user icon
user icon

Verstappen zit vrijdag in de simulator in de STR11

  • Gepubliceerd op 11 feb 2016 08:24
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft een drukke week. De Nederlander is bij zijn team Scuderia Toro Rosso in Italië om zich voor te bereiden op komend seizoen. Vandaag heeft hij een medische keuring en vrijdag maakt hij voor het eerst kennis met de nieuwe STR11, zij het virtueel. Dan kruipt Verstappen namelijk in de simulator van Red Bull voor zijn eerste indrukken met de bolide voor 2016.

Max vertelde aan Verstappen.nl over zijn week: "Maandag had ik samen met Carlos opnames voor het team, voor de filmpjes die voorafgaand aan elke Grand Prix-weekend online komen. Dat was wel lachen! Dinsdag hebben we veel gesproken. Over onze doelstellingen, het concept achter de auto, de geboekte progressie en nieuwe onderdelen op de auto. Het ziet er allemaal spannend uit. Er was veel te vertellen en bespreken."

"We hebben twee stoeltjes gemaakt. Het team heeft dat snel voor elkaar gekregen, het ging allemaal prima. Als het schuim na ongeveer een kwartier hard is geworden, wordt het stoeltje bijgesneden en glad gemaakt om het perfect te krijgen. Dat heeft tijd nodig. Er is ook meteen gekeken naar de pedalen, de stuurhoogte en mijn zithoogte."

"Vrijdag zit ik bij Red Bull in de simulator en rijd ik voor de eerste keer met de nieuwe 2016-configuratie. De simulator benadert de werkelijkheid erg goed, dus ik ben benieuwd. Hoe het daadwerkelijk op het circuit zal gaan, is daarna afwachten. We hebben veel updates en zullen zien hoe ver die ons brengen."

"Het waren een paar intensieve maanden, waarin ik me fysiek heb voorbereid. Ik ben klaar voor het nieuwe seizoen, dat erg interessant wordt. Hopelijk kunnen we veel punten scoren. Ik kijk erg uit naar mijn tweede seizoen in de Formule 1!"

Reacties (11)

Login om te reageren
  • In het artikel staat "morgen heeft hij een medische keuring" .... moet echter zijn "vandaag heeft hij een medische keuring| ;) Tja, azijnzeiker dat ben ik deze ochtend

    • + 1
    • 11 feb 2016 - 08:48
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Alleen deze ochtend ;-)

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 09:11
    • @El SALVADOR, je ben de "punt" vergeten aan het einde van je zin. :-))

      • + 2
      • 11 feb 2016 - 09:41
    • " Vandaag heeft hij een medische keuring en vrijdag maakt hij voor het eerst kennis met de nieuwe STR11, zij het virtueel." waar jij de zin "morgen heeft hij een medische keuring" vandaan haalt zal altijd een vraagteken blijven op deze dag.

      • + 2
      • 11 feb 2016 - 11:11
    • @DTreath

      Waarschijnlijk omdat F1Today het heeft aangepast....dat is waar ik het vandaan heb gehaald

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 14:56
    • DBGates

      Posts: 2.365

      @Perestijn vind ik scherp gezien van je

      • + 0
      • 12 feb 2016 - 20:25
  • "We hebben veel updates" Dat geeft de burger moed. Kennelijk heeft Key toch nog velden gevonden waarin verbetering mogelijk is.

    • + 3
    • 11 feb 2016 - 09:46
    • We wachten het af. Ik hoop echt dat de nieuwe 2016 configuratie goed uitpakt voor STR.

      • + 2
      • 11 feb 2016 - 11:03
  • Rimmer

    Posts: 7.848

    Ben benieuwd. Ze hebben de simulator aangepast. Eerder kwam er te vaak een errror in beeld en sloeg hij vast. Vrijwel altijd omdat Max dingen deed die niet konden. Na afgelopen seizoen waren de software engineers overtuigd en hebben de sim aangepast. Het systeem denkt niet langer dat dingen niet kunnen en laat het maar begaan.
    De "ghost" is ook opnieuw geïnstalleerd en kan nu ook buitenom langskomen. Dit is gedaan voor Carlos zodat hij kan wennen "aan het eggie"

    • + 2
    • 11 feb 2016 - 11:03
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Hahahaaa!!! Ik zie het al letterlijk voor me, Carlos in de sim bezig met ghost Max die hem buitenom inhaalt, maakt niet uit waar ;-)

      • + 1
      • 11 feb 2016 - 14:21
  • manuel

    Posts: 2.946

    Ondanks het strakke schema door de verandering van de motor ( van Renault naar Ferrari) Deze beslissing had eigenlijk eerder moeten vallen. Hebben ze ook nog vele updates, dat is heel positief. Nieuwe versnellingsbak. Nieuwe simulator althans software etc. Ze zijn goed bezig en ben heel benieuwd hoe zich dit vertaald in tijden.

    • + 0
    • 11 feb 2016 - 11:48

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar