user icon

Wéér geen Kaltenborn aanwezig

  • Gepubliceerd op 01 mei 2016 11:19
  • comments 20
  • Door: Remy Kock

Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn is dit weekend weer niet bij het team te vinden. 

Eerder dit seizoen doemden er al geruchten op dat de financiële moeilijkheden haar te veel waren geworden. Het over het algemeen goed geïnformeerde Zwitserse blad Blick meldt echter dat Kaltenborn niet in Sotsji is omdat ze voor haar zieke zoon moet zorgen. 

Wat ernstiger is, is dat Tim Malyon, het hoofd van Track-engineering van Sauber, het team heeft verlaten. Malyon zat pas sinds een paar maanden bij Sauber nadat hij voor Red Bull had gewerkt. Bij Sauber verving hij oudgediende Giampaolo Dall'Ara, die na 15 jaar in januari vertrok. 

"Dat we financiële problemen hebben is geen geheim. Het belangrijkste is dat we nog op de grid staan", zei de manager van Sauber, Beat Zehnder, in Sotsji. "We zijn hard aan het werk om alle problemen op te lossen, maar dat is niet bepaald makkelijk. De jaarlijkse kosten zijn torenhoog en we redden het op het moment niet met de sponsoren en de toedracht van Bernie."

Of Sauber zich door de rest van het seizoen weet te slaan is nog maar de vraag. "Voor die vraag moet je toch echt bij teambaas Monisha Kaltenborn zijn, ik heb het totaalplaatje niet", voegde Zehnder toe. 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • maxioos

    Posts: 1.663

    Besparing vliegtickets?

    • + 3
    • 1 mei 2016 - 11:37
    • Yep 2 tickets.

      • + 6
      • 1 mei 2016 - 11:52
    • Laten ze dan ookmaar op personeel besparen, hup Monisha eruit !

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 13:34
  • Mirani

    Posts: 2.890

    Ik vind het artikel een beetje ongelukkig, als ik eerlijk mag zijn.

    Verder is het toch te hopen dat Sauber op een of andere manier het toch redden kan. Meer auto's blijft toch beter en het team was ooit een goed team om je debuut te maken als coureur.

    • + 0
    • 1 mei 2016 - 11:44
  • Ik heb niets met M.K.
    Maar dat ze bij haar zieke zoon is is een acceptabel excuus.

    (maar daar kan ze dan ook maar beter blijven)

    • + 1
    • 1 mei 2016 - 11:45
  • Misschien is ze Mallaya aan het troosten, ergens in een appartement in Londen? ;-)

    • + -1
    • 1 mei 2016 - 11:50
    • Oeps... Ik reageerde direct op de kop van dit artikel en had dat stukje over haar zieke zoon nog niet gelezen!

      • + 1
      • 1 mei 2016 - 11:52
    • Gigi

      Posts: 2.193

      Wat is dat nu weer voor rare en suggestieve opmerking?
      Ik ben echt verre van fan van Monisha, maar dit hoeft nou ook weer niet.
      Bovendien wordt er een reden gegeven in het artikel: ze moet voor haar zieke zoon zorgen.

      • + 1
      • 1 mei 2016 - 11:52
    • keurig hersteld NBTT

      • + 2
      • 1 mei 2016 - 11:58
    • GIGI: het was een grapje dat ik maakte voordat ik gelezen had dat haar zoon ziek is. Maar ik zie dat jij exact tegelijk jouw bericht schreef met mijn tweede bericht. Dus jij kon nog niet weten hoe dat zat. Als Kaltenborn nu daadwerkelijk bij haar zieke zoon zit, dan is mijn grapje natuurlijk volkomen misplaatst. Vandaar dat ik meteen reageerde op mijn eigen bericht.

      Maar ik hou wel een slag om de arm, want we weten dat Monisha erg goed is in liegen (Sauber-gate, Giedo, 6 coureurs...)

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 12:00
  • jd2000

    Posts: 2.915

    Wat is er toch met Sauber gebeurd? Vroeger onder Peter Sauber was het een respectabel en degelijk team.

    • + 1
    • 1 mei 2016 - 11:54
    • Peter Sauber is niet weg, hij bezit nog steeds 2/3e van de aandelen en is nog steeds voorzitter van de raad van bestuur bij Sauber.

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 12:48
  • Dale U

    Posts: 811

    Ze heeft al vaker lopen "jokkebrokken", ik weet dat de Alfa dealers in Zwitserland koopzondag hebben, meer zeg ik niet.

    • + 2
    • 1 mei 2016 - 11:54
    • Ik neem aan dat ze niet over haar zoon die ziek is gaat "jokkebrokken." Dat zou echt schandalig zijn.

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 12:22
    • Ik hoop dat je gelijk hebt CAPTAIN SLOW, maar een kat in het nauw maakt nu eenmaal rare sprongen...

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 12:32
  • Waar en wanneer moet het eigenlijk zijn misgegaan? Te hoog van de toren blazen toen ze in 2012 subtop waren met Perez of te dure salarissen betaald aan Hulkenberg?

    • + 0
    • 1 mei 2016 - 11:58
  • Adjo83

    Posts: 904

    ....echter dat Kaltenborn niet in Sotsji is omdat ze voor haar zieke zoon moet zorgen.
    Wat ernstiger is, is dat Tim Malyon, het hoofd van Track-engineering van Sauber....

    @redactie
    sorry beetje raar omschreven aangezien niet aangegeven word hoe ziek de zoon is. Is het echt ernstiger dat Tim vertrokken is.....bij een griepje kan ik het me voorstellen echter staat dit niet beschreven. Miereneuken??? misschien wel...maar ook stukje respect toch

    • + 0
    • 1 mei 2016 - 12:14
  • Zij moet sowieso weg, geen Sponser die zich aan haar afspraken waagt. Het is de verdienste van giedo dat iedereen nou ziet dat ze tja .. Niet deugt

    • + 3
    • 1 mei 2016 - 12:17
    • Nu je het zegt: Giedo zou ook wel een goeie opvolger van Bernie zijn. ;-)

      • + 0
      • 1 mei 2016 - 12:33
  • daarom

    Posts: 756

    Die zit samen met Mallya ondergedoken hahaha

    • + 0
    • 1 mei 2016 - 18:30

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar