarna vanuit het middenveld weer naar voren moest rijden. "Ik accepteer alles wat de stewards beslissen. Zij zijn de rechters tijdens een race", vertelde Alonso, die daarna nog een slechte race kende. Uiteindelijk haalde de Ferrari-coureur op de veertiende plaats de finish.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (101)
Login om te reagerenPosts: 412
Is ook goed nu is hij niet meer den heilige van het veld (Valencia). Dat krijg je ervan als je zo arrogant en huilerig loop te doen. Tip: Ga race en niet met Charlie spreken.
Posts: 2.181
Als hij de plek terug had gegeven was misshien niets aan de hand denk ik dan.
Hij zat gewoon goed bij en denk met beetje geduld had wel veel meer bereikt.
Posts: 7.033
Zeer frustrerende race voor Ferrari en vooral Alonso weer. Maar die drive trough was gewoon terecht, die had iedereen gekregen in zo\'n situatie.
Posts: 1.725
punt is dat de aard van de straf ondergeschikt is aan het tijdstip van de straf.
Posts: 11.414
Fout om die plek niet terug te geven, maar zeker (weer) enorme pech met de safety car.
Hoop wel dat hij zich er overheen weet te zetten en dat hij er gewoon voor kan blijven gaan.
Posts: 398
Kubica en Alonso hebben wel veel ruzies dit jaar, in ieder geval de laatste tijd dan. Omdat Alonso naar Ferrari is verhuisd vanaf Renault ben ik ervan overtuigd dat Kubica in ieder geval een betere rijder is dan Alonso omdat Ferrari toch een verbetering zou moeten zijn t.o.v. de Renaults. Dus Ferrari: of verbeter je auto of koop Kubica!
Posts: 962
Wat een crap. Alonso staat boven Kubica in het kampioenschap en heeft met hetzelfde team 2 wereldtitels behaald tegen een Schumacher in z\'n eerste carriëre. Dat Kubica een goede coureur is, dat is wel duidelijk maar niet op basis van de onzin die jij uitkraamt. Ik zie ook niet echt in waarom ze veel ruzie hebben?
De Ferrari is ook geen slechte auto, ik denk dit weekend de 2e wagen van het veld nu McClaren\'s updates niet werkten. Dit was wel echt een desastreus weekend voor Ferrari, Alonso en Massa. Vreselijke race voor hen. De uitgangspositie was prima, 3e plaats! Echter een hele slechte start (de \"schone\" lijn leek trager weg dan de vieze!) kostte hem meteen 2 posities. Die drive-through kun je je vraagtekens bij plaatsen. Hij had idd zijn positie terug moeten geven maar Kubica was daarna al lang niet meer op de baan, dus de benadeelde had er geen baat meer bij. Gevalletje \"geen belang geen actie\" lijkt mij. Maar goed, ze hebben ernaar gekeken en besloten hem te straffen, fair enough. Heel veel pech dat het tijdens die safety car gebeurde. Maar goed, hij is een ultiem competatief persoon, die gaat dat team aan het werk zetten en zal niet rusten voor ze de Red Bulls kwijt rijden, of het gaat lukken zolang Newey daar zit? Ik denk het niet.
Posts: 2.714
Ik heb Alonso nog nooit zoveel fouten zien maken als dit jaar.
Posts: 331
he dennis van roosendaal ik denk het toch niet de tweede wagen van het veld,buemi ging alonso nog eens voorbij,en het heeft toch een tijd geduurd voor dat hij Sutil voorbij kon gaan.
Posts: 34
Hopeloos mannetje! Met een beetje verstand had hij die plek teruggeven en uiteindelijk in de punten kunnen belanden.
Heb voor de start van het seizoen al gezegd dat de combi FA-FM en SF een flopper zou worden en zie!
Wat mist Ferrari een coureur als Kimi of Michael.
Blijft dit \"setje\" hetzelfde dan is ook het volgende seizoen al verloren. Alonso eruit Vettel of Kubica erin.
Posts: 3.592
Snap ook niet goed dat het team hem niet adviseert om de plek terug te geven al was het maar voor de zekerheid... Nu pakte die straf mede door de SC enorm hard uit. Want ze gaven nu een plaats terug aan alle rijders!
Al met al lijkt dit jaar voor Ferrari gewoon niet goed te komen qua tegenslag, het zit ze helaas zelden mee dit seizoen.
Maargoed, wieweet kunnen ze binnen nu en een paar weken weer het podium op om het moraal wat op te krikken.
Posts: 2.181
Idd heb je gelijk in,maar ook al het team niets zegt dan kan je als correur zelf denken dat de actie niet volgens de normen is gegaan en dat je daarvoor bestraf kunt worden geef je de dan de positie terug,sterk nog als je sneller bent en goed in de race zit.
Posts: 1.278
Inderdaad! Teamleiding had gewoon moeten zeggen dat Fernando direct de plaats moest teruggeven. Het geval was overduidelijk, want we hadden het in Spa 2008 ook al gezien. Inhalen door de bocht af te snijden, is niet reglementair. Eigenlijk had Alonso dat ook moeten beseffen...
Posts: 489
Ik begrijp ook niet waarom het team hem niet geadviseerd heeft de plek terug te geven..
Posts: 2.181
Janbart@
Maar hij had ook kunnen weten of niet dan?!
Die man is geen nieweling....
Posts: 489
@ Fusy, je kunt gelijk hebben maar de rijders volgen natuurlijk veelal het advies van het team.. je voelt dat Alonso onder druk staat...hij maakt veel fouten dit jaar..
Posts: 414
Inderdaad, Ferrari had gewoon direct moeten zeggen dat hij Kubica voorbij moest laten, was er niets aan de hand geweest. De vergelijking van Lewis op Spa 2008 gaat wat mij betreft niet op want Hamilton gaf toen wel degelijk die plaats terug aan Kimi.
Posts: 2.181
Ik heb Alonso nog nooit zo veel fouten zien maken als dit jaar,
het blijft gewoon een van de beste correur van het veld,maar als dit zo doorgaan ik vrees echt voor zijn reputatie binnen de team!!
Posts: 7
wel terechte straf voor alonso wel jammer.
en mooie inhaal race van vettel:_)
Posts: 125
Hij vroeg de teamleiding of hij de positie moest terug geven maar ze zeiden nee..Omdat Kubica hem in feite ook geen ruimte gaf. Dus ze zeiden tegen Alonso ga verder we praten met Charlie. En de rest is bekend..Kubica valt uit en er volgt bijna direct een investigation, met een drive trough...
Posts: 3.471
Ja, inderdaad. Echt zielig van de FIA!
Posts: 11.414
Een fout van Ferrari is de schuld van de FIA?
Kom zeg, sinds wanneer mag je coureurs inhalen door de bocht af te snijden?
Posts: 1.481
@Fernando uit Tilburg: Zielig he?
Snap je nu ook de frustraties van de McLaren fans 2 jaar geleden op Spa.
Posts: 2.181
Het is wel zuur voor alonso en zijn fans,maar ze hebben de fout gemaakt en zij hadden ook de straf eerder kunnen aflossen..
Posts: 11.414
@Formula Zero,
Dat met Hamilton was veel erger. Hamilton gaf zijn plek terug en de wedstrijdleiding had tijdens de race nog gezegd dat er niets aan de hand was.
Alleen besloot de opper ferrari fan bij de FIA toen om de wedstrijdleiding terug te fluiten, de regels aan te passen en daarmee alsnog een straf uit te delen.
Posts: 489
@ patrick, ik ben helemaal niet akkoord met jou ! Hoewel het weeral oude koeien zijn die je uit de gracht haalt wil ik toch even reageren ! Hamilton werd bestraft omdat hij onmiddellijk terug in de slipstream van Kimi ging rijden en daaruit duidelijk voordeel haalde.
Posts: 414
Patrickl heeft wel degelijk gelijk. Met de toen geldende regels deed Hamilton niets verkeerd, dat ze de regels daarna veranderd hebben, sja....
Posts: 2.181
Janbart@
Toen was er nog geen regel die dat verbiedt,later na de actie van hamilton wel..
Posts: 3.471
En weer heeft iedereen commentaar op Alonso... Die stewards hebben hem die straf gegeven voordat ze de SC de baan opstuurden, gewoon om hem terug te pakken op zijn reactie na Valencia! Echt een zielige vertoning weer van de FIA! Ze hadden Alonso zijn straf allang kunnen geven net nadat hij Kubica inhaalde, maar nee! En ja, ik ben gefrustreerd over de race van Alonso, maar ik vind het allemaal wel ERG toevallig.
Posts: 2.181
Het zit echt niet mee!
Posts: 412
vond het wel leuk
Posts: 331
eigen schuld dikke bult,dit leer hem eens hoe het wel moet,niet te snel commentaar leveren eerst nadenken voor dat je actie onderneemt.
mclaren 1
Posts: 770
jullie vergeten dat alonso al compleet naast kubica reed.
volgens mij is dan de regel dat je die coureur de ruimte moet geven.
Posts: 3.471
Daarom ben ik ook zo kwaad dat ze Fernando alsnog gestraft hebben. Zelfs nadat Kubica de race moest verlaten kwamen ze met een straf...
Posts: 2.181
Volgens mij vergeten jullie dat hij daarmee een positie heeft gewonnen.
Er was niets aan de hand als de positie terug aan kubica had gegeven.
Posts: 11.414
Kijk voor de gein dat stukje van Raikkonen vs Hamilton in Spa 2008 nog even terug. Hamilton was er toen ook \"voorbij\".
Posts: 2.181
Hamilton gaf wel de plek terug en toch werd met 25sec. bestraft.
Posts: 489
@ Fusy, oude koeien... Hamilton werd bestraft omdat hij erna onmiddellijk in de slipstream van Kimi ging rijden en daaruit voordeel haalde.. hij werd niet bestraft voor zijn inhaalactie..
Posts: 11.414
Ja Janbart, Hamilton kwam er nets als Alonso voor en gaf de plek terug. Alsnog kreeg hij een straf. Zelfs nadat de raceleiding tijdens de race nog zei dat hij het zo goed opgelost had!
Laat staan wat er gebeurt was als hij er gewoon voor was blijven zitten zoals Alonso nu deed.
Posts: 2.181
Janbart@
Toen was er nog geen regel die dat verbiedt om in de sliptream te blijven,en eerlijk zijn de straf was gewoon ongepast..
Posts: 562
Mensen die denken dat de FIA hem terugpakt zijn niet goed wijs! Waarom zouden ze dat doen? Elke rijder heeft wel eens commentaar. Als ze hem echt wilden terugpakken, hadden ze hem toen wel gestraft. Ze hebben het daarbij gelaten, dus dat is voor hun af.
Hetgene waar het hier om gaat, is dat er is afgesproken dat zodra je voordeel ondervindt van een inhaalactie, terwijl je afsnijdt, je de plek terug moet geven. Anders krijg je gewoon een straf. Daarbij opgeteld komt ook nog eens het feit dat Alonso vorige race riep dat hij vondt dat mensen de regels moesten kennen, maar nu kent hij ze zelf niet!
Dat vindt ik pas onsportief.
Posts: 3.471
Hij zat al naast Kubica, die hem het gras op drong! Had Alonso gewoon moeten blijven rijden en zo in de zijkant van Kubica moeten vliegen?
Posts: 11.414
Nee, hij had niet tegen Kubica aan moeten rijden. De baan afsteken was inderdaad de enige optie, maar daarna had hij die plek terug moeten geven.
Posts: 489
Hij had inderdaad beter gewoon de plek teruggegeven..
Posts: 2.181
Daar zijn we met elkaar eens..
Posts: 2.049
Ja, je moet goed weten dat hij niet de straf kreeg voor het afsnijden van de bocht zelf, maar voor het niet teruggeven van de positie. Alonso zat er misschien nipt voorbij, maar Kubica had duidelijk de binnenkant van de bocht en dan moet je als inhalende coureur maar vertragen. Het is een terechte beslissing. Jammer voor hem dat de SC uit moest komen (terecht ook; die brokstukken in het midden van het snelle stuk waren erg gevaarlijk), maar dat is nu eenmaal zo.
Posts: 3.471
Safety car is gewoon gepland in de periode dat Alonso zijn drive throught kreeg... Want die zooi van die achtervleugel lag er al zeker 4 ronden!
Posts: 3.471
En de FIA had hem allang een straf kunnen geven net nadat ie Kubica had ingehaald.
Posts: 11.414
Ze hadden die straf ook meteen kunnen inlossen. Hadden ze maar niet moeten gaan klagen tegen de race leiding.
Posts: 2.049
Ik denk ook dat Ferrari bijgedragen heeft aan de tragere beslissingstijd door zich nog te gaan verdedigen.
Posts: 11.414
en zoals iemand anders suggereerde, misschien probeerden ze wel expres om de boel te rekken net zo lang totdat Alonso genoeg voorsprong had ...
Posts: 2.181
Dat was niet zo\'n goed idee want zo veel sneller was hij niet ..
Posts: 2.181
En er zat niemand tussen die de boel daar kon ophouden.
Posts: 770
@fusy: Alonso kon nergens meer naar toe. Kubica had
hem de ruimte moeten geven. waarom is Kubica hier niet voor gestraft terwijl er coureurs hier in verleden wel voor gestraft zijn ? Als Kubica hem de ruimte had gegeven was Alonso hem ook gepasseerd
wat Kubica deed was een David Couldhardje...
het hoofprobleem zit \'m in de FIA-leiding, die hebben hun shit
echt niet voor elkaar,
Posts: 2.181
Met ruimt geven bedoel je dat kubica aan de kant voor alonso moet gaan??
wij hebben het over race,dat manouvre was niet nodig alonso was veel sneller dan kubica die vroeg of later hem kon passeren,alleen spelde geduld niet bij alonso dan ga je forceren.
Posts: 2.181
Maar ik ben wel met je eens dat FIA-Leiding hun zakjes niet voor elkaar hebben...
Posts: 1.725
Als ze bij de FIA het reglement tot op de letter willen volgen dan kan je een straf geven ja, maar (wederom) door de safety car wordt de straf veel te zwaar.
Posts: 2.049
Daar kan de FIA ook niets aan doen. De straf is gegeven voor het overtreden van de regels. Factoren die buiten de overtreding staan mogen nooit meegeteld worden. Dit kun je zien als het tegenovergestelde als het gevalletje Hamilton: Hamilton kon er ook niets aan doen dat Kobayashi iedereen ophielt en zodoende genoeg uitliep dat em geen nadeel had wat positie betreft. Het is maar hoe de dobbelstenen vallen.
Posts: 7
het zijn altijd slechte reacties over alonso er zijn wel meer dingen die fout gaan maar omdat alonso zegt na valencia \'race is gemanupileert\' gelijk dikke reacties hier op deze site er is tog een regel dat je tijdens de safty car ook een drive trough mag doen of niet da? ik vind weel beetje kansloos van de fia dat ze nog na het uitvallen van kubica ook alonso laten wachten op de safty car en dan pas drive trough zielig...
Posts: 11.414
De \"dikke\" reacties komen van de die hard Alonso fans. Een normale F1 fan snapt echt wel dat je geen auto\'s over het gras mag inhalen.
Je mag tijdens de safety car geen drive through inlossen. Dat geldt voor iedereen.
Alonso heeft extreem pech dat eerst Kubica uitvalt en dat vervoglens de safety car naar buiten gaat. Hij heeft het echte compleet aan zichzelf te danken dat hij die plek niet gewoon terug gaf (en dan de volgende bocht er ook niet langs).
Posts: 2.181
Dat was alonso\'s fout.
Posts: 117
Er is een regel dat je de straf die je krijgt niet tijdens de SC mag inlossen!
Teamleiding had Alonso moeten melden dat hij die plaats had terug moest geven. Straf is terecht! Dat de straf te laat was gegeven is ook waar maar die straf van Hamilon vorige race was ook te laat. Toen hoorde je alle Ferrarifans zeggen dat de FIA dom was en te laat hadden gehandeld. Nu is het de FIA die weer te laat handelt maar nu ten nadele is van Ferrari ( achteraf ). Als de SC niet was gekomen en hij had nog 5 seconde uitgelopen op de nr 6 had je er niemand over gehoord. Toch krom hoe sommige mensen niet tegen hun verlies kunnen. Ik hou van F1 die tot het einde spannend is en blijft maar blijf wel realistisch! Ook al ben je fan van 1 team of rijder blijf realistisch.
Posts: 2.181
Idd.
Posts: 116
Zoals jullie je niet meer herinneren was er in Suzuka 2005 het volgende gaande.
1. Alonso zet z\'n auto naast Klien om hem in te halen aan de buitenkant van de Casino triagle chicane.
2. Alonso lukt het niet om Klien te passeren (Klien geeft hem geen genoeg ruimte), snijdt de chicane af en passeert Klien.
3. Alonso laat Klien voorbij op het start finish rechte stuk.
4. Alonso haalt Klien in in bocht 1. (de eerst volgende bocht)
Vervang je Klien voor Kubica verschilt er niet zo veel. Behalve dat Alonso de positie van Kubica niet terug gaf. Het volgende verklaard waarom Alonso dat niet deed.
Terug naar Suzuka 2005
5. Alonso haal Schumacher in en krijgt ronden later te horen dat hij Klien moet laten passeren.
6. Alonso laat Klien weer passeren. (Hij heeft Schumacher ook voorbijgelaten).
7. Race control ANNULEERT de instructie dat Alonso Klien moet laten passeren, maar het is al te laat. Het is al gebeurd.
Race control (de stewards) is inconsequent.
Een Safety Car inhalen kost je een zwarte vlag. En 5 seconden straf komt helemaal niet in het FIA regelboek voor.
Posts: 11.414
In Suzuka gaf Alonso zijn plek terug. Dat had hij nu dus ook gewoon moeten doen.
Dat ze Alonso dan nog een keer extra straffen voor het meteen daarna inhalen herhaalden ze later voor Hamilton. Alhoewel ze bij Alonso dus inderdaad ook aangaven dat dat niet had gehoeven.
De stewards kunnen zelf bepalen welke straffen ze geven. Aan het eind van de race (na het horen van de betrokkenen) kunnen ze een hele batterij aan verschillende straffen uitdelen. Geldboetes, reprimandes, diskwalififcaties, uitsluitingen en dus ook tijdstraffen naar wens.
Staat gewoon allemaal in de regels (International Sporting Code).
Die straf voor Alonso werd toen inderdaad niet als terecht gezien, maar bij Hamilton gaven ze diezelfde straf wel (Spa 2008).
Posts: 34
Laten we verder niet teveel tekst meer gebruiken over Alonso en Ferrari, die zijn immers alweer gezien voor dit seizoen. (volgend seizoen word ook niks maar dat zien we dan wel weer) Of Ferrari moet een echte coureur contracteren!!!!
Maar laten wij ons richten op de echte kanshebbers, scheelt heel veel berichten.
Posts: 489
Schuinesloot, ik denk dat er IETS SCHUIN ZIT IN JE VERSTAND ! Verder zal ik aan U vanaf heden geen woorden meer vuil maken..
Als je wil discussiëren, doe dat dan op een beschaafde en zoveel mogelijk objectieve manier... anders blijf je beter weg van deze website. Dank bij voorbaat.
Posts: 414
@Janbart, volg jij je eigen advies maar op. Probeer de mening van een ander ook eens een keer te respecteren! Ik kreeg laatst ook al zo\'n rare reactie van je dat ik maar een hondje moest kopen en in de speeltuin gaan spelen! Lekker beschaafd hoor!! En dat praat altijd over objectief reageren, man laat me lachen! Als je last hebt van bepaalde reacties waarom lees je ze dan? Verder lijken mij de mensen bij F1today zelf wel in staat om te bepalen of mensen hier wel of niet welkom zijn, dat hoef jij i.i.g. niet te doen.
Posts: 2.181
:)
Posts: 9.253
Ik zag gelijkenissen met de inhaalactie van Lewis op Kimi Spa 2008. Hamilton gaf toen zijn plek terug en viel daarna direct weer aan, wat hem op een tijdstraf kwam te staan. Alonso weet dat. Wel apart dat hij in 2005 door de wedstrijdleiding (vrijwel direct) terug werd gefloten en nu een straf kreeg. Wat rijdt Alonso toch slordig dit jaar!
Posts: 2.181
Ik ook,had meteen gezegd!!
Posts: 489
Als Alonso een goeie start gemaakt had zou dit allemaal niet gebeurd zijn. Ik ben een Alonso-fan maar ik vind net zoals bepaalde mensen hierboven dat hij dit jaar wel erg veel fouten maakt.. Het is een discutabele situatie...Coulthard beschreef het als een \'racing incident\'.. ik weet het niet...
Ik weet één ding, ik zou niet graag steward zijn..
Posts: 8.004
Mooi en eerlijk geproken, het zal wel een beetje pijn doen dit erneer te zetten :) Geloof het of niet maar ik wens je je sucses van harte toe met Ferarri want het zit ze, door eigen schuld of niet, enorm tegen dit seizoen. En ik als McLaren fan vind de srtijdt Ferrari mcLaren leuker als die nu met /red Bull gaande is.
Posts: 2.181
Ja toen waren echter meet spannend gevechten,alles stond er op het spel,Als mclaren fan hoop ik dat ferrari zich herstel..
Posts: 2.181
Volgende jaar misschien...
Posts: 1.650
Tja Fernando heeft nog veel geluk gehad dit jaar. Had misschien direct de plaats moeten teruggeven en hem nadien weer inhalen want de Ferrari was sneller. Toch vind ik het erg jammer dat er terug op het verkeerde moment een SC kwam. Ferrari heeft echt pech dit jaar en Mc Laren des te meer geluk. Misschien keert het wel eens. Martin Brundle en David Coulthard vinden de straf die hij voor dit incident kreeg te zwaar zeker toen Kubica uit de race was verdwenen maar wat hadde de stewards moeten doen ? Misschien wat sneller beslissen ?
De Redbulls waren ongenaakbaar snel; Mc Laren en Ferrari even snel en dan de rest.
De leiding van Ferrari had moeten advisren om de positie terug te geven volgens mij. Tja nu mogen ze het kampioenschap zeker op hun buik schrijven.
Posts: 489
Ik ben volledig akkoord met je Werner.
Posts: 11.414
Wat heeft McLaren nou voor geluk bij die safety car? Vettel was de enige die geluk had met die safety car.
Het is inderdaad wel triest dat Alonso weer zoveel pech heeft met die safety car.
Eigenlijk oneerlijk dat je niet meteen je drive through straf mag uitzitten terwijl de anderen wel een pitstop mogen maken.
Posts: 1.725
Welk geluk ze hebben bij de safety car?? Ik weet niet of je het weet maar er bestaat zoiets als een WK-stand waar ook andere teams in staan. Als een van je naaste concurrenten voor de zoveelste keer ongeluk hebben dan heb jij geluk.
Posts: 11.414
Alonso kreeg een drive through penalty en er zat een hele rij auto\'s dicht achter Kubica. Button, Barrichello, Kobayashi, Schumacher, Sutil, Hulkenberg en Petrov zitten allemaal binnen 20 seconden van Alonso vlak voor de safety car.
Zonder die safety car was Alonso dus ook buiten de punten terug gevallen. Dan had hij waarschijnlijk net achter Petrov gezeten.
Posts: 333
Ik weet het niet, maar ik vind dat Fernando, nu verdacht veel steken laat vallen. Wat is er toch aan de hand,.. teveel negativiteit en helemaal niet meer prestatie gericht. Alonso praat teveel over Redbull en we verliezen toch, hij moet zich meer gaan concentreren op de race zelf en proberen ondanks zijn onmacht toch te maximaliseren. Goh, nog even en er blijven nog alleen maar Mclaren fans over. Ziet er dit jaar naar uit dat Lewis, ondanks de RedBull dominantie het kampioenschap zal winnen...
Posts: 2.181
Ik heb het idee dat alonso bezig is met alles behalf race..
Posts: 51
Wat mis ik een kimi raikkonen bij ferrari.
Ik wil niet massa afzeiken, maar tjonge jonge massa was zooooooooooooooo veel beter dan kimi volgens velen hier.
Ik zie die hele baby massa niet eens als ik formule1 rijd.
Het is een schande dat ze massa voortrokken op kimi.
Ferrari had beter moeten nadenken en Kimi Raikkonen & Fernando Alonso moeten hebben voor dit jaar.
Posts: 1.725
Als er 1 Ferrari rijder stond te knoeien vandaag dan was het Alonso wel. Kwam slecht weg (voor de zoveelste keer dit seizoen) en had daardoor ook nog eens een aanrijding met Massa. Je kan zeggen wat je wilt maar Raikkonen en Massa waren een ijzersterk duo in de 3 jaar dat ze samen reden. Er was altijd wel een van de 2 die presteerde, ook als de wagen wat minder was. (Raikkonen 2007 en deels 2009 (geen enkele rijder haalde meer punten in het middelste gedeelte van het seizoen), Massa 2008 en deels 2009 (stond 5de na beide BrawnGP\'s en beide Red Bull\'s voor zijn ongeluk)
Posts: 1.650
Tja ze hadden inderdaad beter Kimi gehouden maar tov Massa zou dat niet netjes zijn geweest natuurlijk. Toch geloof ik ook dat Kimi het beter had gedaan dit jaar met deze wagen.
Wat Fernando betreft : deze heeft inderdaad al veel steken laten vallen. Bij de start heeft hij alles verloren; kwam achter de tragere Renault en Mercedes terecht en het vervolg kennen we.
Ik vind het zonde dat \"mijn\" team zo weinig kan verzilveren want ze hebben geen slechte wagen. Hun wagen is net zo goed als die van Mc Laren en zie waar zij staan...
Volgens mij heeft de leiding een cruciale fout gemaakt door Alonso te laten verder rijden ipv zijn positie terug te geven.
Posts: 2.181
Ik wist wel dat niet zo\'n goed zet was om kimi aan de kant te zetten voor alonso,want voor mij is alonso niet veel beter dan kimi...
Posts: 31
Dank u fryslan 001 voor de support voor the iceman . Dat denk ik al vanaf het moment dat kimi werd \"ontslagen\". And thx alonso no points again .....good job!!!!!
Posts: 1.650
Ik las zopas dat de leiding van Ferrari de FIA had gevraagd of ze de positie moesten teruggeven maar op het moment dat zij antwoord kregen was Kubica uit de race...
Het moet allemaal veel sneller, die beslissingen van de Fia !
Posts: 1.650
Las op een andere site dat Alonso en Massa verreweg de snelste tijden reden. Toch echt balen terug !
Posts: 2.181
Hij had nieuwe banden!
Posts: 1.650
Alonso : 1.30 874
Massa : 1.31.646
Posts: 489
Is normaal als je in trager \'verkeer\' zit..
Posts: 2.049
Zeg totaal niets aangezien beide heren vlak voor het einde van de race nieuwe banden moesten halen.
Posts: 1.650
Ik weet wel dat je moet relativeren maar feit is dat ze wèl degelijk een goeie wagen hebben.
Met een slechte wagen kun je dat niet !
Posts: 2.181
;) tja wat moet je nog zeggen.
Posts: 1.650
Ik las juist een interview met Lewis die toegeeft dat ze geluk hadden. Hij zegt dat ze niet de snelheid hadden van Red Bull en Ferrari en misschien zelfs niet van Mercedes...
Dit is sportief om dat toe te geven.
Posts: 489
Misschien, maar wat hij zegt gaat over het team... als hij eens een persoonlijke fout toegeeft zal ik dit pas positief beamen..
Posts: 11.414
Volgens mij vorige race nog waar hij aangaf dat hij zijn tweede run in Q3 verprutst had (nou was dat ook wel overduidelijk, maar toch).
Posts: 1.650
In een interview met Alonso zegt hij dat zijn wagen heel erg goed was. \"Op het moment dat ik vrije baan had, was ik aan \"het vliegen\"\". Hij gelooft nog altijd in het kampioenschap maar dat lijkt me wat optimistisch.
Hopenlijk krijgen ze eens wat minder te maken met pech want de laatste races zijn echt geen weergave van hun potentieel.
Posts: 1.650
Eens hij voorbij Kubica was, was hij echt ook heel erg snel...
Posts: 11.414
Dat viel nou ook wel weer mee. Webber vergroot in die paar ronden het gat met 8 seconden en hamilton met 6 seconden. Zelfs Button is sneller dan Alonso.