user icon

Grosjean: "2015 beste seizoen uit mijn carrière"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2015 16:48
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Lotus-coureur Romain Grosjean vindt dat hij wel een schouderklopje verdient voor hetgeen hij dit seizoen heeft laten zien. De Fransman heeft uitstekend gepresteerd bij een renstal in moeilijkheden. Volgend jaar verdedigt hij de kleuren van Haas F1 Team, maar zijn laatste jaar in dienst bij Lotus was zeker niet zijn minste. Integendeel.

Grosjean vertelde aan Autosport: "Het is een geweldig seizoen geweest, het beste seizoen uit mijn carrière wat betreft mijn rijden en het afstellen van de auto. Achter de schermen heeft zich veel afgespeeld, we konden de wagen niet ontwikkelen zoals we wilden, maar ik heb het gevoel dat ik bij vlagen meer uit het pakket heb gehaald dan er in zat."

"Na wat er in 2014 gebeurde, met een bolide die totaal niet competitief was, nog vers in het geheugen sprong ik begin dit jaar in de E23 en de nieuwe auto beviel me meteen. Als je mijn kwalificaties afzet tegen die van mijn teamgenoot, daaruit blijkt dat ik telkens het maximale uit het pakket wist te persen, vaker dan in het verleden het geval was."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • manuel

    Posts: 2.969

    Ja Grosjean heeft het goed gedaan..... als hij iets meer geduld had gehad was hij gebleven bij Lotus. Veel succes volgend jaar bij Haas.

    • + 1
    • 3 dec 2015 - 16:55
  • Geweldig seizoen van Grosjean,alleen jammer dat hij in Monaco uit de race werd getikt door een tiener..

    • + 4
    • 3 dec 2015 - 17:51
  • Rimmer

    Posts: 8.558

    Briljant seizoen. Niet meer dan logisch dat de teams in de rij stonden en heel verstandig dat hij uit al die teams voor Haas heeft gekozen. Volgend jaar in het Haas chassis, dat op punten beter is dan dat van Ferrari, met de Ferrari motor gewoon regelmatig de top 4 in. Ik kijk er nu al naar uit!!

    • + 1
    • 3 dec 2015 - 18:33
  • Nou denk ik al dat de meerderheid dit gezien heeft, maar deze topic deed me toch even denken aan dit! Onderonsje tussen Max en Grosjean op de drivers parade van Abu Dhabi, die twee hebben echt geen kwaad bloed :-)

    https://streamablePUNTcom/htca

    • + 1
    • 3 dec 2015 - 19:40
    • Arrows F1

      Posts: 908

      Thanks:) Niet eerder gezien

      • + 0
      • 4 dec 2015 - 11:32
  • Goed gedaan ja! Hij heeft in een brakke onderontwikkelde Lotus mooie dingen laten zien. En dat komt niet alleen omdat er toevallig een Mercedes motor in zit. En zoals je in het onderonsje met Max zag, is het best een sympathieke vent. Daar kunnen die twee zuurpruimen bij Mercedes GP nog wat van leren ;-)

    • + 1
    • 3 dec 2015 - 21:14
  • Van Crashjean naar topper en nu is hij het Haasje. De carriere van Grosjean in vogelvlucht...

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 08:20
  • Eau Rouge

    Posts: 348

    Moet geweldig vloeken zijn voor zowel Grosjean als Renault dat hij richting Haas vertrokken is. Nu zit Renaukt opgescheept met Palmer en Maldonado. Dat is, met alle respect, een rijdersduo een fabrieksteam onwaardig.

    • + 0
    • 4 dec 2015 - 11:14

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar