user icon


McLaren slaat zwarte bladzijde langzaamaan om

  • Gepubliceerd op 28 okt 2015 14:44
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-Honda begint langzaam maar zeker een beetje zijn draai te vinden. De Brits-Japanse alliantie scoorde zowaar in twee races op een rij punten en zeker in de VS had het resultaat nog beter kunnen zijn als de motor van Fernando Alonso niet was gaan haperen in de slotfase. Het harde werk achter de schermen werpt steeds meer vruchten af.

Het ergste lijkt achter de rug voor de equipe uit Woking. Eric Boullier van McLaren deelde aan Motorsport.com mede: "Dit is een positieve ontwikkeling voor het team. Zeker nu het einde van het seizoen in zicht is, dit zorgt voor moraal om in de winter door te pakken. We stonden zo ver achter en iedereen heeft de mouwen opgestroopt. Dan zijn dit soort signalen bemoedigend."

"Het team heeft het geweldig gedaan door elke mogelijkheid te benutten om ons te krijgen waar we eindigden. We hebben onszelf beloond voor de progressie die we de afgelopen maanden geboekt hebben. We zijn nog verre van competitief, maar de eerste tekenen van beterschap zijn te bespeuren. Dat is mooi om te zien."


Reacties (12)

Login om te reageren
  • Niiek

    Posts: 672

    De MP4-31 wordt dus ook de eerste auto waar Prodromou zijn hand écht op kan leggen. Als ze nou in de winter veel kilometers rijden en ook nog stappen weten te zetten met de PU en alle elektrische systemen, staan ze er gewoon weer in 2016. Ik heb er vertrouwen in!

    • + 1
    • 28 okt 2015 - 14:55
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Veel kilometers in de winter??? Wanneer moeten ze dat doen? Er zijn nagenoeg geen testdagen voor het volgende seizoen.

      • + 0
      • 28 okt 2015 - 15:06
    • Niiek

      Posts: 672

      Nee, maar maar wel zoveel mogelijk rijden in de tijd die je krijgt! Afgelopen winter stonden ze 9/10 keer ook stil in de garagebox..

      • + 0
      • 28 okt 2015 - 15:09
    • Sommige teams reden 2 race afstanden per dag tijdens de wintertest. Deze winter zijn er 9 testdagen dus krijgen McLaren en Honda dezelfde tijd als wat ze nu tijdens hun "test races" hebben, aangezien we er dit seizoen al 16 races op hebben zitten. Of denk ik nu iets te gemakkelijk ;).

      • + 1
      • 28 okt 2015 - 16:04
  • Hoop echt dat ze erbij zijn volgend seizoen, doet pijn om te zien waar ze nu staan daar ze toch altijd in de top 3 moeten staan.

    • + 0
    • 28 okt 2015 - 15:16
  • Kortom, het is gaan lopen na de "GP2 engine" opmerking van Alonso...

    • + 0
    • 28 okt 2015 - 15:24
    • Ja, Alonso riep dat en plots werd die motor een stuk beter... We hebben nog niets gezien. Afgelopen race was erg atypisch. Mexico is mogelijk ook regen, is het dat niet, zien we de ware kracht van Honda pas.

      • + 3
      • 28 okt 2015 - 15:34
    • szixxx

      Posts: 4.742

      Wat is het toch een geweldige ontwikkelingscoureur. Hij hoeft maar te roepen en die auto word beter ????

      • + 1
      • 28 okt 2015 - 16:59
    • szixxx

      Posts: 4.742

      Smileys vertaald het systeem dus als "????"

      • + 0
      • 28 okt 2015 - 17:00
  • Kevin

    Posts: 4.434

    Van de pitbox niet uit kunnen rijden aan het begin van het seizoen naar een tweede puntenfinish op rij. Gaat de goede kant op. Uotvallen van Alonso was wel zuur, McLaren was andwrs gewoon 5e en 6e en had daarmee mooi die Zwitsers kunnen passeren in de stand.

    • + 0
    • 28 okt 2015 - 17:30
  • Zeker nu het einde van het seizoen in zicht is, dit zorgt voor moraal om in de winter door te pakken.

    zozo boullier, gaan jullie allemaal lekker snatsen in de winter:)

    nu even zonder onzin.
    werd tijd dat het eindelijk de goede kant op ging.
    nu moeten ze alleen niet denken dat ze zomaar op mercedes inlopen want hoe beter je auto wordt hoe moeilijker het wordt om hem te verbeteren.

    • + 0
    • 28 okt 2015 - 22:06
  • ToTheMax

    Posts: 425

    Het lijkt er op dat Honda op het nivo van Renault is aanbeland

    • + 0
    • 28 okt 2015 - 22:23

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar