user icon

McLaren-Honda maakt het beste van lastige dag

  • Gepubliceerd op 18 maa 2016 14:27
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren heeft niets te klagen na de eerste dag van de Grand Prix van Australië. Coureurs Fernando Alonso en Jenson Button reden probleemloos hun rondjes en de Britse renstal bevindt zich daardoor in een goede uitgangspositie voor het weekend.

Button: "We hebben gedaan wat we konden in deze omstandigheden en we bevinden ons waarschijnlijk in een betere positie dan andere teams. Je kan ook in de regen genoeg testen. Natuurlijk willen we altijd meer doen, maar soms zit dat er niet in. We hebben het beste gemaakt van een lastige dag en het verging ons beter dan enkele andere teams. We zullen zien waartoe we morgen in staat zijn."

Alonso vult aan: "Soms als je bij een circuit arriveert voor een raceweekend stuit je op een positieve verrassing en soms op een negatieve verrassing. Vandaag was het een positieve verrassing voor ons, daar ben ik blij mee. We hebben min of meer ons hele programma voltooid, afgezien van enkele tests die we normaal in het droge wel hadden kunnen doen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Op mij maakte McLaren ook zeker een goede indruk. Ik ben erg benieuwd waar ze morgen staan.

    • + 1
    • 18 maa 2016 - 14:32
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Same here, mijn oude liefde begint weer aantrekkelijk te worden <3. Tuurlijk is het nooit uit geweest, maar elke relatie heeft zo zijn crisis :-)

      • + 1
      • 18 maa 2016 - 14:35
    • Ook al maakt ze mij het leven moeilijk, zitten we niet altijd op 1 lijn, ben ik geregeld teleurgesteld, komt de rook haar soms uit de oren.... toch blijf ik verliefd en vecht ik voor mijn relatie :-)

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 17:27
    • En als je haar toch ooit echt een keer zat bent is BRracing er altijd om haar te willen troosten;-)

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 18:32
  • z0mer

    Posts: 2.085

    Laten we hopen dat Renault, Red Bull, McLaren, Ferrari en Mercedes zo snel mogelijk dichterbij elkaar komen. Ik verlang echt naar de tijd dat je gewoon 4 of 5 auto's hebt die in de basis een race kunnen winnen. Ze moeten dan wel een keer stoppen met alle regels rigoureus te wijzigen, want dan valt het veld opnieuw uit elkaar.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 14:35
    • Alonso14

      Posts: 202

      2010 was zo een lekker jaar, waarbij ieder weekend iemand anders kon winnen! Ik hoop ook dat we dit in het loop van het jaar zullen gaan meemaken, maakt niks uit voor wie je bent, die spanning en hypercompetiviteit was werkelijk het beste.

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 14:42
  • Alonso14

    Posts: 202

    Hopelijk kunnen ze punten scoren zondag, pakken wat je pakken kan. Denk dat australie niet de juiste graadmeter gaat geven over de pikorde, bahrein is daarvoor een betere optie.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 14:37
    • Hoop echt dat Fernando op eigen kracht in de punten valt dit w-e

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 17:16
  • Buxoq

    Posts: 174

    Schijnbaar hebben Alonso en Button gezegd dat de motor flink verbetert is maar er nog niet helemaal is en dat de aerodynamica ook nog wat verbeterd moet worden.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 14:38
  • levi1700

    Posts: 8

    Alonso was maar een 1s langzamer als Hamilton, terwijl Hamilton zijn tijd op een veel drogere baan reed. Speedtraps doen niet veel onder tov de concurrentie. Banden komen snel op temp en chassis ziet er zeer stabiel uit tijdens Alonso's stint op vrij natte baan. Voorzichtig optimistisch hier.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 14:43
    • Waar heb jij de speedtrap resultaten van FP1 gevonden? (die van FP2 staan op de BBC, maar niet erg representatief)

      Kun je ze anders hier plaatsen?

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 15:16
    • Niiek

      Posts: 675

      @TURBO

      Alstu

      Tweet

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 19:16
    • Niiek

      Posts: 675

      Link naar 't twitteracount komt niet door, dan maar anders:

      nl.tinypic.com/view.php?pic=418bq&;s=9#.VuxLovnhDIU

      • + 1
      • 18 maa 2016 - 19:41
    • Er staat "Third FP3" boven de lijst, maar dat zal wel niet kloppen.

      Dank Niek. Ik kan je slechts een plusje geven voor de moeite. ;-)

      • + 0
      • 18 maa 2016 - 21:29
  • Dat zijn goede berichten. Als Mclaren op een redelijk niveau kan aanvangen in Melbourne ben ik ervan overtuigd dat gedurende het seizoen de stap naar de subtop gemaakt kan worden.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 15:16
  • Een positieve instelling is altijd gezond, ik hoop alleen dat ze zich niet mispakken aan de omstandigheden van vandaag. Zou uiteraard niet mogen...we hebben het hier nl over Mclaren.

    Toch denk ik dat het een hele uitdaging zal zijn om in Q1 te geraken.

    Ben benieuwd.

    • + 0
    • 18 maa 2016 - 15:41
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Q1 gaat ze wel lukken... Q3 wordt een stuk lastiger denk ik. ;-)

      • + 3
      • 18 maa 2016 - 16:05
    • Haha...amai, inderdaad. Q3 dus!
      You've got me there Big_El :)

      • + 1
      • 18 maa 2016 - 20:15
  • En daarom is het weer handig om ervaren rijders te hebben (kosten er buiten gelaten)... Ik heb er een klein beetje meer vertrouwen in dit jaar.

    • + 1
    • 18 maa 2016 - 23:37

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar