Alonso nog niet volledig op zijn gemak in de McLaren

Fernando Alonso kwalificeerde zich als tiende voor de Grand Prix van Monaco, maar door de gridstraf van Kimi Raikkonen schuift de Spanjaard één plekje op. Toch is Alonso niet tevreden. Het vertrouwen in de MP4-31 is nog niet echt aanwezig.

"Het was ons doel om Q3 te halen, maar ik ben nog niet echt vertrouwd met de auto. Ik voel me niet perfect. Ik had te weinig vertrouwen om écht te kunnen pushen in de bochten."

Voorafgaand aan het weekend in Monaco had het team van McLaren hoge verwachtingen. Deze bleken toch iets te ambitieus. "Onze voorspellingen voorafgaand aan dit weekend waren iets té optimistisch. Laten we eerst maar eens kijken wat er zondag gebeurt."

"Het mag regenen, sneeuwen, het maakt me niet uit. Ik heb iets nodig om deze race wat actie te geven. De start wordt cruciaal, die bepaalt het verloop van de race. Hopelijk wordt de show interessant. Punten zijn het doel morgen."

Politik

Posts: 9.980

Als Mc Laren liefhebber vind ik het zo ontzettend jammer dat er vanuit de leiding steeds onrealistische verwachtingen worden geschept. Het is gewoon beschamend, als je na alle grote beloftes p13 en p10 kwalificeert. Zeg dan beter niets. Hoe goed is nou werkelijk het chassis en hoe slecht is nu ... [Lees verder]

  • 1
  • 28 mei 2016 - 17:38

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ik vrees al dat er in de eerste bocht St Devot iets zal gebeuren tussen beide Benzjes

    • + 0
    • 28 mei 2016 - 17:27
    • En zou het morgen regenen dan wordt het 1 grote loterij

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 17:28
    • Daarom verwacht ik ook dat Max bij regen vanuit de pitstraat start bij. Er gaat geheid wat gebeuren bij de start, Alonso is wel een hele goede starter trouwens!

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 18:31
    • Bij mij is dat geen vrees. Eerder hoop :) Spanje 2.0 ook al zit Verstappen er dan niet bij vooraan.Ben benieuwd, Verstappen gaat Alonso nog wel tegenkomen denk ik.

      • + 1
      • 28 mei 2016 - 19:08
  • Politik

    Posts: 9.980

    Als Mc Laren liefhebber vind ik het zo ontzettend jammer dat er vanuit de leiding steeds onrealistische verwachtingen worden geschept. Het is gewoon beschamend, als je na alle grote beloftes p13 en p10 kwalificeert. Zeg dan beter niets. Hoe goed is nou werkelijk het chassis en hoe slecht is nu werkelijk de motor?
    Conclusie: als het chassis echt top 3 was geweest, hadden ze allebei minimaal P5 - P6 gekwalificeerd.

    • + 1
    • 28 mei 2016 - 17:38
    • Veel hoogmoed bij de top van Mclaren, de coureurs zijn een stuk realistischer gelukkig!

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 18:33
    • Had nog gezegd dat het chassis nog niet goed genoeg was.... een laatste sector in barcelona valt echt niet 1 op 1 te vergelijken met monaco. Te veel variabelen.
      Wel jammer voor mc laren en de coureurs, niet voor boullier en ron

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 07:39
  • Dikkedop

    Posts: 793

    Maar wel het beste chassis......

    • + 1
    • 28 mei 2016 - 17:52
    • Niet overdrijven @DP,het 2e beste chassis van het veld (is volgens data allemaal aangetoond.... :p)

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 18:40
    • 2e beste chassis vraag ik me ook af... Dan kon hij wel pushen in de bochten lijkt me!

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 23:06
    • Dikkedop

      Posts: 793

      Haha chassis is gewoon ruk, McLaren praat tegen sponsors

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 23:44
  • En Ron Dennis nog roepen we kunnen hier Fer en merc verslaan keep on dreaming .

    • + 0
    • 28 mei 2016 - 18:02
    • Atlaz

      Posts: 748

      Misschien bedoelt ie als verslaggever... ;-)

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 18:07
    • Politik

      Posts: 9.980

      Mannen, ik begrijp de hilariteit. Maar ga a.u.b. niet overdrijven om je lolletje te versterken. Ron Dennis heeft nooit gezegd dat ze een beter chassis als Mercedes hebben.

      • + 1
      • 28 mei 2016 - 18:12
    • ''Ron Dennis heeft nooit gezegd dat ze een beter chassis als Mercedes hebben.''

      Nee dat niet,maar daar houdt dan ook alles mee op.

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 18:42
    • Politik

      Posts: 9.980

      Dank je DS, dat ik van JOU gelijk krijg.

      • + 0
      • 28 mei 2016 - 19:04
  • LimboF1

    Posts: 6.407

    Ik dacht toch dat ze zo een goed chassis hadden volgens Boullier??

    • + 0
    • 28 mei 2016 - 21:31
  • Alonso acht ik wel in staat om hier leuke dingen te laten zien.

    • + 0
    • 28 mei 2016 - 21:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar