Horner: "Het was fout om Webber de schuld te geven van de crash"
- Gepubliceerd op 09 jun 2010 18:45
-
22
- Door: Robin Smeets
Red Bull-adviseur Helmut Marko vertelde vlak na de race dat Webber de schuldige was van de crash. Even later bracht Red Bull Racing een verklaring naar buiten waarin het team zegt beide coureurs even schuldig te vinden en nu zegt Horner dat het oneerlijk is om Webber de schuld in de schoenen te schuiven.
"Dat is een fout geweest dat sommigen Mark de schuld gaven na de crash. We zijn het er nu over eens dat het een race-incident was", vertelde Horner. "Natuurlijk hadden beide coureurs elkaar meer ruimte moeten geven. Ze hadden als echte teamgenoten te werk moeten gaan op dat moment en elkaar 'in leven' moeten laten."
"Het probleem was dat in het heetst van de strijd er enkele, achteraf bekeken, verkeerde uitspraken gedaan zijn. Het was de fout van het hele team om één iemand de schuld te geven, want we willen zeker niemand voortrekken."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 2.223
jajaja nou weten we het zo langzamerhand wel hoor:(
Posts: 85
\"want we willen zeker niemand voortrekken\" nee, nee, nu de emoties wat bedaard zijn is het makkelijk praten, maar in het heetst van de strijd, wanneer emotie meespeelt blijkt dat RB duidelijk een voorkeur heeft voor (de steeds minder symphatieke) Duitser.
Posts: 414
Ja, ben het met je eens. Vind het wel netjes van Horner dat hij nu alsnog zegt dat Webber geen schuld had, alleen jammer dat hij niet gewoon zegt dat Vettel schuld had aan het incident.
Posts: 2.714
Ongeloofelijk, Vettel was gewoon schuld, klaar!
Ik gun ze niks!
Posts: 2.714
Behalve Ozzy....
Posts: 10.089
welke domme journalist is er nou alweer over begonnen ??
Posts: 12.432
Het is ook fout om het een \"race incident\" te noemen....en wanneer je in het heetst van de strijd belachelijke uitspraken doet, en je weet dat van jezelf houdt dan gewoon je mond dicht. Of zoek gewoon een andere baan, plantsoenen dienst of iets dergelijks, daar is het alleen heet wanneer het 40 graden celcius is. Maar zeg nou gewoon eens wat de meeste mensen denken over hetgeen er gebeurt is en dat Vettel gewoon fout was en je hem daar op zijn minst een reprimande of taakstraf moet geven. Bij de taakstraf zou je kunnen denken aan het schoonmaken van de vrachtwagens van Red Bull de eerst komende 4 races.
Posts: 9.253
Horner lult uit zn nek en probeert te redden wat er te redden valt. Wat een stel lompo\'s staan er tegenwoordig aan het roer van de toprenstallen. Horner hangt de arrogante teambaas uit maar stapelt in races fout op fout. De enige reden dat hij met zn kop op tv komt is omdat zijn team de auto van Newey heeft, dat weet hij zelf ook wel.
Domenicalli geeft de slechtste interviews in sport aller tijden. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die nu beginnen met F1 volgen sympathie voor Ferrari kunnen opbrengen. Ook hoe hij is omgegaan met Kimi en de #3-auto was om te janken.
Dan doet Whitmarsh het nog het best als het gaat om de boel draaiende houden. En niet te vergeten Renault!
Posts: 8.004
Renault? Crahgate? Trouwens Withmarsh begon vorig seizoen in AUS ook niet echt sterk. Of je moet met jonge kijkers bedoelen die dit seizoen zijn begonnen.
Posts: 10.089
ja je hebt met alles wat je zegt gelijk Roger
Posts: 9.253
@ Mr Marley: Onder leiding van Whitmarsh heeft McLaren in 2009 van een hok een racewinnaar weten te maken. En bij Renault is er na Crashgate flink de bezem door gehaald, helemaal nadat Genii Capital instapte.
Posts: 8.004
Je had het over de teambazen, hoe die overkomen op de media, ik wilde alleen aangeven dat Renault en Withmarsh zeker niet foutloos waren. Geen aanval hoor ik ben zelf McLaren fan, maar kan wel tegen kritiek die ik ook op \'\'mijn\'\'team uit.
Posts: 9.253
@MrMarley: Je doelt op Liegate begin 2009? Vond het persoonlijk niet zo handig van Ron Dennis dat hij temidden van al dat tumult zich terugtrok, al had hij dat natuurlijk al vantevoren aangegeven. Misschien dat Whitmarsh de zaak wel beter heeft aangepakt dan Dennis dat zou kunnen, minder ego dat in de weg zit. Was eerst ook sceptisch tov Whitmarsh maar hij is me heel erg meegevallen.
Posts: 9.176
Doordat Ron Dennis zich compleet terug trok (dus niet alleen als team-baas), heeft McLaren deze lichte straf voor Lie-gate gekregen. Mosley wou alle \"old-boys\" uit de F1 hebben. Helaas is hijzelf als laatste gegaan
Posts: 1
\"Vind ik ook hoor, je moet altijd iemand de ruimte geven als ze er langs willen\" (wat een onzin zeg)
Posts: 167
Red Bull kan zich beter zorgen maken over de remmen. Die kunnen in Canada nog wel eens een spelbreker zijn.
Posts: 480
slaap.
Posts: 2.885
Natuurlijk weer een antwoord op een vraag van een journalist. Maar nog steeds een fout antwoord. Vettel was schuldig, simpel. Webber gaf hem genoeg ruimte: Vettel reed NIET over de witte streep met de linkerkant van de wagen. Daarom was het onnodig naar rechts te sturen. Webber gaf derhalve genoeg ruimte (dit was een herhaling van het incident LOL).
Nee, we hebben geen voorkeur, Horner, en ik al zeker niet (meer) voor Red Bull...
Posts: 2.263
Wat een interessant gegeven is, dat de leidende auto bepaald op de baan. Dat werd op dat moment Vettel, dus hij bepaald dan de lijn op de baan aldus Vettel zelf. Dat hij dan naar rechts gaat, zoals Webber naar links ging.
Posts: 696
De leidende bepaald pas op het moment dat hij er volledig voorbij is hoor. Anders zeg je dat Webber toen hij nog voor Vettel reed (maar Vettel er wel al voor een gedeelte langszat) nog verder naar links had moeten sturen, zodat Vettel of langs de baan had moeten gaan rijden, of tegen Webber had moeten aanrijden (of remmen natuurlijk) en dan had Vettel het goed gevonden??? Dat betekent dat niemand meer iemand kan inhalen want de eerste stuurt de tweede gewoon het grind in.
Posts: 2.885
Waar heb jij Webber naar links zien gaan, dan? Webber liet echt voldoende ruimte en reed in een kaarsrechte lijn. In tegenstelling tot Vettel, overigens, maar goed...
Posts: 11.414
Je mag wel naar rechts gaan, maar je mag iemand niet ineens aanrijden.