user icon

Eric Boullier viert vandaag zijn 42ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 09 nov 2015 16:34
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Eric Boullier is vandaag jarig. De Fransman mag 42 kaarsjes op zijn verjaardagstaart uitblazen. Boullier heeft nooit zelf in de Formule 1 geracet, maar hij is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een belangrijk figuur achter de schermen. De Fransman was eerst manager van coureurs bij Gravity Sports, zette vervolgens de lijntjes uit bij Lotus F1 Team en is momenteel directeur bij McLaren-Honda. De felicitaties gaan uit naar de jarige Boullier.

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik heb echt he-le-maal niets met deze man. Hij zal wel iets goed doen anders wordt je geen racing director bij McLaren maar het is en blijft een walgbak.
    Ik kan alleen niet helemaal uitleggen waarom ik dat vind, zijn er meer die hier last van hebben? ;-)

    • + 4
    • 9 nov 2015 - 16:33
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Je bent idd niet de enige, hoewel een verjaardagsfelicitatie dan geen probleem hoeft te zijn...;)

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 11:51
  • MauZ

    Posts: 343

    42!!!??
    Eerder 52 afgegaand op de foto... ;)

    • + 4
    • 9 nov 2015 - 16:37
  • Las vanmorgen dat Martin Whitmarsh 15 miljoen mee kreeg. Die gaat vast en zeker een cadeautje sturen denk ik zo ;) Bon Anniversaire Eric! A bientot. Veel plezier en hopelijk krijg je als cadeau van McLaren een cursus media-training aangeboden want je hebt de uitstraling van een gepofte pommes de terre die te lang in de oven heeft gestaan. A Tout a leur!

    • + 4
    • 9 nov 2015 - 16:54
  • Fantastisch, nog heel veel geluk gewenst Eric. Voor mij ben je toch wel 1 van de leukste teambazen in de paddock, altijd in voor een geintje en een dolletje en zeer correct in de omgang met de coureurs.

    • + 2
    • 9 nov 2015 - 17:00
  • mediF1

    Posts: 2.786

    Zelf kaarsen mee brengen voor op de taart Eric want het verlies van 2014 moet natuurlijk terug gewonnen worden dit jaar.

    • + 0
    • 9 nov 2015 - 17:23
  • Heeft bij Lotus bewezen uit teambazenhout te zijn gesneden, iets wat whitmarsh altijd onder de vleugels van Ron Dennis heeftmogen doen, maar nooit zonder Ron kon.
    Ron zal als McLaren weer vooraan meedoet een tweede poging doen met pensioen te gaan en het stokje aan Eric overdragen.

    Eric kwam als groentje aan de leiding te staan van Lotus, heeft Grosjean redelijk op de rit gekregen, wist het beste uit Kimi te halen en gaf James Alisson de kans een goede auto te ontwerpen.

    Een blijvertje.

    Eric, van harte!!

    • + 0
    • 9 nov 2015 - 20:54
    • Rimmer

      Posts: 8.052

      Bij Lotus deed hij het goed. Althans, de auto was fantastisch waardoor alles makkelijk wordt. Boullier had die auto niet getekend noch ontwikkeld. Hij was teammanager. In doe hoedanigheid was hij mede verantwoordelijk voor het debacle met Kimi die meer punten haalde dan Lotus kon of wilde betalen. Uiteindelijk faalde hij erin om Kimi tevreden te stellen en te behouden en zorgde ervoor dat Kimi op ronduit schofterige manier kon vertrekken.
      Grosjean bleef maar aanklooien en was door ieder ander al aan de kant geschoven. Boullier bleef hardnekkig vasthouden aan zijn Franse landgenoot en gaf kans op kans en schakelde psychische hulp in om die jongen maar op gang te krijgen. Toen Kimi er klaar mee was en Boullier hem liet vallen alles op Grosjean zette leek de Fransman zowaar tot leven te komen.
      De jaren erna heeft Grosjean de belofte nooit waar kunnen maken en mag nu bij Haas een laatste poging doen om te overtuigen dat hij topteam waardig is. Ik twijfel daar ernstig over.
      Boullier werd weggekocht door Ron daarbij Lotus in een chaos en financiële wantoestand achterlatend.
      Bij McLaren heeft Ron het roer in handen genomen en hoewel de resultaten nog wat op zich laten wachten is zijn hand vanaf dag 1 merkbaar. In hoeverre Boullier daaraan heeft bijgedragen en het team draagt/trekt is mij nog niet duidelijk. Gevoelsmatig is de Fransman echter geen Dennis, geen Toto en zeker geen Arrivabene. Hij heeft geen uitstraling en is geen duidelijke leider. Zonder Ron zie ik de boel weer instorten daar tenzij een man als Berger of Tost of misschien zelf Prost de boel gaat leiden. Maar het is allemaal gespeculeer, Boullier vind ik te onzichtbaar om het goed te duiden. In iedergeval vond ik zijn Lotus tijd nou niet briljant en was het meer de ontwerpafdeling die briljant werk had afgeleverd icm Kimi die nog 1 jaar wist te stralen en misschien wel zijn beste seizoen ooit reed.

      • + 2
      • 10 nov 2015 - 10:17

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar