user icon

Bottas: "Geen specifieke voorkeur voor Ferrari"

  • Gepubliceerd op 08 jan 2016 11:27
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Het is Valtteri Bottas om het even voor welk team hij in de Formule 1 uitkomt, als hij maar succesvol kan zijn. Veel rijders dromen van een dienstverband bij Ferrari en volgens de geruchten was de Fin vorig jaar in beeld bij de Scuderia om landgenoot Kimi Raikkonen op te volgen. Vleiend, maar dat betekent niet dat Ferrari nu een streepje voor heeft bij hem.

Bottas verkondigde aan UOL Esporte: "Ferrari is een iconisch merk. Niet alleen in de wereld van de Formule 1, maar ook ver daarbuiten. Iedereen kent Ferrari en weet waar het voor staat, dus natuurlijk is het een interessant team. Maar ik herinner me ook dat ik als kind naar de Formule 1 keek en dat Williams toen de zeges en titels aaneen reeg. Ik maak dus al onderdeel uit van een historisch team en daar ben ik blij mee."

"Als coureur kan ik ook veel respect opbrengen voor Mercedes. Zij zijn de maatstaf op dit moment, zij winnen de meeste races en als rijder wil je altijd in de snelste auto zitten. Ik heb geen specifieke voorkeur voor Ferrari, Williams of Mercedes. Het zijn alle drie mooie en goede teams. Voor een coureur is het belangrijkste om over een snelle auto te beschikken."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Dat komt dan goed uit. Ferrari heeft ook geen specifieke voorkeur (meer) voor Bottas.

    • + 7
    • 8 jan 2016 - 11:36
    • Precies!

      • + 0
      • 8 jan 2016 - 12:20
    • Dit verhaaltje klinkt als "Mijn contract loopt af na dit seizoen en ik verwacht dat ik bij Willuams bedankt wordt. Ik wil graag blijven racen en ik adverteer me nu zo goed mogelijk aan de beste teams. Als die niet willen dan ga ik het proberen bij de middenveld teams zoals Force India, RBR en Sauber"

      • + 0
      • 8 jan 2016 - 23:11
  • Ferrichi

    Posts: 3

    Meneer bottas heeft in mijn ogen niks te zoeken bij ferrari. Heeft te weinig laten zien naast zijn afgeschreven teamgenoot.

    • + 1
    • 8 jan 2016 - 12:05
    • En dat is wat Ferrari nou precies zoekt. De ideale 2e coureur die blij is bij Ferrari in te mogen stappen en maar wat graag een contract ondertekent dat zegt dat hij 2e coureur is met alle ellende die daar bij hoort.

      • + 0
      • 8 jan 2016 - 15:32
    • @Dutch, mee eens. Ik zie in Bottas niet meer dan een 2e Rubens Barrichello (Eddie Irvine noem ik liever niet, dat was ook een 2e piloot maar Bottas heeft bij lange na niet de flair die Eddie had), een constructie als in de tijden van Schumacher zou dus perfect kunnen werken met Valteri, als ik eraan denk dan hoor ik Bottas al ambitieus praten voorafgaand aan een Ferrari seizoen waarna hij door Vettel zoekgereden wordt, Bottas hoort absoluut niet tot de categorie Vettel/Hamilton, een grijze muis zonder enige uitstraling, brengt de sport niets..

      • + 0
      • 9 jan 2016 - 08:16
  • Voor seizoen 2015 zag ik het wel zitten, maar op de een of andere manier vond ik hem afgelopen seizoen erg matig.

    • + 0
    • 8 jan 2016 - 12:58
    • crizz

      Posts: 365

      Dat is die al tijden geweest. Alleen in 2014 was Williams duidelijke de nummer 2 auto en dan is podiums rijden niet echt een kunst. Bottas vindt ik een gemiddelde coureur en kan in het rijtje Kovalainen maar meer dan dat ook echt niet. Het is geen coureur welke kampioen zou kunnen worden naast een Vettel of Hamilton

      • + 0
      • 8 jan 2016 - 13:57
  • Kraak noch smaak. Wel een van de betere coureurs in het veld, maar niet top. Ik zie hem nog wel jaren bij Williams blijven.

    • + 0
    • 8 jan 2016 - 15:26

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.381
  • Podiums 53
  • Grand Prix 126
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar