user icon

Verstappen: “Tijd zal leren of breuk met Renault de juiste is”

  • Gepubliceerd op 15 okt 2015 13:51
  • comments 27
  • Door: Kees Schooneman

Volgens Max Verstappen zal de tijd uitwijzen of de breuk met Renault de juiste keuze zal zijn voor Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. De beide teams hebben besloten het contract met Renault te verbreken omdat er veel mis is met de betrouwbaarheid van de Franse motorleverancier. En daarnaast is de motor van Renault ook nog eens stukken langzamer dan die van Mercedes en Ferrari. Er is echter officieel nog niet bekend gemaakt dat de breuk ook daadwerkelijk definitief is.

Red Bull is nu in gesprek met Ferrari nadat eerder al Mercedes een aanbod heeft afgewezen. Toro Rosso zal akkoord willen gaan met oudere motoren van Ferrari, maar Red Bull Racing wil alleen motoren hebben die ook Ferrari zelf heeft.

Hoe de keuze gaat uitpakken is nog een compleet vraagteken en Verstappen zegt dat alleen de toekomst zal uitwijzen of het de juiste keuze blijkt te zijn. "Toen Red Bull enkele jaren geleden wereldtitels won was het de auto die ervoor zorgde of je competitief was. Tegenwoordig is het de motor die daar een veel grotere rol bij speelt. Iedereen weet hoe de situatie met Renault nu is. Of het de juiste beslissing is om over te stappen op een andere motorleverancier kunnen we nog niet zeggen", aldus Verstappen.

Verstappen zegt dat Toro Rosso ondanks de problemen met de motor wel één van zijn beste jaren meemaakt sinds het in 2005 Minardi overnam, maar dat het met een snellere motor nog beter had kunnen zijn.

"Ik denk dat Toro Rosso dit jaar de beste auto heeft gemaakt tot nu toe. Alleen hebben we niet genoeg topsnelheid. In bijvoorbeeld Singapore kon je zien dat de auto het heel goed doet. Met iets meer snelheid en een beetje meer downforce had het een stuk makkelijker geweest denk ik."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ik heb ook Renault gereden, was ook een prima breuk...lol

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 13:56
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Alweer achterhaald he. FIA heeft het aanbieden van overjarige motoren verboden.

    • + 1
    • 15 okt 2015 - 13:59
    • Uitzondering op de regel is als alle teams instemmen met oude motoren, dit wordt per geval bekeken.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 14:03
    • Zelfs een nieuwe Renault is qua prestaties een overjarig stuk oud ijzer.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 14:14
  • F One

    Posts: 209

    Met wie moeten ze anders breken...?

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 14:14
  • Red Bull gewoon weer renault volgend jaar 100%

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 14:20
    • Jenssie

      Posts: 736

      Eet jij je schoen op als het niet zo is? Daar is wel eens een forumlid de mist mee ingegaan:-)

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 14:25
    • Ze staan met de rug tegen de JENSSIE en renault ook anders was lotus allang opgekocht
      en RBR wil geen half miljard betalen om er uit te stappen

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 15:01
    • De muur (sorry)

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 15:02
    • @lam Janners, heb ik in de topic hier onder ook al gezegd geen van beide gaat betalen dat weet ik zeker.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 15:17
    • Brandon

      Posts: 398

      @Ik vind Lam Janners opmerking niet zo vreemd. RBR heeft een contract met FIA. Zolang ze geen nieuwe leverancier vinden wordt het contract met Renault niet verbroken. Daarom zit Lotus ook maar te wachten.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 16:29
  • Plusminus

    Posts: 256

    Ik kan me ook nog goed herinneren dat ik er over getwijfeld heb om mijn Renault in te ruilen op een Ferrari.
    Achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen, de topsnelheid is inderdaad veel beter.

    • + 1
    • 15 okt 2015 - 14:23
  • rf

    Posts: 308

    Tjonge wat zit hier een Renault-haat.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 14:25
    • Tja, er wordt getwijfeld aan het voortbestaan van 3 teams (RBR, TR en Lotus), en bij alle drie de teams kun je een link leggen met Renault. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geheel hun schuld is maar de link is er.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 16:10
  • De breuk is nog steeds niet officieel want ik denk niet dat Red Bull gaat betalen en zo denkt Renault er net zo over.
    De oplossing, ik weet het niet.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 14:27
    • Red bull met Renault dat jaar om het contract vol te maken

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 14:55
  • gp

    Posts: 4.372

    Ik voorspel dat het een slechte keuze is.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 15:25
    • IK hoop dat je geen gelijk krijgt want zonder Red Bull is er niet veel meer aan.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 15:48
    • gp

      Posts: 4.372

      Ik bedoel met een andere motor dan Renault. Red Bull gaat niet verdwijnen. De renault daarentegen gaat zeker beter worden. Dus als Red Bull volgend jaar met een andere motor rijdt gaan ze hier spijt van krijgen.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 18:12
  • jan-snel

    Posts: 28

    Zou wel wat wezen Red-Bull met Renault en Toro Rosso met een Ferrari 2016 motor.
    Denk dat Red-Bull het dan zwaar gaat krijgen.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 15:47
  • RedBullDikkeBult

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 16:37
    • Benspeed, slaat helemaal nergens op, maar doe je best als het je oplucht.

      • + 1
      • 15 okt 2015 - 16:50
    • gp

      Posts: 4.372

      Ik vind hem wel goed :)

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 18:13
  • G-speed

    Posts: 174

    Er word vaker gesugereerd dat Renault in het verleden toen Red Bull meerdere kampioenschappen op rij won ook al zo'n slechte motor leverde en dat het kampioenschap puur door de geweldige wagen is behaald! Sorry beste mensen maar dit slaat nergens op!!!! De Renault motor in het verleden was gewoon goed, als men een topsnelheid haalt op het rechte eind die beduidend hoger ligt dan de concurentie dan ligt dit niet alleen aan het geweldige ontwerp maar grotendeels aan de geweldige motor die er in lag. Ik heb er alle vertrouwe in dat Renault weer terug komt op dit niveau. Dus ik roep, Red Bull ga voor die Renault motor en bewijs het ongelijk van een ieder die jullie momenteel zo de grond in boort.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 18:17
  • niet alleen renault !

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 19:42
  • robert.jt

    Posts: 1

    Renault is zo slecht nog niet, ik denk, weet zeker dat Renault zéér sterk terug komt, we zijn allemaal in de maling genomen door Renault, let maar op!

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 22:05
  • Shrek

    Posts: 517

    O? RBR weer in gesprek met Ferrari ??

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 23:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar