user icon

Nasr en Ericsson kibbelen door over aanrijding

  • Gepubliceerd op 01 jun 2016 09:59
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Sauber-coureurs Felipe Nasr en Marcus Ericsson hebben hun aanvaring in Monaco nog niet achter zich gelaten. Het tweetal botste in het prinsdom op elkaar, wat voor beiden einde wedstrijd betekende. Teambaas Monisha Kaltenborn noemde het onacceptabel en hield beide rijders aansprakelijk. Nasr en Ericsson kibbelen vrolijk verder over de schuldvraag.

"Het team kon alle data zien, dus ze wisten ook dat ik problemen had om de banden op temperatuur te brengen en de motor sputterde tegen", begint Nasr. "Zodra dat was opgelost, was de snelheid er en was er geen reden meer om van positie te ruilen. Ik kreeg de opdracht wel, maar ik was het daar op dat moment niet mee eens. Marcus is vorig jaar ook twee keer opgedragen om voor mij aan de kant te gaan, dat deed hij toen ook niet. Dat heeft het vertrouwen geschaad."

"Het team zou hem daarop aan moeten spreken. We zijn een team, we zijn teamgenoten, we zouden moeten samenwerken. Verder heb ik er weinig over te zeggen. Ik heb niets tegen Marcus. Het is vrij eenvoudig om te analyseren wat hij gedaan heeft in Monaco."

Ericsson geeft een andere lezing. "Ik haalde Felipe met drie, vier seconden per rondje in. Toen ik klem kwam te zitten achter hem vroeg ik het team wat we gingen doen. Ze vertelden me dat ze hem de opdracht zouden geven om aan de kant te gaan. Dat hoorde ik wel zeven, acht rondjes lang. Daarop besloot ik om er zelf maar voor te gaan. Mijn engineer gaf daar toestemming voor. Dit had voorkomen kunnen worden als hij de orders had opgevolgd."

De Zweed voegde er wel aan toe dat hij zich bij het team verontschuldigd heeft en dat hij in Canada een gesprek met Nasr wil om de lucht te klaren.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 12.637

    Gezellig daar....

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 10:02
  • Wat een sukkel. Dan haal je toch in voor de eerste bocht of aan het einde van de tunnel. Niet op het punt waar hij het probeerde..

    • + 1
    • 1 jun 2016 - 10:04
  • JV fan

    Posts: 2.089

    Maar samen in de persconferentie donderdag in Canada :P

    • + 2
    • 1 jun 2016 - 10:07
    • Goed idee! :-)

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 12:06
    • ben het met je een maar ik denk dat de basis ook mega stress geeft

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 12:45
    • +s dus eens

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 12:45
    • Daarnaast denk ik wat in het andere bericht stond dat monisha vergeet dat zei de aanstichter is van al deze ellende met 5 contracten vorig jaar en daarna bakken met geld betaald moest worden .

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 12:48
  • doet mij denken aan Max vs Carlos maar dan tandje erger haha....nu zullen die Sauber filmpjes met die 2 wel afgelopen zijn.

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 10:08
    • Moos

      Posts: 444

      Max reed er uiteindelijk toch ook tegenaan... Alleen eindigde het net niet in tranen. Wel in een pruillipje.

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 10:10
  • Moos

    Posts: 444

    Ik heb het niet meer haarfijn op m'n netvlies staan, maar zat Nasr ook niet vast achter een andere coureur? Ik vind het altijd wel mooi dat coureurs vinden dat ze er voorbij gelaten moeten worden, maar als je je teamgenoot niet kunt inhalen, waarom zou je dan wel degene die daarvoor rijdt in kunnen halen... En dat gezeur over dezelfde aerodynamica vind ik een non argument daarin. Als je daadwerkelijk 4 seconde sneller bent dan is dat een dusdanig verschil dat je ergens een aanval moet kunnen plaatsen.

    • + 1
    • 1 jun 2016 - 10:09
  • MaxKimi

    Posts: 199

    "Het team kon alle data zien, dus ze wisten ook dat ik problemen had om de banden op temperatuur te brengen en de motor sputterde tegen" Lijkt Sainz wel.

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 10:09
  • Er is er maar één schuldig en dat is Ericsson, hij deed een inhaalpoging op een punt waar het totaal niet kon en kegelde zichzelf én Nasr uit de race.
    Team orders of niet, het kon daar gewoon niet.

    • + 3
    • 1 jun 2016 - 10:13
  • Off Topic: Wanneer komt het nieuwsitem van Villeneuve over Verstappen? Kan ik nog popcorn en cola halen??

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 10:13
    • Op GP Update is het al te vinden. Wederom niet mals en dus een hoog vernakelijkheidsgehalte

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 10:23
    • @ SKIBEEST ben je me net voor ;)

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 10:25
    • Ik lees de stukjes van Villeneuve geeneens meer, zonde van mijn tijd.

      • + 1
      • 1 jun 2016 - 10:26
    • You called it :)

      • + 1
      • 1 jun 2016 - 10:44
    • Atlaz

      Posts: 748

      Wat een pannenkoek die Villeneuve. Hij laat zich wel kennen. Ik kan er eigenlijk wel om lachen.

      • + 0
      • 1 jun 2016 - 10:50
  • Ik hoor een hoop huilie huilie.

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 10:23
  • daarom

    Posts: 790

    Zullen ze toch echt brood van thuis mee moeten nemen want praten tijdens een etentje is het geld niet voor hahaha

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 11:29
  • De inhaal pogingen van zowel Kvyat en Ericson in die bocht waren wel zo olie dom. Daar kun je er gewoon niet voorbij dat moeten ze weten....

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 11:57
  • Lijkt me best lastig om nu een rijder flink op zijn donder te moeten geven terwijl je zo afhankelijk bent van al die miljoenen die beide rijders meebrengen ;)

    • + 0
    • 1 jun 2016 - 14:20

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park