user icon

Champagne bij Lotus na overname door Renault

  • Gepubliceerd op 04 dec 2015 17:41
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

In Enstone is het nieuws dat Renault het team van Lotus koopt even gevierd. De champagne vloeide rijkelijk op de werkvloer. Door de overname door de Franse autofabrikant is werkgelegenheid voor de 470 teamleden van Lotus gewaarborgd. Daar mag wel even op geproost worden.

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ecclestone vragen om de rekeningen te betalen en daarna lekker aan de Mumm Champage zitten van 80 Euro de bottle.
    Ze kunnen ook solidair zijn en een flesje Cava of Duitse Sekt open trekken.
    Wat een patser gedrag voor een stelletje armoedzaaiers.........

    • + 1
    • 4 dec 2015 - 18:16
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Nouja, ze compenseren met de 2008 Renault (met de Lotus kleuren) in de 'showroom'.

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 19:19
    • Exact! Als Bernie hiervan hoort, zal hij nog vastberadener zijn om elke cent mét rente terug te halen.

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 20:33
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Wat een onzin. Denk je niet dat dit in de deal zit met de overname? Tuurlijk is daar al over gepraat en de rekening betaald. Zowel Renault als Ecclestone zijn beide geen gekke Henkies.
      En waar hebben we het over? Laten we zeggen 50 flessen van 80 Euri = 4k. Peanuts!
      Laat die mensen plezier hebben dat een FABRIKANT de boel heeft overgenomen. Voor deze mensen zeker iets om te vieren.

      • + 1
      • 4 dec 2015 - 22:45
    • @ Bear. Sorry als ik je op je ziel getrapt heb. Is nooit de bedoeling geweest je te kwetsen... Flapdrol !

      • + -4
      • 4 dec 2015 - 22:51
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Is heel wat voor nodig. Ik noem dat linkse kerk gezwets, knuppel.

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 23:36
  • ik hoop dat nog, na elke wedstrijd, champagne mag volgen

    • + 2
    • 4 dec 2015 - 19:15
    • Knap hoor, 10 woorden goed! Je maakt vorderingen.
      Nu nog beginnen met een hoofdletter en afsluiten met een punt en je wordt de held van het jaar.

      :-)

      • + -1
      • 4 dec 2015 - 20:35
    • Stitch

      Posts: 5.311

      @bengelke: daar mogen ze nog minimaal een jaar mee wachten. Volgend jaar mogen ze met die motor nog lekker achter de Torro Rosso Ferrari aansluiten ;-)

      • + 0
      • 5 dec 2015 - 17:38
  • Gelukkig de naam Lotus weg. Was het wel zat die naam evenals die kleurstelling die men misbruikte.

    Lotus moet wat mij betreft in de koektrommel liggen of anders in het wc gebouw. De laatste Lotus was die van 1994. Punt.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 19:18
    • Ik kan mij je reactie wel voorstellen. Ik ben altijd een enorme Lotusfan geweest en als ik dan zie wat er de laatste paar jaar mee gebeurd dan heeft dat niets meer te maken met het erfgoed van Colin Chapman. Geld was echter ook bij Colin vaak een probleem
      Daarom heb ik bewondering voor het personeel wat er nu werkt. Je moet toch een enorme passie voor de sport hebben wil je daar blijven werken. Die constante onzekerheid en gemekker over geld moeten op een gegeven moment toch ook aan je motivatie vreten. Vanuit dat oogpunt vind ik het jammer dat de naam Lotus verdwijnt.

      • + 0
      • 5 dec 2015 - 19:28
  • Of veel knallende krukassen...

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 19:47
  • manuel

    Posts: 2.966

    Een flesje Gout de Diamants, taste of Diamonds ander half miljoen per fles.....

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 20:41
  • Ik heb een Amerone opengetroken voor TR en Ferrari.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 21:56
    • Hip, Probeer de Ripasso eens, iets meer tanine, iets zwaarder, iets licht fruitiger met een mooie afdronk en een diepere geur. Serieuze wijntip.
      Voor een witte moet je de Montlouis eens proberen, demi-sec, precies tegenover de Vouvray. Ga je voor een witte Italiaan, neem de Pinot Grigio. Niet van de Appie Happie maar gewoon bij een mooie slijterij langs gaan. Die uit Veneto zijn echt de beste.

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 22:22

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar