Red Bull-duo tevreden met startposities op harde band
- Gepubliceerd op 12 jun 2010 20:35
-
14
- Door: Robin Smeets
"We dachten dat we het ook op de harde band in de kwalificatie goed zouden presteren", vertelde Webber. "We wisten dat we kans maakten op een plaats op de eerste rij. McLaren staat op de zachtere band en ik denk dat wij het voordeel hebben van onze hardere compound."
"Echter, hier in Canada is de kans op een Safety-Car groot, waardoor er vanalles kan gebeuren in de race. Het wordt een lange race morgen en we staan weer in de top-drie."
Vettel eindigde de kwalificatie op de derde plaats. "Het was een vermakelijke laatste kwalificatiesessie. We reden naar buiten op de harde band en het duurde lang voordat ze optimaal werkten. Daardoor kon ik slechts één goede ronde rijden. Dat was natuurlijk geen perfecte timing, maar ik sta op de derde plaats en daarmee kan ik tervreden zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Ik begrijp deze keuze echt niet.
Posts: 18.535
Ik wel, die zachte band van Hamilton is al eens gebruikt geweest en die slijten naar verluid super snel. Vettel en Webber zouden na enkele ronden heavy fuel zomaar eens in het voordeel kunnen zijn.
Posts: 149
En dat zonder F-Duct! Ze hebben de schade goed weten te beperken met plaats 2 en 3. En wat betreft de banden. Ik begrijp de keuze wel, ze willen proberen om voor Mclaren te komen door in de race langer door te rijden. Mclaren zal niet lang met die zachte band kunnen rijden en dus eerder pit-stop maken. (Maar als morgen safety-car al meteen komt dan is Red Bull de sigaar, want Mclaren zal dan meteen naar hard gaan.
Posts: 5.397
Je hebt ook echt ontzettend veel aan die harde banden wanneer de race begint in de regen. Maar wie weet hebben ze geluk
Posts: 18.535
En hoe weet jij dat die race in de regen gaat starten?
Posts: 5.397
Dat weet ik niet. Maar ik beweer dat ook nergens te weten? Ik zeg dat ze er niets aan hebben WANNEER de race begint in de regen. En dat ze misschien wel geluk zullen hebben. Maar de weersvoorspellen liegen er niet om.
Posts: 2.049
Het is ook dat indien het gaat regenen morgen voor de race, dan moet iedereen beginnen op intermediates en dan heeft Red Bull dat voordeel helemaal niet meer.
Er zijn eigenlijk verschillende mogelijke situaties:
-Het gaat regenen voor de race en de baan blijft glad --> Iedereen switcht naar intermediates en Red Bull kan dag dag zeggen tegen haar voordeel op banden.
-Het gaat regenen voor de race, maar de baan droog op tijd op --> Hamilton is de klos, want het oh zo nodige rubber op de baan zal weggespoeld zijn en de baan zal ook kouder zijn. Hamilton zal het heel moeilijk dan hebben.
-Het regent niet voor de race: dan lijkt het mij een redelijk evenwichtige zaak en zal het afhangen van safety cars, regen tijdens de race en hoe men na de pitstops in het verkeer terechtkomt.
Posts: 2.788
Of, Hamilton komt na 5rondjes naar binnen voor de harde band. Ronde 6 een safety car. Ronde 15 een safety car en ronde 30 een safety car. En dan een pens regen eroverheen. En hoppa. HRT scoort hun 1e 1-2 in de geschiedenis.
Of ben ik nu teveel aan het speculeren?
Posts: 11.414
Sowieso gewoon wel geinig dat er nu eindelijk een keer een team voor andere banden gaat in de kwalificatie. Maar goed met de enorme vorosprong die Red Bull heeft in de kwalificatie kunnen ze ook wel een gokje nemen.
Ik heb ook meermalen horen zeggen dat het een twee stops race gaat worden. Dat zou ook weer eens wat anders zijn (in droog weer althans)
Posts: 10.089
dit is mooi man, beide andere strategie, word spannend
Posts: 2.181
Ja maar de strategie was veel te optmistisch,ze hebben alleen maar verloren...
Posts: 2.181
We moeten wel nemen dat bepaald geen verkeerd keuze is,maar dan moet wel droog blijven en hopen dat er geen safety car komt dan maken zitten zij goed denk ik..
Posts: 1.481
Het zal morgen heel moeilijk worden voor Red Bull om de overwinning te pakken, ze mogen blij zijn als ze deze posities behouden.
Het circuit is namelijk een circuit dat heel zwaar is voor de remmen, waar Red Bull al een paar keer problemen mee heeft gehad dit jaar (Australië, Spanje).
Ze moeten proberen bij Hamilton te blijven ondanks de verschrikkelijke racepace van de McLaren en hopen op betere pitstops/Safetycar/foutje, want als dat niet gebeurt, zie ik er geen overwinning in.
Posts: 696
Ik denk dat ze duidelijk in het voordeel zijn ten opzichte van de McLaren van Hamilton. Whitmarsh gaf zelf aan dat hun keuze eigenlijk een gok was. Want ze gaan er van uit dat er in de eerste 10 ronden een pace car situatie gaat ontstaan. De zachte banden gaan namelijk hoogstens 10 ronden mee. Dat betekent dat wanneer er geen pace car komt Hamilton na 10 ronden waarschijnlijk ergens op positie 10- 15 komt. Nu kun je redelijk inhalen op dit circuit, maar het gaat hem zeker tijd kosten. Daarom snap ik de keuze van McLaren niet, want volgens mij hadden ze geen gok nodig om grote kans te hebben op de overwinning. Maar goed, we zullen zien wat de race brengt. In ieder geval interessant om teams met verschillende strategien te zien.