user icon

Verstappen: "Eigen verwachtingen overtroffen"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2015 12:14
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen kijkt tevreden terug op zijn eerste seizoen in de Formule 1. De jonge Nederlander staat met nog één race te gaan op 49 punten en daarmee bezet hij de twaalfde plaats in de tussenstand. De verpletterende indruk die hij achter heeft gelaten gaat echter veel verder dan alleen de gescoorde punten. Met zijn inhaalacties reed hij zich volop in de kijker.

Verstappen vertelt aan Formula1.com: "Ik ben blij dat mijn komst niet onopgemerkt is gebleven. Het is cool om mooie manoeuvres uit te halen. En hoe vaker zulke acties lukken, des te meer zelfvertrouwen je krijgt en daardoor durf je weer meer. Het is een fantastische leercurve, ik moet toegeven dat ik daar heel tevreden over ben."

"Ik heb veel hoogtepunten gehad dit seizoen, dat is altijd een goed teken. Austin was waarschijnlijk mijn beste race. Van de hype en het gedoe over mijn leeftijd heb ik me nooit wat aangetrokken. Ik heb mijn eigen verwachtingen overtroffen. Ik heb meer punten gepakt dan ik vooraf gedacht had. Het is beter gegaan dan verwacht, dat is fijn."

De Scuderia Toro Rosso-coureur heeft nog uitzicht op de top tien, al moet hij dan voor Romain Grosjean eindigen en vier punten meer scoren dan Nico Hülkenberg. "Voor mij maakt het geen verschil. Als we nou voor het kampioenschap hadden gestreden, dan was het een ander verhaal geweest. Maar plek tien of plek twaalf maakt niet echt uit."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Inderdaad, dat gezeur over plek 10, 11 of 12 maakt toch geen bal uit.

    Mensen kijken naar de actie op de baan en niet naar een plek 10, 11 of 12 en Max is veruit de meest attractieve coureur op de grid.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 12:14
    • Algarve

      Posts: 522

      Inderdaad. De Engelse motorsportpers, die voor het seizoen het meest kritisch was over een 17-jarige zonder rijbewijs die F1 te makkelijk leek lijken, is nu lyrisch van hem. Zowel Sky, BBC, ESPN en pundits als Herbert, Jordan, Coulthard en Windsor zijn allemaal van mening dat Hamiliton, Vettel en Verstappen de sterren van het seizoen zijn

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 12:28
    • Max de meest attractieve? Jenson Button is ook wel een lekker ding. ( moest ik van mijn vrouw zeggen )

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 13:05
    • Rimmer

      Posts: 8.559

      @Jas Verstoppen: dan is ze waarschijnlijk niet echt verwend.. (Geintje, no offense)

      • + 2
      • 27 nov 2015 - 13:14
    • gp

      Posts: 4.334

      Niet om vervelend te doen maar het vrouwelijk schoon in mijn omgeving is niet echt gecharmeerd van Max verstappens uiterlijk. dat is duidelijk niet een van zijn sterkste punten.

      • + 1
      • 27 nov 2015 - 13:34
    • Zal Max lekker belangrijk vinden. Voorlopig houd hij er een leuke vriendin op na. Dus ik vermoed dat al het vrouwelijk schoon in jouw beurt dit zeggen, omdat de jaloersheid heeft toegeslagen.

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 14:04
    • Algarve

      Posts: 522

      Daarentegen is er maar bar weinig mis met Max's blonde, racende girlfriend GP.. Misschien kan Mikaela meteen even goed woordje voor Max doen bij Audi dat hij in 2018 een krachtig blok achterin zijn RBR heeft liggen!

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 14:09
    • @Rimmer. +++

      Ik lijk meer op VET... of ben het :-)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 14:33
  • 500PK

    Posts: 138

    Hulkenberg gaat ie niet meer inhalen vermoed ik maar wat mij betreft was het een fantastisch seizoen en hoop dat het snel weer maart 2016 wordt.:)
    Zal even afkicken worden de aankomende maanden.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 13:38
    • Shrek

      Posts: 513

      Hoewel ik best fan ben van Hulk ga ik stiekum hopen dat Pastor of zo (Philippebaby??) een incidentje met Hulk heeft in de eerste ronde.... (ssstttt, normaal ben ik zo sportief...)

      • + 0
      • 27 nov 2015 - 21:57
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Maar als het hem wel lukt maakt het in ene wel uit en 'voelt het heel goed om in de top 10 te eindigen'.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 15:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar