user icon

Lotus blij met punten voor aangeslagen Grosjean

  • Gepubliceerd op 17 nov 2015 13:53
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Het Formule 1-weekend in Brazilië kreeg door de terroristische aanslagen in Parijs op vrijdagavond een heel andere lading. Zeker voor Fransman Romain Grosjean. De Lotus-coureur had het er moeilijk mee, maar hij was wel professioneel genoeg om punten binnen te harken voor zijn team.

Daar verdient hij alle lof voor, betoogt vice-teambaas Federico Gastaldi tegenover Autosport. "De punten voor Romain geven veel voldoening. Het was een heel zwaar weekend voor Romain, duidelijk. Maar voor ons was het ook niet makkelijk. Wat er in Parijs is gebeurd is treurig en eng, we hebben er allemaal een vreemd gevoel aan overgehouden."

"Romain hield zijn hoofd erbij terwijl hij aangeslagen was en nog steeds is. Het emotioneerde mij en de hele paddock al, laat staan als je een Fransman bent zoals Romain. We zijn allemaal mensen en dit is maar autosport."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Toch jammer dat hij Max inhaalde. Puur door zijn krachtige motor, anders was het hem nooit gelukt.

    • + 1
    • 17 nov 2015 - 14:06
    • ....?
      'puur door zijn krachtige motor...' duh! Als je geen sterker/beter pakket hebt kom je helemaal niemand voorbij! Zet Max in een Manor en hij haalt ook niemand meer in... Romain is geen pannenkoek hoor. Best een goede coureur én een echte racer! Trouwens wel respect voor Romain dat hij nog zo vol kon raceb terwijl er in Parijs zoveel ellende was gebeurt.

      • + 0
      • 17 nov 2015 - 14:51
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Rogier,

      Het begin ben ik met je eens, maar de laatste zin is regelrechte onzin.
      Als een coureur zijn vizier dicht zet denkt hij alleen nog aan racen.

      • + 3
      • 17 nov 2015 - 15:11
    • @Andreas, F1 piloten zijn net echte mensen. Als er in hun leven iets impactvols gebeurt, dan zie je dat ook in hun prestaties. Herinner je Hamilton nog toen hij liefdesverdriet had? Of sores met zn pa? En hoeveel coereura worden er niet langzamer wanneer ze (net) vader geworden zijn?

      Ik kan me zo voorstellen dat de ellende in Parijs wel erg veel impact heeft gehad als Fransman en wellicht heeft hij veel vrienden/bekenden/familie in Parijs

      • + 0
      • 17 nov 2015 - 20:32
  • Zonder iets af te willen doen aan de impact die de aanslagen in Parijs hebben: Grosjean woont toch in Zwitserland en niet in Parijs?

    • + 0
    • 17 nov 2015 - 14:55
    • gp

      Posts: 4.267

      Wat heeft het feit dat hij in Zwitserland woont te maken met het feit dat hij als Fransman aangeslagen is door de tragedie in Parijs? Of is verstappen geen Belg meer maar een Monegask en nooit een Nederlander geweest? heel ongepast eigenlijk.

      • + 1
      • 17 nov 2015 - 17:04
    • Inderdaad heel ongepast wat jij zegt want Verstappen is helemaal geen Belg maar een Nederlander. Dus straks een Nederlander die in Monaco woont.

      Verder vroeg ik me gewoon af waar Grosjean nu woont. Ik dacht Zwitserland. Maar ik kan het mis hebben.

      • + 2
      • 17 nov 2015 - 17:43
    • Correctie .. Een Belg/Nederlander volgens zijn identiteitskaart.. die geboren is in Belgie, tot nu (18jaar) woonde in Belgie, beginnen karten is in Belgie (Genk) en daar nog steeds vaak vertoeft, naar school gegaan in Belgie.. truth hurts i know maar jullie God Max is 50/50 Belg/Nederlander..

      • + 0
      • 17 nov 2015 - 18:39
    • gp

      Posts: 4.267

      De manier waarop je het brengt komt bij mij over alsof Grosjean niets geen reden heeft om aangeslagen te zijn omdat hij nu in Zwitserland woont en daardoor niets meer mer Frankrijk te maken heeft. Als je het niet zo bedoelde excuseer ik me. Daarom ook mijn Verstappen reactie omdat als je het zo bedoelde je in die redenatie Max als Belg moet zien en niet als Nederlander.

      • + 0
      • 17 nov 2015 - 20:01
    • gp

      Posts: 4.267

      Verdorie al die spelfouten. Sorry hiervoor.

      • + 0
      • 17 nov 2015 - 20:02
    • @ GP: Excuses aanvaard.

      @ SCUDERIA.MARANELLO: maakt niet uit waar de wieg van onze race-god stond. Hij is gewoon van ons. ;-)

      • + 1
      • 17 nov 2015 - 20:50
  • En toch vind ik het een vorm van competitie vervalsing. Ze rijden nog rond omdat ome Bernie de rekening heeft betaald zodat ze hun pitbox in konden. Niet de eerste keer dacht ik zo. Als het Manor zou betreffen betwijfel ik of Bernie dat zou doen. Imo rijdt Lotus onverdiend op p6 bij de constructeurs.

    • + 0
    • 17 nov 2015 - 21:32

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park