user icon

Matsushita wil binnen drie jaar de F1 betreden

  • Gepubliceerd op 05 nov 2015 13:54
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Honda-protegé Nobuharu Matsushita hoopt het binnen drie jaar tot de Formule 1 te schoppen. De 22-jarige Japanner debuteerde dit jaar in de GP2 en deed dat niet onverdienstelijk. Hij won de sprintrace in Hongarije en bezet de elfde plaats in de tussenstand met 50,5 punten.

Matsushita liet aan Motorsport.com weten: "Ik doe volgend seizoen waarschijnlijk weer GP2, probeer dan meer goede resultaten te halen in een poging om me op te werken tot reserve- of testrijder in de Formule 1. Binnen drie jaar wil ik op de Formule 1-grid staan."

"Ik ben een Honda-coureur, McLaren bekommert zich niet om mijn carrière. Als de keuze voor 2016 op de GP2 valt, dan het liefst weer bij ART Grand Prix. Dat hangt allemaal af van Honda. Het is nog niet bepaald, dat gebeurt mogelijk pas na het seizoen. Er is nog niets definitief."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Om de een of andere reden wil het maar niet echt lukken met Japanse coureurs in de F1.
    Gewoon volhouden Japan, op een dag hebben jullie ook een Senna of een Verstappen.

    • + 2
    • 5 nov 2015 - 13:55
  • Hopelijk heeft hij dan een suikertante met 50 mio in de kabas

    • + 1
    • 5 nov 2015 - 14:02
    • Hoezo? De tekst niet gelezen?? Protege van Honda, heb je geen suikertante met 50 miljoen nodig denk ik zo...

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:20
    • Denk dat het hier gaat om het toekomstige stoeltje van Stoffel.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:43
  • Ik hoop niet dat hij dit zo heeft gezegd, dat McLaren zich niet bekommert om zijn carrière. Niet echt de meest snelle manier om op een shortlist van rijders van een team te komen.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 14:07
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Wel de snelste manier om van de shortlist af te komen........maar ja, bij McLaren maakt het niet heel veel uit of je als jonge coureur op de shortlist staat, meer dan 1 jaar krijg je waarschijnlijk niet, en dan is daarna je F1 carrière grotendeels voorbij (vgl Perez over Magnussen) ;)

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:12
    • JaapB

      Posts: 1.180

      Zegt meer wat hoe McLaren zijn juniorprogramma is. Is gewoon onbeschoft hoe ze bijvoorbeeld met Magnussen zijn omgegaan en hadden ze ook veel eerder kunnen beslissen.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:37
    • Honda zal binnen enkele jaren meer teams van power voorzien. Dus wellicht zien we hem in de toekomst bij Sauber-Honda of Force India-Honda?!

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 18:29
    • Ik begrijp niet dat mensen het onbeschoft vinden? Magnussen heeft een jaar de kans gekregen van McLaren en heeft in dat jaar niets kunnen winnen tov Button. McLaren ziet beter dan jij of ik hoe de progressie van Magnussen was, dus ze zullen wel een helder oordeel kunnen geven. Geen enkel ander team heeft hem opgepikt en Haas zette Grosjean boven hem.

      Ik vind het niet onbeschoft als je een rijder laat debuteren in de formule 1 en dus een eerlijke kans geeft. Zelfde met die zogezegd oneerlijk behandelde Red Bull talenten...

      • + 0
      • 6 nov 2015 - 00:13
  • Capy5

    Posts: 190

    Veldvulling

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 14:13
  • Patrace

    Posts: 2.590

    Goh, en ik dacht dat dit over het concern achter Panasonic ging. Ik zag al een nieuwe combinatie met Toyota voor me. :-)

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 15:18
  • AUDI_F1

    Posts: 1.760

    Meer testdata's, dan komen nog meer jongens dromen uit.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 23:25

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar