user icon

Max Verstappen wint Autosport Rookie of the Year award

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 00:05
  • comments 17
  • Door: Danny Sosef

Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen heeft vanavond opnieuw een award gewonnen. In Londen was hij aanwezig op het Autosport Award gala in het Grosvenor House Hotel.

Samen met Earl Bamber, Tom Blomqvist, Felipe Nasr, Carlos Sainz Jr en Nick Tandy was Max genomineerd als Rookie of the Year. Martin Brundle, groot fan van onze landgenoot, kondigde Max als winnaar aan: "De man die deze award gaat winnen heeft het dit jaar op alle circuits laten zien en we hebben met zijn allen heel veel over hem gepraat. De winnaar is uiteraard Max Verstappen!"

Afgelopen vrijdag won Max ook al die awards op het FIA gala. Zo heeft hij in een paar dagen tijd, vier awards gewonnen, waardoor zijn eerste reactie vanavond was: "Ik heb weinig reden tot klagen!" Gevraagd naar hoe hij zo makkelijk lijkt in te halen antwoord hij: "Ik vind het moeilijk om uit te leggen hoe ik dat precies doe. Ik zie een gat waar ik in kan halen en dan ga ik ervoor. Sommige inhaalmanoeuvres brengen meer risico met zich mee dan de ander."

Over 2016 wilde hij nog kort iets kwijt. Vooral de nieuwe Ferrari-motor geeft hem hoop: "We hebben volgend jaar zeker weten meer paardenkrachten achter ons liggen. Daar ben ik heel blij om, want die hadden we dit jaar niet. Toen is het team gaan kijken en dit was het resultaat. Dit jaar hadden we echt een geweldige auto, het is zonde dat we niet de resultaten hebben kunnen behalen die we wilden. Ik zal ook volgend jaar weer mijn best doen en uiteraard mijn inhaalacties laten zien."

Martin Brundle voegde daar op het podium nog diverse complimenten aan toe: "Het gevoel dat hij heeft voor de auto en met het remmen, dat is fenomenaal. Je ziet bepaalde inhaalmanoeuvres en dan denk je 'ik zou willen dat ik die op mijn naam had staan'. En dan te bedenken dat hij nog steeds een tiener is. Er zijn veel top teams die achter hem aanzitten voor zijn handtekening onder een contract. Hij doet mij denken aan Michael Schumacher in zijn jonge jaren bij Benetton."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Dit is echt het begin van iets moois als hij zo door blijft gaan. Hoe Duitsland veel plezier had aan de jaren Schumacher en Vettel, zo gaan wij die ook beleven denk ik de komende 10-15 jaar!

    • + 3
    • 7 dec 2015 - 00:23
  • De Prijzen van "Rookie of the Year" etc. Zullen de komende weken wel binnenstromen.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 00:39
  • Volkomen terecht. Er was immers geen serieuze andere keus mogelijk.
    Ook wel leuk dat Carlos Sainz hierbij aanwezig moest zijn. Zo kreeg hij het nog eens ingewreven. (En ja, ik geef het toe: die verloren WK-voetbalfinale van 2010 zit me nog altijd dwars...)

    • + 5
    • 7 dec 2015 - 03:57
    • haha.....NBTT en Sainz....;D

      Massa was er ook deze avond, en wederom ving de schrijvende pers de volgende woorden op van Massa toen Max naar het podium liep om zijn prijs in ontvangst te nemen "I still think he should be penalised" ;) Sainz, die naast Massa aan tafel zat, knikte bevestigend met de nu al beroemde woorden "Si Si" ;)

      • + 4
      • 7 dec 2015 - 08:26
    • Stitch

      Posts: 5.311

      Ha, ha, hij is fijn. Van mij krijg je een lachsalvo(d'or) ;-)

      • + 3
      • 7 dec 2015 - 08:52
  • Dikkedop

    Posts: 696

    Ik hoop echt dat al deze lof hem niet naast z'n schoenen doen gaan lopen. ik verwacht het niet maar met zulke goeie prestaties en zoveel veren in je reet, is het extra lastig om met beide beentjes op de grond te blijven. Go Max!

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 07:16
    • Dat je dit nog steeds zegt en denkt zegt meer over jouw dan over Max. Lees je uberhaubt wel eens wat Max te zeggen heeft hierover?

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 11:25
    • Dikkedop

      Posts: 696

      Lees je überhaupt wel wat ik hier net neer pleur?

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 15:50
    • manuel

      Posts: 2.966

      Ik heb het goed gelezen haha... ben het met je eens hoor... ik ben fan van max maar hoop ook dat Jos hem wel met beide beentjes op de vloer houd... Hij is nog jong en heeft dit soort begeleiding zeker nog nodig. Iedereen wil nu wat van Max... als je wint heb je vrienden he... en daar schuild wel een gevaar in natuurlijk. Maar Max komt over als een koele kikker dus heb er ook wel vertrouwen in dat het zo`n vaart niet zal lopen.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 16:55
    • Ik heb al in verschillende interviews op tv en op de sites kunnen lezen hoe hij denkt over al die lof en hosanna verhalen en hoe hij daar in staat. Dat jullie blijven twijfelen heeft meer te maken met jullie instelling dan met die van Max. Grow up guys.

      • + 0
      • 9 dec 2015 - 11:44
  • Meer dan verdiend.....dat is alles wat ik erover heb te zeggen.

    @Dikkedop
    Je hebt helemaal gelijk, alleen is Max anders dan jij en ik. Wij zouden daar hoogstwaarschijnlijk van naast onze schoenen gaan lopen....alleen Max is Max....en hij is een stuk nuchterder dan het gros mensen op dit forum ;)

    • + 2
    • 7 dec 2015 - 08:24
    • Dikkedop

      Posts: 696

      ja heel bijzonder mannetje. Veel respect!

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 15:50
  • Max staat helemaal in een goed boekje bij mannen als Brundle, Coulthard, Jordan etc.
    Geweldige gasten vind ik dat nog altijd met nog steeds volop passie voor f1, Coulthard vind ik trouwens nog leuker in zn tv rol als toen hij coureur was

    • + 2
    • 7 dec 2015 - 09:38
    • alleen jammer genoeg bij Warwick niet..........

      • + 1
      • 7 dec 2015 - 10:30
    • nooit van gehoord....

      ;)

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 10:32
    • Het is gewoon leuk om te zien en horen hoe Eddy Jordan helemaal is omgeslagen en nu lyrisch over Max is.

      • + 2
      • 7 dec 2015 - 11:27
  • 1000x Verdient

    • + 0
    • 9 dec 2015 - 18:08

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar