user icon

Steiner hint naar Gutierrez als teamgenoot Grosjean bij Haas

  • Gepubliceerd op 15 okt 2015 10:20
  • comments 17
  • Door: Kees Schooneman

Gunther Steiner heeft een hint gegeven dat Esteban Gutierrez waarschijnlijk de teamgenoot gaat worden van Romain Grosjean bij het volgend jaar debuterende team Haas. Het Amerikaanse team maakte vorige week bekend dat Romain Grosjean overkomt van Lotus. Daarmee heeft het team al een ervaren coureur in de gelederen. Voor het tweede stoeltje zijn Gutierrez en Jean-Eric Vergne favoriet vanwege hun werkzaamheden voor Ferrari.

Het lijkt erop dat Gutierrez aan het langste eind gaat trekken en dat slechts het afronden van enkele sponsorovereenkomsten ervoor zorgt dat de bevestiging nog even op zich laat wachten. “Het lijkt voor ons het beste om een Noord-Amerikaanse-coureur in het team te hebben die ook nog gelinkt is aan Ferrari”, aldus Steiner die hiermee lijkt te hinten naar Gutierrez.

Steiner benadrukt wel dat Haas geen B-team van Ferrari zal zijn. “Wij zijn absoluut geen Ferrari B-team. We staan op onze eigen benen, maar Ferrari is wel een technische partner van ons”, aldus Steiner.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    OT: Heeft iemand die advertentie op nu.nl gezien met Carmen Jorda en haar ''Elke race heeft een tune''?

    De tune van achteraan rijden en/of in het grind eindigen klinkt volgens mij best eentonig..

    • + 1
    • 15 okt 2015 - 10:23
    • en de tune van helemaal niet rijden en alleen maar leuk gaan staan lachen dan?

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 12:10
  • Grosjean en Gutierrez lag al een tijdje in de lijn der verwachting.
    En waarom niet eigenlijk, ook al vind ik Gutierrez geen enkele X factor hebben.

    Ik ben echt heel erg benieuwd hoe de livery zal worden en de overallkleur. Als de sidepods maar een dikke sticker met een bedrijfslogo bevatten; ik vind het altijd zo armoedig als er niks op de sidepods staat! Met die FlexBox ook nu bij Manor op de flanken vind ik 'm meteen veel 'echter.'

    Ik ga voor die fluorgele bolide die ze in het beginstadium zelf voorspelden.

    Met die FlexBox ook nu bij Manor op de flanken vind ik 'm meteen veel 'echter.'

    • + 1
    • 15 okt 2015 - 10:33
    • Zucht, blijf vervelend om je reactie niet aan te kunnen passen. Laatste regel mag weg. :-)

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 10:35
    • Toch verdient die jongen wel een tweede kans. Hij heeft wellicht niet de ultieme X factor, maar wat mij betreft krijgt hij een extra mogelijkheid om zich te bewijzen bij een vers team.

      Al had ik ook gehoopt op Vergne :).

      • + 1
      • 15 okt 2015 - 11:23
    • Nee, esteban verdient geen nieuwe kans. Zijn 2e seizoen bij sauber was wat mij betreft al een 2e kans. Een 3e kans verdient hij ook niet. Een middelmatig coureur met de uitstraling van een gesmolten magnum.
      Als ze voor gutierrez kiezen is dat puur een politieke beslissing om ferrari en de amerikanen te pleasen. Al vraag ik me af of ze esteban zien als een noord amerikaan...

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 19:09
  • Sinds wanneer ligt Mexico in Noord-Amerika?

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 11:16
    • Qball

      Posts: 34

      Sinds altijd...

      https://nlPUNTwikipediaPUNTorg/wiki/Noord-Amerika

      • + 1
      • 15 okt 2015 - 11:18
    • Qball

      Posts: 34

      Sinds altijd... Zie wikipedia pagina Noord Amerika ;-)

      • + 1
      • 15 okt 2015 - 11:21
    • Sinds de zangeres zonder naam er is geweest denk ik.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 11:23
    • in principe sinds altijd ja maar vaak wordt mexico maar vaak rekenen mensen mexico ook tot midden amerika

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 12:03
    • @Henry Jr. Alleen is Midden-Amerika geen continent. Je hebt alleen Noord- en Zuid-Amerika.
      Daarom is Midden-Amerika officieel Noord Amerika.

      • + 1
      • 15 okt 2015 - 12:40
  • Rimmer

    Posts: 8.327

    We zijn geen B team van Ferrari.
    Ok, we krijgen 2016 motoren en ze helpen ons op technisch vlak en Romain waagt de gok in de hoop zich in de kijker te rijden bij Ferrari maar die superster in wording Guttierez nemen we toch echt vanwege zijn sponso.. herstel..talent. Niet vanwege het feit dat Arrivabene dat zo graag wil! We zijn tenslotte geen B team.

    • + 2
    • 15 okt 2015 - 11:31
  • Maximo

    Posts: 6.753

    Meest logische keuze. Spreekt daarmee ook de grote Spaanstalige gemeenschap in de US aan.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 12:48
  • Insure

    Posts: 1.236

    Een redelijke coureur deze Gutierrez. Haas F1 zal volgend seizoen wel een paar punten bij elkaar rapen, maar ik vraag me af in hoe verre je wonderen van Haas F1 kan verwachten. Als Red Bull of Lotus weg valt, zijne er betere opties als iemand als Gutierrez.

    Het is te hopen voor Haas F1 dat ze punten pakken en ook aanspraak kunnen maken op reiskosten vergoedingen en FOM en prijzen geld. Ik ben er ook van overtuigd dat Bernie heel veel zal doen om HaasF1 in de sport te houden. Het is toch een Amerikaans team.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 15:43
    • Sinds wanneer is gutierrez ineens een redelijk coureur?

      In zijn 1e jaar volledig afgeranseld door hulkenberg. In zijn 2e jaar in iets mindere mate een pak slaag gekregen van een middelmatige sutil. Het feit dat ferrari hem gecontracteerd heeft zegt ook niets. (Zie marc gené en luca badoër)

      Esteban is gewogen en te licht bevonden. Ik vraag mij serieus af op basis waarvan hij nog een kans verdient. In iedergeval niet op basis van zijn prestaties in de f1.

      • + 0
      • 15 okt 2015 - 19:40
  • Thuru

    Posts: 333

    Zolang er nog niets defeinitief bekend is betreft RB en eventuele mogelijke 3e auto bij vertrek, zal het 2e stoeltje (hopelijk) nog niet definitief bekend worden. Mocht alles mislopen dan kan Max altijd nog voor een overbruggings seizoen naar Haas om jaar daarna naar een top team te gaan. Maar goed we zullen het zien.

    • + 0
    • 15 okt 2015 - 23:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar