user icon

Tost betreurt gemiste kans Toro Rosso in Monaco

  • Gepubliceerd op 03 jun 2016 09:59
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Scuderia Toro Rosso scoorde in Monaco vier puntjes middels een achtste plaats van Carlos Sainz, maar die oogst had veel groter kunnen zijn. Dat gevoel overheerst bij teambaas Franz Tost. Force India maakte wel optimaal gebruik van de omstandigheden en wipte over Toro Rosso heen in de stand bij de constructeurs.

Tost: "Het is erg teleurstellend dat we de race afsloten met Carlos op de achtste plek en verder niets, want we weten dat we over een pakket beschikken waarmee de top vijf zeker tot de mogelijkheden behoorde. De belangrijkste oorzaak voor dit resultaat was de eerste pitstop, waar we twee seconden verloren. Daardoor konden Sergio Perez, Sebastian Vettel en Nico Hülkenberg ons voorbij gaan."

"Carlos sloot aan in het rijtje en kon verder niks uitrichten. Het was een solide race van zijn kant, zijn performance was goed. Bij Daniil Kvyat hadden we bij de start een software-probleem en later botste hij op een andere rijder, waardoor hij de finish niet haalde. We hadden veel meer van dit weekend verwacht en moeten meer geconcentreerd zijn om in de komende races geen fouten te begaan."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Ja de bekende achilleshiel van STR de pitstop. Jongens start eens met serieuze trainingen hierop, blijkbaar zijn de huidige trainingen niet voldoende. Kijk eens naar Williams, die hebben dit probleem perfect opgelost en zijn het snelste van allemaal.

    • + 3
    • 3 jun 2016 - 10:09
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      Gaat het bij RBR beter dan?

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 10:13
    • Hij zegt toch niet dat het bij RBR beter gaat....of lees jij iets wat ik over het hoofd heb gezien.

      • + 5
      • 3 jun 2016 - 10:23
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      @DUTCHF1.
      Hij haalt toch ook Williams er bij of zie jij wat over het hoofd

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 10:27
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      En trouwens,Gaat het beter bij RBR was een vraag er staat een vraagteken achter

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 10:29
    • Drama team is STR,,, wat pitstops betreft ...

      Ps. Verstappen was afgelopen zondag top vijf wat snelste pitstop betreft... Domme fout van het team doet daar verder niks aan af.. Je moet je pas zorgen maken als het structureel is ,zoals bij STR ...

      • + 2
      • 3 jun 2016 - 10:29
    • Klopt dat hij Williams er bij haalt.....maar RBR lees ik nergens.

      • + 2
      • 3 jun 2016 - 10:30
    • neor2

      Posts: 1.523

      @Boer Gijs:

      RBR doet het zeker beter. Monaco was een fout van de mensen aan de pitmuur, niet van de pitcrew.

      • + 3
      • 3 jun 2016 - 10:51
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Waar Williams dit seizoen continue de snelste pitstops realiseert, schommelt RBR rond de 4e en 5e plek. Voorwaar ook niet slecht lijkt me. Monaco was een uitzondering. Daar mag je een team niet op afrekenen vind ik. STR daarentegen behoort met hun pitstops steevast tot de hekkensluiters. Geen idee waarom dat is. Maar dat daar kansen voor verbetering liggen is evident.

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 10:55
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      Begrijpend lezen is hier voor de meesten hier erg moeilijk ,het was een vraag ????????
      vraagteken toch?

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 11:20
    • BenPon

      Posts: 418

      Relax

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 11:33
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @boer gijs: jij stelt die vraag om een reactie uit te lokken, omdat jij vind dat het bij RB niet beter gaat. Je krijgt reactie, en onderbouwd ook nog. Dan moet je niet zo verontwaardigt doen en zeggen dat de meeste mensen niet begrijpend kunnen lezen.

      • + 3
      • 3 jun 2016 - 12:47
  • STR gaat dit jaar voor P8 strijden met haas samen.
    renault lijkt me geen bedreiging voor STR

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 10:20
  • Carlos reed solide, laat dat 'race' maar weg... Op safe je rondjes "draaien" noem ik géén racen, met die auto ,ondanks de matige pitstop, op een rondje gezet worden is triest....

    • + 5
    • 3 jun 2016 - 10:21
    • Eens Bschuit... Maar pas op hoor. Als je Sainz zo durft te analyseren, loop je kans op tikjes met de liniaal van enkele D66-achtige schoolmeesters op dit forum. Gelijk hebben en in je recht staan maakt niet uit... Enkel zij bepalen de norm.

      • + 2
      • 3 jun 2016 - 10:37
    • Ook eens met Beschuit hoor @Wacht Even

      Heb jij elke dag zo lang nodig om van je ochtendhumeur af te komen of ben je net gestopt met roken ofzo?

      • + 2
      • 3 jun 2016 - 10:53
    • s ochtens heeft Wacht Even wat tijd nodig.....

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 11:04
    • Sainz en Ricciardo roken...hun bandjes harder op dan Max ;-)

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 11:05
    • Hee Bill, ik lees tenminste wel eerst de artikelen in plaats van in het engels dezelfde inhoud als nieuws te brengen in mijn posts... ;-)

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 11:07
    • ouwe koeien Wacht Even, ouwe koeien...... ;-)

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 13:25
    • lambo4all

      Posts: 166

      Tja, in de snelste wagen van het veld een Sauber en twee Manors inhalen op een drijfnat Monaco om je wagen vervolgens halverwege de race voor de derde keer dit weekend in de muur parkeren is ook een kunst..

      Maar even serieus, herinner je hoelang Max achter Gutierrez zat? een matige rijder in een Haas. vs Max in de snelste wagen van het veld.

      Carlos in een TR, minste pk's van het hele veld vs Een Force India die op pace zeer vergelijkbaar is, véél meer pk's heeft bestuurd door een zeer ervaren goede Hulkenberg.

      Ik denk dat ik wel weet met welke van deze twee de bazen het meest tevreden waren na Monaco, en jij weet dat ook.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 18:41
  • "Carlos sloot aan in het rijtje en kon verder niks uitrichten". Maar als je zelf beweert dat je net zo goed bent als je voormalig teamgenoot, die vorig jaar in Monaco wel wat kon uitrichten, dan spreek je jezelf tegen of het is grootspraak.

    • + 2
    • 3 jun 2016 - 10:46
    • gazoom

      Posts: 78

      Het is in Monaco wel een dunne lijn natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik heb Max absoluut hoger zitten dan Carlos. Maar Carlos brengt zijn wagen uiteindelijk wel over de streep, dat is Max in Monaco nog niet gelukt, jammer genoeg.

      Eigenlijk is het probleem met Sainz dat hij gewoon minder goed is in inhalen. Zodra hij vastzit achter iemand heeft hij minimaal 8 ronden nodig om erlangs te komen, vaak met blokkerende wielen en alles er op en eraan. Max is daar veel beter in. Maar uiteindelijk gaat het om de knikkers, in de vorm van punten aan het eind van de race. En op dat vlak staat Carlos in Monaco op +5, en Max op 0.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 10:52
    • Gelukkig is Monaco niet de enige race die mee telt en is de puntenstand op de andere circuits toch wel wat anders.

      • + 1
      • 3 jun 2016 - 11:21
    • Maar, hij is wel uit de vangrail gebleven... en dat is ook wat waard.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 11:25
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Sjoemelsoftware, ik denk dat daar ook de teleurstelling vandaan kwam. Sainz kan niet inhalen en Kvyat blijft maar brokken maken.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 12:35
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @ gazoom: beter in een paar races veel punten en een paar races minder uitrijden, dan meehobbelen in de middenmoot.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 12:53
    • gazoom

      Posts: 78

      We hebben het over STR he? Niet over RB. Die zitten standaard in de middenmoot en hebben MB, Ferrari, RB, Williams en FI voor zich. Dat zijn dus al 10 wagens die in principe sneller zijn dan STR. Dan mag je met een plek tussen 6 en 10 toch echt tevreden zijn hoor. Ik vind de prestatie van Carlos niet zorgwekkend, ik zou als Tost zijnde me drukker maken over Kvyat. Die is nu het spoor toch echt definitief bijster...

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 13:19
  • Lemmens

    Posts: 273

    Herr Franz blijft eromheen draaien. Maar hij kan moeilijk zeggen dat KYA het verklooit heeft
    En dat SAI weer niet bij machte was om aantevallen.

    • + 4
    • 3 jun 2016 - 11:03
  • 500PK

    Posts: 138

    @Lambo4all

    Wat is je punt nou eigenlijk?

    Je wil beweren dat Sainz een topper is ofzo?

    Je werd zeker heel blij dat Max even terug op aarde is?

    Kansloos figuur.

    • + 0
    • 4 jun 2016 - 05:04
    • lambo4all

      Posts: 166

      Dat Sainz een prima race reed en niet veel meer had kunnen doen.

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 15:41
  • 500PK

    Posts: 138

    Ja echt een prima race hoor...op plaats 6 beginnen en op plaats 8 eindigen.

    • + 0
    • 4 jun 2016 - 15:52

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 392
  • Podiums 2
  • Grand Prix 123
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park