VT3: Lewis Hamilton sluit laatste training als snelste af
- Gepubliceerd op 12 jun 2010 17:02
-
19
- Door: Robin Smeets
Enkele uren voor het begin van de laatste training bego het licht te druppelen op het circuit Gilles Villeneuve. Op het moment dat de sessie begon was het echter opgehouden met regenen, maar was het, vooral naast de ideale lijn, nog erg glad. Het duurde daardoor ook maar liefst 20 minuten voordat de eerste coureurs de baan opreden.
Lewis Hamilton was meteen al één van de snelste coureurs en stond bij de gehele training aan kop. Uiteindelijk wist de Brit een 1:16.259 uit zijn harde banden te persen. De zahte band was echter nog wat sneller dan Hamilton verbeterde de uiteindelijk snelste tijd tot een 1:16.058. Mark Webber eindigde de derde training 0.282 seconden achter Hamilton als tweede.
Fernando Alonso reed de derde tijd voor Ferrari, gevolgd door Michael Schumachter en Sebastian Vettel. Robert Kubica reed naar de zesde tijd, gevolgd door Adrian Sutil als zevende. Hierdoor staan er maar liefst zes verschillende teams bij de eerste zeven.
De laatste training in Montreal verliep niet voor iedereen even goed. Lucas di Grassi zette zijn Virgin-bolide met een spin bij de laatste hairpin in het grind, terwijl Hamilton even lichtjes de muur raakte nadat hij zijn snelste tijd had gereden. Felipe Massa raakte eerder al de muur, waarbij spectaculaire vonken vrijkwamen. Hij kon zijn weg wel vervolgen. Nico Rosberg kende wat problemen aan zijn Mercedes en reed slechts vier ronden.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 3.471
En weer, Fernando in de top 3! Nu zal hij zeker toch wel een plekje kunnen veroveren in de top 5 in de kwalificatie?
Ik hoop het wel, en ook hoop ik 1 of 2 Lotussen Q2..
Posts: 2.181
Hij heeft al gisteren laten zien dat meekan..dus het zit wel goed uit denk ik.
Posts: 12.432
Geen peil op te trekken de afgelopen trainingen, behalve dan dat Alonso en Schumacher er redelijk goed bij zitten. Maakt het wel weer wat spannender voor de kwali.
Posts: 8.004
HRT weer waar ze thuis horen maar, wat doet nico op plaats 18 op bijna 2 seconde? Ik kijk uit naar de Quali straks. En de Hulk ook netjes 7 tiende sneller dan Barri
Lewis P1 nu en straks... :)
Posts: 18.535
Rosberg heeft volgens mij problemen gehad. Kwam vroeg de pit in en is in de allerlaatste 2 minuten nog terug buiten gekomen. In zijn snelle ronde ging er een virgin van de baan, gevolg was een gele vlag en nico zijn ronde verpest.
Posts: 72
JEUJ @ alonso!!!
Posts: 149
@Mr Marly: Dat de Hulk 7 tiende sneller is dan Rubens is omdat Rubens altijd de vrije trainingen gebruikt voor het afstellen. Kijk maar naar Rubens in 2009 bij Brawn in de vrije trainingen (toen stond hij meestal rond plaats 10) en als dan de kwalificatie begint, dan knalt Rubens met zijn perfect gevonden afstelling goed door. Let maar op de kwalificatie dadelijk, ik durf te wedden de Rubens rond plaats 10 of 11 komt met die Williams.
Posts: 8.004
Ik hoop het voor je en ik gun Hulkenberg ook van harte, eigenlijk heel team Williams op het moment ze presteren niet zoals ze mij inziens zouden moeten. Hun glorie tijden zijn jammerlijk voorbij, dit begint wel een beetje beschamend te worden, dus moeten ze het nu maar doen :).
Posts: 7.033
Ziet er goed uit! Hopen op een plekje in de top3 voor Lewis
Posts: 10.089
JAAAAAAAAAAA
Posts: 412
Haha die Alonso fanboys hier.
Altijd als i goed in VT1,2,3 rijdt gaat i nooit door naar Q3.
PFF....
Posts: 9.253
Toro Rosso is nog ver weg voor Heikki..... en Jenson ga je schamen! Helemaal zoekgereden door Hamilton!
Posts: 10.089
msschien teste de heer button wat anders ????
Posts: 8.004
Idd de prijzen worden morgen verdeeld wie weet wat ie uit zijn hoge helm kan toveren, al schat ik Lewis hoger in maaja ik ben ook erg bevooroordeeld
Posts: 9.253
Kan zijn Raikkonen-FAN...was helaas aan het werk dus heb het niet heel intensief kunnen volgen. Maar wat ik zie is dat ze een gelijk aantal ronden gereden hebben en een behoorlijk verschil. Maar goed, Monaco vorig jaar zat Jenson ook te fucken tot Q3 en toen klopte het ineens allemaal voor hem; lijkt me echter niet de ideale situatie om de quali\'s mee aan te vangen.
Posts: 331
hallo laten we maar afwachten tot na de Q race en dan kunnen jullie pas schieten op elkaar zoals altijd
laat de beste winnen
Posts: 373
Schumi heeft eindelijk een snellere ronde tijd gereden, ten opzichte van de vrijdag training. Wat wil zeggen dat z\'n setup nu beter is. :)
Posts: 2.181
In ieder geval belooft een spannend kualificatie te worden...
Posts: 830
En Lotus dacht een aanval op de Torro rosso\'s te kunnen doen?
zo te zien komen ze echt 2 sec. te kort, en dat is best veel.
Met die Neus, is die auto echt een minardi, dat is al een bewijs dat er qua aerodynamica het geen auto voor het seizoen 2010 is.