user icon

Red Bull Racing en Infiniti eind dit jaar uit elkaar

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 08:37
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Sponsor Infiniti vertrekt bij Red Bull Racing, zo heeft de Oostenrijkse renstal bevestigd. Onder de nieuwste overeenkomst met Renault zal Red Bull Racing geen marketing voor merken van de Renault Nissan Group meer verrichten, dus ook niet voor de luxe auto's van Infiniti.

Infiniti was van 2011 tot en met 2015 aan Red Bull Racing verbonden en bracht jaarlijks zo'n 70 miljoen dollar in het laatje. Teambaas Christian Horner: "We willen Infiniti enorm bedanken voor de bijdrage die ze hebben geleverd sinds ze in 2011 als commerciële partner bij ons aan de slag gingen."

"Vanaf 2013 waren ze de titelsponsor van ons team en daarmee vergaarden ze meer zichtbaarheid dan welke andere in de Formule 1 actieve autofabrikant dan ook. We wensen Infiniti het allerbeste met hun plannen voor de toekomst."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Schumi81

    Posts: 621

    Infiniti van de wagen af dus. Zou op die plek TAG Heuer komen? Of zullen ze weer terug gaan naar het design van 2010 ?

    content.f1today.ne(...)otos/rpzhbbr927.jpg

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 08:41
    • Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat TAG Heuer inderdaad op die plek komt te staan. Die willen voor hun miljoenen niet enkel een plaatje op de motor hebben, ze zullen waarschijnlijk een prominente plek op de auto krijgen.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 11:33
  • Zomaar even 350 MILJOEN DOLLAR voor wat stickers. Heb niet het idee dat ik nu veel Infinit auto's extra zie rijden.

    Vind het vooral een lelijke naam en zeer lelijk logo wat me sterk aan Toyota doet denken. Dan heb je het niet op orde als bedrijf maar omdat ik zo denk hoeft men uiteraard er niets mee te doen haha.

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 08:48
    • Stitch

      Posts: 5.184

      Bij mijn weten kregen ze er 70 of 80 miljoen voor om die stickers op de auto te plakken. Ik hoop voor ze dat de deal met Tag Heuer ook zoveel oplevert, anders is het toch een flinke aderlating..

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 08:55
    • @ stitch

      erwinnaar bedoelt over 5 jaar gerekend en niet per jaar

      • + 1
      • 7 dec 2015 - 10:41
  • Er komt Ilmor TAG op te staan

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 10:18
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Het is een publiek geheim dat de meeste sponsoring een bak weggegooid geld is. Vooral als je zelf niet op mondiaal niveau opereert en je naam ondergesneeuwd raakt door een echte hoofdsponsor (de fraaie oorkonde titelsponsor ten spijt).
    Sponsoring doet men meestal niet uit noodzaak, maar omdat men het zich kan veroorloven. En dat heeft weer met de grote marges te maken van het product dat men verkoopt.
    Zo bezien is sponsoring eerder een waarschuwing dan een aanbeveling voor de consument die op de kleintjes let. Hahaha.

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 10:19
    • Arran

      Posts: 1.077

      Er zit zeker wel wat in, met wat je daar zegt..
      Ik sponsor met mijn bedrijfje mijn neefje met karten, overal op zijn spullen zie je mijn bedrijfsnaam staan, ik geef hem met plezier dat geld, en kijk ook met plezier naar zijn prestaties (ok hij is zeker geen Max V.. maar hij heeft er lol in) maar als ik kijk hoeveel klanten er daardoor bij heb gekregen, is dat toch zeker het record aantal van NUL :P

      Goed dit is allemaal lokaal en amateur niveau, maar toch ik vermoed dat dit op Professional niveau ook niet dramatisch hoger zal zijn. Ik ga zeker geen meer Redbull drinken doordat ik dat merk te pas en te onpas zie langkomen, evenals andere merken, en ik vermoed dat meer mensen er zo over denken.

      Ik vermoed dat het vanuit de consument zelf verder weinig uitmaakt, maar onderling naar bedrijven ligt het anders ik vermoed als Merk A prominent aanwezig is, en Merk B niet, dat merk B de mindere omzet toch gedeeltelijk aan minder merkzichtbaarheid de schuld geeft..

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 17:46
    • Het is blijkbaar een publiek geheim dat sponsoring in de F1 een bak geld oplevert dan wel bespaart.

      ING moest zich bijvoorbeeld ook terug trekken van de politiek, omdat het allemaal niet zou passen bij een bedrijf dat staatssteun kreeg. Alleen vergaten ze dat ING op zo'n race weekend meer geld verdient dan wat er aan sponsoring betaald wordt.

      Zelfs een bilionair als Mateschitz verdient er gewoon zijn geld mee. Die hele marketing strategie van Red Bull heeft ertoe geleid dat ze veruit de grootste zijn en blijven in een miljardenindustrie.

      Of ze nou 400 miljoen per jaar steken in TV reclames of 200 miljoen per jaar in F1 sponsoring en andere race klasses. Het geeft ze eenzelfde exposure. In de tijd dat ze nog jaar op jaar de kampioenschappen wonnen kostte het Mateschitz zelfs bijna niets.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 23:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar